Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-300mm f/4-5.6G AF Telephoto Zoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 70-300mm f/4-5.6G AF Telephoto Zoom

    Hallo,

    Ik ben een groentje op vlak van fotografie. Ik heb me begin Juli een Nikon D50 (met 18-55 en 55-200 lenzen, ondertussen ook reeds in het bezit van een SB-600 flits) aangeschaft en mijn tellertje staat ondertussen rond 5600 foto's. Dit komt voornamelijk door mijn hobby Atletiek alwaar ik op een wedstrijddag gemakkelijk aan 300 foto's per wedstrijd kom. Ik ben dan ook heel tevreden van mijn camera en lenzen. Voor de geïnteresseerden, resultaten staan op DCLA-site (in aangepast formaat).
    Ik heb vanmorgen een 70-300mm f/4-5.6G AF Telephoto Zoom gevonden aan 149€ (geheugenkaart.be). Ik zou deze eventueel willen aankopen (Vermits mijn 55-200 soms niet voldoende is) maar weet niet of dit een interessante aankoop is. Voor wat staat Telephoto Zoom?
    Wat zijn de voor- en nadelen van deze lens? Zijn er eventuele andere lenzen die jullie aanraden?

    Groetjes en alvast bedankt,

    Bert
    Nikon D70+D70s, Sigma 70-200 2.8, Tokina 12-24 f4, Nikon 50mm 1.8, SB-600, Manfrotto 055CLB en 681B, Sony GPS-module
    Webmaster en huisfotograaf Daring Club Leuven Atletiek

  • #2
    Re: Nikon 70-300mm f/4-5.6G AF Telephoto Zoom

    Hey, tof! Ik woon vlakbij dat stadion.

    Enfin, om op je vraag te antwoorden: De lens die je aanhaalt heb ik ook. Het is een oud type lens, erg goedkoop, zijn geld waard dat wel, maar niet te vergelijken met andere Nikon lenzen. Hij is onscherp tussen 200-300mm, heeft geem AF-S (dus een tragere lawaaierige autofocus), geen interne focus (frontelement draait mee tijdens focussen - heel ambetant), geen stabilisatie etc. Bovendien maag je het verschil tussen 200 en 300mm niet overschatten. Als je echt 300mm nodig hebt, dan kan je denk ik beter voor de nieuwste 70-300 VR van nikon opteren (ik heb deze ook gekocht - heb ze nu dus beiden). Flink duurder maar ook flink beter.
    Conclusie: 150 EUR is niet veel natuurlijk, maar verwachter dan ook niet te veel van.
    Telephoto zoom wil gewoon zeggen: het is een tele-lens, met zoom-functie.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 70-300mm f/4-5.6G AF Telephoto Zoom

      Heb geen ervaring met de oude 70-300, maar heb ook al vaak gehoord/gelezen op het net dat ie idd niet erg scherp is tussen 200 & 300mm. Dan zou het zonde zijn om de lens te kopen en er toch niet echt meerwaarde aan te beleven.

      Ikzelf heb ook de laatste nieuwe 70-300 VR, ook op een D50 gemonteerd. Gekocht bij Grobet aan 539€ en voorlopig (na een 500tal fotos) heel content mee! Dus, als ik jou was zou'k iets langer sparen en die op de kop tikken. Waarde voor je geld.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 70-300mm f/4-5.6G AF Telephoto Zoom

        Zou die 70-300 vr goed te gebruiken zijn voor indoor fotografie zoals tennis ?

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 70-300mm f/4-5.6G AF Telephoto Zoom

          Oorspronkelijk geplaatst door SteV Bekijk bericht
          Zou die 70-300 vr goed te gebruiken zijn voor indoor fotografie zoals tennis ?
          Hm, Indoor is moeilijk denk ik, daarvoor is zijn diafragma wat klein. Vergeet niet dat die al begint aan 4,5. Anderzijds kan je tegenwoordig hoge ISO's gebruiken zonder ruis, en dat kan enigszins compenseren voor gebrek aan diafragma. Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 70-300mm f/4-5.6G AF Telephoto Zoom

            Ik denk dat ik inderdaad nog wat ga sparen voor de nieuwe 70-300 VR. Zou jammer zijn dat er foto's mislukken.

            Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!
            Nikon D70+D70s, Sigma 70-200 2.8, Tokina 12-24 f4, Nikon 50mm 1.8, SB-600, Manfrotto 055CLB en 681B, Sony GPS-module
            Webmaster en huisfotograaf Daring Club Leuven Atletiek

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 70-300mm f/4-5.6G AF Telephoto Zoom

              Oorspronkelijk geplaatst door DCLA-boy Bekijk bericht
              Ik denk dat ik inderdaad nog wat ga sparen voor de nieuwe 70-300 VR. Zou jammer zijn dat er foto's mislukken.

              Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!
              Is denk ik een verstandige keuze. Als alternatief zou je die oude 70-300 2de hands kunnen kopen voor een kleine prijs. Ik ben er zeker van dat je die voor 50 EUR al kunt vinden. Want veel mensen gaan die oude willen verkopen om er zo een nieuwe te kopen.

              Comment

              Working...
              X