Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner v

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner v

    Hey,
    iedereen vraagt dit misschien maar toch,
    ik ben van plan binnenkort een dslr te kopen. De body is afhankelijk van het beste aanbod op het moment dat ik er een koop, maar ik twijfel tussen een instap canon of nikon van de vorige generatie (d70s 350d of misschien een pentax 110) Ik heb tot nu toe met de camera van mn vader geoefend (g6) en deze had een zoom dat vergelijkbaar is met een 34-140 lens. Nu bestaat zulk een lens blijkbaar niet voor een dslr. Ik wil voornamelijk op straat mensen en enkele gebouwen fotograferen. En misschien op rijs een landschap, maar daarvoor is die canon ook best voldoende. Welke lens(en) zou ik hiervoor best kopen? De canon die ik gebruik heeft net iets te weinig zoom en is ook veel te traag naar ik voel. Ik denk dat ik ongeveer 450€ voor lenzen kan uitgeven.
    Groetjes
    E.V.

  • #2
    Re: Beginner v

    Door de andere cropfactor bij een DSLR zoek je dus een lens van ongeveer
    24-90mm om het zelfde bereik te hebben als de G6.
    Die zijn wel te vinden hoor bij canon en nikon, of iets wat daar op lijkt. Sigma en Tamron maakt ze anders ook voor diverse merken...
    Groetjes Edwin
    Mijn Foto's

    Comment


    • #3
      Re: Beginner v

      als je veel zoom wil en toch ook nog landschappen trekken, dan zie ik maar één oplossing (in één lens weliswaar) : de 18-200 van sigma of tamron. binnenkort komt er een sigma 18-200 mét OS (beeldstabilisatie) dus misschien wachten op diens reviews?
      ik vrees dat je niet veel meer zal kunnen kopen als je zoom én groothoek wil of je gaat over je budget zitten


      je kan misschien eens denken over bv een 18-50 2.8 van sigma of vergelijkbare lens van een ander merk (voor wat groothoek te hebben) in combinatie met één van de velen goedkope 70-300.
      ik denk dat je voor te beginnen met zulke lenzen wel zal toekomen (maar is iets boven je budget,tenzij je ze tweedehands gaat zoeken)
      en onthoud zeker dat je met die 18-50 veel mooiere foto's zult nemen in het bereik 18-50mm dan een 18-200
      5DmkIII en wat glas

      Comment

      Working...
      X