Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pixmania

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pixmania

    Hallo,

    Wie heeft er al ns iets gekocht bij pixmania.be?

    Ik overweeg om bij hen een digitale camera te kopen... Is de levertijd betrouwbaar? Bij het product dat ik wil kopen staat dat het in voorraad en leverbaar is in 2 a 3 werkdagen...

    Op nederlandse sites heb ik al heel wat negatieve reviews gelezen over deze online winkel: slechte levertijd, foutieve leveringen, slechte service na verkoop, enz.. Maar graag had ik ook de mening ns gehoord van de Belgische klanten.

    Alvast bedankt!
    http://www.lucisphoto.com/

  • #2
    Re: pixmania

    even zoeken en je vindt veel

    Wie heeft al gekocht bij bv. Pixmania? Is het wel aan te raden om je eerste digitale reflex op internet te kopen zonder advies van een verkoper? (als die al eerlijk zijn in een echte winkel) Tis maar dat het me opvalt dat de prijzen toch een stuk lager liggen of heb ik het mis? Ook las ik op het forum van Testaankoop over
    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
    www.koendd.be

    FZ50

    Comment


    • #3
      Re: pixmania

      Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
      Thanks, ik had al ns gezocht, maar blijkbaar speelt het vrijdagnamiddag effect mij parten!
      http://www.lucisphoto.com/

      Comment


      • #4
        Re: pixmania

        Ik heb vorige maand een GSM gekocht voor m'n vrouw.

        Een van de voordelen is dat je in een "Kiala punt" kan laten leveren.
        Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

        Comment


        • #5
          Re: pixmania

          Ik heb al een 20 tal bestellingen gedaan bij pixmania, vooral omdat ze goedkoper zijn in sommige gevallen. Ik heb zeer tevreden (heb er onderandere mijn D50+2 lensen gekocht). Het kiala punt is zeer handig !

          wat de verzending betreft kan het wel soms iets langer duren, maximum 2 dagen of zo. Ze tellen die 2-3 dagen maar vanaf dat het verzonden wordt, en soms gebeurt dat maar de dag na je bestelling (weekends niet meegeteld). Maar zeer tevreden over ! (iets minder over de kiala service via het internet om je bestelling te volgen).

          Ik ben alvast zeer tevreden !

          Comment


          • #6
            Re: pixmania

            Ik heb m'n 400D + toebehoren daar ook gekocht. En vanaf die verstuurd was tot bij mijn thuis duurde maar 24h. Wel een dag of 2 voor die effectief verstuurd was (was tussen de feestdagen).
            Voor mij was dat allemaal ok
            Canon EOS 400D, Sigma 17-50mm 2.8, sigma 50-150mm 2.8, canon 50mm 1.8

            Comment


            • #7
              Re: pixmania

              Ik heb daar overlaatst een externe harddisk gekocht.

              de 2 dagen levertijd zijn er wel 7 of 8 geworden maar voor de rest heel tevreden.

              verschil met mediamarkt prijs was toen 40% dus daar wilde ik wel een weekje voor wachten.
              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
              like.no.other

              Comment


              • #8
                Re: pixmania

                m'n scanner erbij gekocht en dat is wel goed gegaan, maar ik zou er niet snel meer iets bestellen omdat nederlandstalig mailcontact over bestelling blijkbaar lastig voor ze is (volgens mij is het een frans(talig) bedrijf)

                Comment


                • #9
                  Re: pixmania

                  Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                  m'n scanner erbij gekocht en dat is wel goed gegaan, maar ik zou er niet snel meer iets bestellen omdat nederlandstalig mailcontact over bestelling blijkbaar lastig voor ze is (volgens mij is het een frans(talig) bedrijf)
                  Pixmania maakt deel uit van Fotovista, dat een Frans bedrijf is.
                  In België zijn ze in Anderlecht (Brussel) gevestigd. Dus beleefd aandringen om in het Nederlands verder geholpen te worden. Jij bent de klant.
                  Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

                  Comment


                  • #10
                    Re: pixmania

                    er is keus genoeg onder de leveranciers, dus sla ik pixmania voortaan liever over, ik wil er nog niet aan denken hoeveel ergernis het mij had gekost een garantieklacht daar gedaan te krijgen met hun onpersoonlijke (en dus ook nog primair franstalige) service

                    Comment


                    • #11
                      Re: pixmania

                      Prijs en levering van een Wacom vorig jaar was geen probleem. Zat wel geen factuur bij Kost mij altijd heel veel moeite om een contactadres te vinden of te kunnen bereiken via hun site, waarna je van het kastje naar de muur wordt gestuurd ("Met deze vraag moet u op een andere dienst terecht. Kijk eens op...", waarna ik weer die rotsite opmoest).

                      Het had mss wel in orde gekomen, maar ik ben het voor die tijd beugeraakt. Het was wel in het Nederlands. Maar zou er dus ook niet gauw nog iets kopen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: pixmania

                        Ik heb daar nu al toch zo'n twintig bestellingen gedaan (99% via pixmania pro) en nog nooit heb ik een probleem gehad. De levering was telkens correct en zeer snel. De administratie in orde. Over garantiegevallen kan ik niks zeggen, want er is nog niks defect geraakt. Ook het contact met de klantendienst was telkens goed en in het Nederlands.
                        "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                        Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                        Uit: Apocrief

                        Comment


                        • #13
                          Re: pixmania

                          Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
                          Prijs en levering van een Wacom vorig jaar was geen probleem. Zat wel geen factuur bij Kost mij altijd heel veel moeite om een contactadres te vinden of te kunnen bereiken via hun site, waarna je van het kastje naar de muur wordt gestuurd ("Met deze vraag moet u op een andere dienst terecht. Kijk eens op...", waarna ik weer die rotsite opmoest).

                          Het had mss wel in orde gekomen, maar ik ben het voor die tijd beugeraakt. Het was wel in het Nederlands. Maar zou er dus ook niet gauw nog iets kopen.
                          Factuur wordt altijd via email meegezonden in een pdf. En via je mail kun je op hunb site deze ook nog altijd opvragen dacht ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: pixmania

                            Ik heb daar vorig jaar een autoradio gekocht, en een rugzak. Beiden waren volgens hun website op voorraad, maar de voorgestelde levertijd van 2 à 3 dagen waren in beide gevallen ongeveer 1,5 week. Voor de rest geen problemen, ook beide goed verpakt. Dus wat mij betreft: prima on-line winkel, alleen de levertijden met een korreltje zout nemen...

                            D.
                            Canon 50D, Tokina 11-16mm F2.8, Tamron 17-50mm F2.8, Canon 85mm F1.8, Canon 70-200mm F4L IS, 430EX

                            Comment


                            • #15
                              Re: pixmania

                              Het is een Franse firma. Veel toestellen zijn dus enkel voorzien van een Franstalige handleiding (afhankelijk van fabrikant en toestel)...
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

                              Comment

                              Working...
                              X