Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijsofferte per email bindend?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijsofferte per email bindend?

    stel:

    ik krijg van een fotozaak een bevestiging van prijs voor een lens.

    stel, de mail gaat:
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    beste maarten,

    Hierbij bevestig ik de prijs voor de Canon [aanduiding van de lens]
    aan [prijs van een andere lens] euro.

    ...

    [naam voornaam]
    managing director
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    kan ik de lens voor die prijs opeisen?

    mm
    Last edited by mm; 18 januari 2007, 14:48.
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

  • #2
    Re: prijsofferte per email bindend?

    ...niet als het om een duidelijke vergissing gaat. Op het chit-chat forum bestaat hierover een discusie.
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

    Comment


    • #3
      Re: prijsofferte per email bindend?

      Voor zover ik weet is email niet rechtsgeldig omdat je het gemakkelijk zelf kan veranderen.

      Ik zou het daarentegen toch zeker proberen als het gunstig voor je is.

      Er loopt nu een rechtzaak in Nederland van een stel verontwaardigde mensen die hebben geprobeerd te profiteren van een foutje op de website van Otto waar een dure TV werd aangeboden tegen een hele lage prijs, de online winkel stuurde zelfs (automatisch) een orderbevestiging.

      Ben benieuwd waar daar uit gaat komen... lijkt hier aan gerelateerd
      http://www.nu.nl/news/948212/57/Postwanorder_eist_levering_spotgoedkope_tv's.html

      Men meldde toen zelfs op de radio dat er een prijsfout stond op de otto website en veel mensen hebben toen gauw die tv besteld en proberen nu hun gelijk te halen (in mijn visie toch).

      Comment


      • #4
        Re: prijsofferte per email bindend?

        Gelukkig dat ik daar niet bij ben....
        Schreuder zei namens Postwanorder dat het tijd wordt dat webwinkels hun klanten serieus gaan nemen.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

        Comment


        • #5
          Re: prijsofferte per email bindend?

          Volgens mij bestaat de helft uit mensen die via via of op de radio van de fout hebben gehoord en toen gauw zo'n TV hebben besteld. Zijn dat mensen die je serieus moet nemen?

          Comment


          • #6
            Re: prijsofferte per email bindend?

            Ik werk zelf in een groothandel en er zijn mensen die op onze website zoeken naar "fouten", bijvoorbeeld gratis laptoptassen (allé, 2 cent) die bij een promotie horen. Dan gaat dat in batch weg (automatisch door controles) en dat kost ons bedrijf BAKKEN geld!
            laptoptassen, ook eens jassen van porche die bij een laptop zaten... Nu is alles strenger en worden al die zaken manueel gecontroleerd... En dan klanten zagen dat ze op "sales check" staan. Je moeten weten dat ik op sales werk en dit alle dagen kan horen...

            Mensen die op zoek zijn naar dergelijke zaken moeten is beseffen waar ze mee bezig zijn. Ik hoop dat zo iemand per ongeluk hun huis voor 0,02 € onder hun *** wegkoopt...

            Deze mensen moeten niet serieus genomen worden!

            iemand een andere mening?
            www.fotopie.be
            Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

            Comment


            • #7
              Re: prijsofferte per email bindend?

              Heb ooit bij Dell een monitor gekocht voor €1.

              Heb hem niet gekregen.

              Heb er ook geen zaak van gemaakt hoor, het was een duidelijke vergissing en er is sowieso ergens een wetgeving rond als het overduidelijk om een vergissing gaat, dat hebben ze me toen van Dell laten zien. Ik heb de mails niet meer, anders kon ik het posten.
              http://www.redbubble.com/people/zgallery
              http://www.zgallery-art.com
              http://travel.zgallery-art.com

              Comment

              Working...
              X