Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de poging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2de poging

    na een eerste poging volgt er een 2de en bij deze de resultaten er van, een plaatselijk rockgroepje wat zijn opwachting maakte in paal.

    een hele glasbak met daar achter een canon eos 7d body :-)

  • #2
    Re: 2de poging

    je kan er natuurlijk niet aan doen dat de zanger een beugel draagt, maar deze opname benadrukt het wel. Had je een zonnekap bij? Want ik zie een grote lensflare links in beeld. Verder, en da's persoonlijk, hou ik niet van ingeflitste concertopnames.

    Comment


    • #3
      Re: 2de poging

      Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
      je kan er natuurlijk niet aan doen dat de zanger een beugel draagt, maar deze opname benadrukt het wel. Had je een zonnekap bij? Want ik zie een grote lensflare links in beeld. Verder, en da's persoonlijk, hou ik niet van ingeflitste concertopnames.
      een zonnekap paste niet op de lens die ik gebruikt had, nl een standaard 28-90 die je normaal bij een canon eos 300 krijgt in mijn geval had ik de standaard lens een EFs-18-55 gezien ik een EOS 300D heb, maar omdat ik meestal met zoomlenzen werk heb ik om te experimenteren een goedkope EF 28-90 gekocht destijds. Maar gezien ik nu met iets meer specifieke fotografie bezig ben is dit wel een handicap gezien er geen zonnekap op past. Genoeg daarover, Deze foto is dus niet ingeflitst. Er waren wel nog andere fotografen die wel met flits werken mss dat een van hen net op dat moment flitste ofwel de belichting welke even aan flitste... een andere verklaring kan ik hier niet voor geven.
      een hele glasbak met daar achter een canon eos 7d body :-)

      Comment


      • #4
        Re: 2de poging

        Dit vind ik een prachtige sfeerfoto,,,op 't juiste moment afgedrukt.

        IK persoonlijk zou de foto anders gaan croppen,,,,nl afsnijden juist onder de elleboog van de zanger.....dan wordt beeld veel,veel sterker.
        Proberen zou ik zeggen.
        "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

        Comment


        • #5
          Re: 2de poging

          Oorspronkelijk geplaatst door the roadwarrior Bekijk bericht
          na een eerste poging volgt er een 2de en bij deze de resultaten er van, een plaatselijk rockgroepje wat zijn opwachting maakte in paal.

          http://users.skynet.be/theroadwarrior/bd_1577.jpg
          Wat hebben sommige posters hier toch een voorliefde voor neusgaten en gehemeltes! Het zijn toch niet allemaal (NKO-)studenten neus-keel- en oren, hoop ik? Serieus nu: probeer eens wat verder af te gaan staan en met een tele te werken. Zoals ik al elders in dif forum aanraadde, is een objectief met meer dan 50 mm zelden bruikbaar in concertfotografie. Tenzij je aan je eindwerk NKO bezig bent... En , helemaal eens met Yowan: flash bij een concert is meestal een onding (en in 90% van de gevallen verboden), dus weg ermee!

          Luc
          Last edited by LJ Tom; 2 maart 2007, 22:52.

          Comment


          • #6
            Re: 2de poging

            ben ik mee eens, sommige gaan nog gehurkt zitten als het podium al een meter hoog is, en bovenal vind ik dat je iemand altijd op z'n best moet weergeven, in dit geval zeker niet al dat restauratiewerk in z'n mond vertonen
            zelf gebruik ik nooit een zonnekap, heb je dan 'ns last van lensflare, gewoon wissen en nog 'ns proberen

            Comment

            Working...
            X