Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dure maar moeilijke keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dure maar moeilijke keuze

    Hoi,

    Eerst en vooral moet je weten dat dit GEEN topic is op mensen tegen de borst te stoten, maar gewoon de vraag of er iemand me kan helpen.

    Keuzemogelijkheden:
    - Nikon AF-S VR 300mm f/2.8
    - Nikon AF-S VR 200-400 f/4

    Ik heb enkele weken geleden mijn AF-S 300mm f/2.8 verkocht en heb daar al dik spijt van .

    Daarom dat ik bovenstaande lenzen zou willen aankopen, maar kan geen beslissing nemen. Bij de 300mm zou k een TC 1.7 van Nikon bijkopen.

    Wie heeft er ervaring met één of beide lenzen?

    Groetjes Sven

  • #2
    Re: Dure maar moeilijke keuze

    Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
    Hoi,

    Eerst en vooral moet je weten dat dit GEEN topic is op mensen tegen de borst te stoten, maar gewoon de vraag of er iemand me kan helpen.

    Keuzemogelijkheden:
    - Nikon AF-S VR 300mm f/2.8
    - Nikon AF-S VR 200-400 f/4

    Ik heb enkele weken geleden mijn AF-S 300mm f/2.8 verkocht en heb daar al dik spijt van .

    Daarom dat ik bovenstaande lenzen zou willen aankopen, maar kan geen beslissing nemen. Bij de 300mm zou k een TC 1.7 van Nikon bijkopen.

    Wie heeft er ervaring met één of beide lenzen?

    Groetjes Sven

    Geen ervaring met beiden, maar als ik mijn AFS 300 f2.8 zou wegdoen, is het enkel en alleen omdat ik een nieuwe AFS VR 300mm 2.8 of AFS 400mm f2.8 zou kopen. De TC-17EII heb ik ook en is naar mijn aanvoelen het beste compromis tussen kwaliteit en bereik.

    MVG,

    Comment


    • #3
      Re: Dure maar moeilijke keuze

      Ik heb de 200-400 en ben eigenlijk goed voorzien. Ik mis dus niet los een 300mm f2.8. Wel overweeg ik de 200mm f2.

      denk aan het gewicht !!!
      Nikon spul

      Comment


      • #4
        Re: Dure maar moeilijke keuze

        Oorspronkelijk geplaatst door a90 Bekijk bericht
        Wel overweeg ik de 200mm f2.
        Dat is een vetgeil objectiefje

        MVG,

        Comment


        • #5
          Re: Dure maar moeilijke keuze

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Dat is een vetgeil objectiefje

          MVG,
          Klopt, heb ooit eens de kans gehad het eens mogen uit te proberen
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Dure maar moeilijke keuze

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Dat is een vetgeil objectiefje

            MVG,
            Behalve de prijs die niet zo vetgeil is
            BD0723BE

            Comment


            • #7
              Re: Dure maar moeilijke keuze

              Jammer genoeg zal deze lens nooit mijn bezit worden.
              Ik zoek nog een goede tele, daarna zien we wel

              Sven

              Comment


              • #8
                Re: Dure maar moeilijke keuze

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Klopt, heb ooit eens de kans gehad het eens mogen uit te proberen
                Het ziet er zelfs uit dat de foto bij jouw schermafbeelding ermee gemaakt is

                MVG,

                Comment


                • #9
                  Re: Dure maar moeilijke keuze

                  Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                  Jammer genoeg zal deze lens nooit mijn bezit worden.
                  Ik zoek nog een goede tele, daarna zien we wel

                  Sven
                  Waarom jammer?

                  Ik heb 'm gekocht in oktober, en hem 'm gekozen ipv de AFS VR 70-200 f2.8 Het is een wonderlijk scherp en bloedsnel objectief met een prachtige bokeh en dat totaal vrij is van enige optische afwijking en volgens Bjorn Rorslett de beste Nikkor ooit, maar het gebruik ervan op de limiet vraagt inspanning en al je aandacht en grondige kennis van de AF van je toestel EN een toestel dat 100% juist focust. 200mm en f2 betekent immers een flinterdunne DOF waar zelfs Canon 35FF adepten jaloers van zouden worden

                  MVG,

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dure maar moeilijke keuze

                    Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                    Hoi,

                    Keuzemogelijkheden:
                    - Nikon AF-S VR 300mm f/2.8
                    - Nikon AF-S VR 200-400 f/4


                    Wie heeft er ervaring met één of beide lenzen?

                    Groetjes Sven
                    Heb eens de 200 - 400 mogen lenen van goede vriend Prachtige lens kwalitiet vergelijkbaar met de 70 - 200 vr .Ik heb ook de convertor 1.7 . De combinatie van beiden op 400 is een beetje soft , ook alleen bruikbaar op statief de vr kan het beeld moeilijk stil krijgen , kan natuurlijk ook door mijn onkunde
                    Droom van deze lens ..;Alleen +- 6500 euro
                    Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dure maar moeilijke keuze

                      Qua kwaliteit ontlopen beide objectieven elkaar niet veel.
                      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dure maar moeilijke keuze

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                        Qua kwaliteit ontlopen beide objectieven elkaar niet veel.
                        Alleen jammer dat de 200-400 een f/4 is. Voor landen waar altijd de zon schint is dit geen probleem, maar de Benelux is nu niet zonnig te noemen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dure maar moeilijke keuze

                          Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                          Alleen jammer dat de 200-400 een f/4 is. Voor landen waar altijd de zon schint is dit geen probleem, maar de Benelux is nu niet zonnig te noemen
                          De vr vangt dit probleem meer als voldoende op . En de lens is prachtig scherp op f4
                          Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dure maar moeilijke keuze

                            Ik heb het er met Frank wel eens over gehad maar wellicht is het een idee om eens de koppen bij elkaar te steken. Tijdens een kopje koffie (of pintje ) de 'hardware' eens te vergelijken en de verhalen te delen.

                            Nu heb ik ergens in de aankomende 3-4 weken nog een kleine te verwachten (de 3e ) dus het zal niet in de aankomende 2 maanden kunnen. vanaf april zou het wel weer gaan.

                            Iemand een suggestie ? of is er in die tijd een aanleiding ergens voor ? Wellicht gecombineerd met een lente shoot ??

                            t'is maar een idee
                            Nikon spul

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dure maar moeilijke keuze

                              Oorspronkelijk geplaatst door a90 Bekijk bericht
                              Ik heb het er met Frank wel eens over gehad maar wellicht is het een idee om eens de koppen bij elkaar te steken. Tijdens een kopje koffie (of pintje ) de 'hardware' eens te vergelijken en de verhalen te delen.

                              Nu heb ik ergens in de aankomende 3-4 weken nog een kleine te verwachten (de 3e ) dus het zal niet in de aankomende 2 maanden kunnen. vanaf april zou het wel weer gaan.

                              Iemand een suggestie ? of is er in die tijd een aanleiding ergens voor ? Wellicht gecombineerd met een lente shoot ??

                              t'is maar een idee
                              Lijkt me wel iets

                              Ik mijn AFS 200/2 VR en "ouwe" AFS 300/2.8, jij je AFS 200-400/4 VR, dan nog iemand vinden met de AFS 300/2.8 VR

                              Overigens proficiat met je komende aanwinst in je gezin

                              MVG,

                              Comment

                              Working...
                              X