Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apart topic HDR ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Apart topic HDR ?

    Aan de mods : is het geen goed idee om een aparte topic te maken voor HDR foto's, want dit bestaat nog niet bij mijn weten ? Ik begin een beetje verliefd te worden op die soort foto's ...

  • #2
    Re: Apart topic HDR ?

    Ik vermoed dat je een apart sub-forum bedoeld?

    Er zullen in de toekomst nog wel aanpassingen gebeuren, maar vergeet niet dat iedereen voor zijn specifieke voorkeur van fotografie graag een subforum wenst en dat gaat een beetje veel van het goede worden vrees ik.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: Apart topic HDR ?

      Begrijp ik ... was maar een voorstelletje ...

      Comment


      • #4
        Re: Apart topic HDR ?

        pas op, ik begrijp wel dat het niet mogelijk is om aan iedereens wensen te voldoen maar denk wel dat er meerdere personen zijn die een aparts forum voor HDR wel zien zitten. Bv bij showcase nog een forum bijplaatsen voor HDR foto's. Lijkt me een fantastisch idee trouwens. Iedereen die hiermee akoord gaat laat maar iets van zich horen dan weten we meteen of er nood is aan dit soort forum.

        Greetzzzz
        Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

        Comment


        • #5
          Re: Apart topic HDR ?

          daar ben ik zeker met akkoord,een goede HDR foto maken is toch niet makkelijk.
          vooral toepassingen van HDR in nachtfotografie en natuurfotografie is mooi vind ik.
          is nog geen slecht ID om een subforum te maken daarvoor,mede daarvoor dat de liefhebbers van gewone fotografie zich niet zitten te ergeren aan al die HDR threads.
          website: www.stijnboelens.com

          Comment


          • #6
            Re: Apart topic HDR ?

            Oorspronkelijk geplaatst door sm00keh Bekijk bericht
            mede daarvoor dat de liefhebbers van gewone fotografie zich niet zitten te ergeren aan al die HDR threads.
            Maar dan wil ik ook een apart subforum voor baby's want die wil ik niet bij Mensen en Modellen tegekomen, zo ook moeten katten uit Dieren gehaald worden en tafeltennis wens ik niet in Sport te zien. Stillevens vind ik wel mooi maar vazen met tulpen toch liever in een apart forum... Kom op, HDR is af en toe leuk om een DR-probleem op te lossen maar HDR voor de bewerking alleen gaat gauw vervelen. Over een jaar hoor je er bijna niets meer over.

            Comment


            • #7
              Re: Apart topic HDR ?

              Ik heb over tijd het idee geopperd om een topic "Reisforum " op te richten en in die zin heb ik ook een bericht gestuurd naar een van de mensen van het forum maar tot op de dag van vandaag heb ik daar nog geen reactie op gekregen .
              Met "Reisforum" bedoel ik reiservaringen uitwisselen , goedkope vliegtuigtickets , welke reisdocumenten , reisgenoten zoeken om samen een avontuurlijke reis te ondernemen en dan bedoel ik vooral op fotografisch gebied enz.

              Comment


              • #8
                Re: Apart topic HDR ?

                Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                Ik heb over tijd het idee geopperd om een topic "Reisforum " op te richten en in die zin heb ik ook een bericht gestuurd naar een van de mensen van het forum maar tot op de dag van vandaag heb ik daar nog geen reactie op gekregen .
                Zolang je geen antwoord krijgt (positief of negatief) staat de vraag nog open, maar misschien had ondertussen een korte reply op z'n plaats geweest, sorry. Voor bepaalde vragen willen we toch even wat opzoeken en rondvragen alvorens een beslissing of antwoord te willen meedelen.

                Ter zake: gewoonlijk ontstaat een nieuw subforum als blijkt dat er heel wat posts over één onderwerp steeds terugkomen en er voor die posts nog geen specifiek subforum bestaat. Over reiservaringen uitwisselen , goedkope vliegtuigtickets , welke reisdocumenten , reisgenoten zoeken om samen een avontuurlijke reis te ondernemen... zijn er erg weinig topics terug te vinden. Té weinig om een nieuw subforum aan te maken.

                Willy
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: Apart topic HDR ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                  Ik heb over tijd het idee geopperd om een topic "Reisforum " op te richten en in die zin heb ik ook een bericht gestuurd naar een van de mensen van het forum maar tot op de dag van vandaag heb ik daar nog geen reactie op gekregen .
                  Met "Reisforum" bedoel ik reiservaringen uitwisselen , goedkope vliegtuigtickets , welke reisdocumenten , reisgenoten zoeken om samen een avontuurlijke reis te ondernemen en dan bedoel ik vooral op fotografisch gebied enz.


                  Leukste reistipssite die ik ken! Vooral het internationale karakter is een pluspunt. Via die site heb ik contact gekregen met 'n meisje uit Yangon die mij tijdens m'n bezoek aan Myanmar haar woonplaats heeft laten zien buiten de toeristische betreden paden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Apart topic HDR ?

                    Daar hdr toch heel vaak toegepast wordt in het Urban gebeuren, lijkt het me misschien geen slecht idee om een urban subforum te maken, met zéér strikte regels ivm locaties
                    StijnDeGrauwe.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Apart topic HDR ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                      Aan de mods : is het geen goed idee om een aparte topic te maken voor HDR foto's, want dit bestaat nog niet bij mijn weten ? Ik begin een beetje verliefd te worden op die soort foto's ...
                      En ik begin er allergisch aan te worden. Als meer en meer mensen zogenaamde HDR beginnen toepassen omdat ze niet weten hoe fantsoenlijk een foto te belichten, kunnen we misschien alles onderbrengen in een subforum "opgelapte mislukkingen".


                      seppuku.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Apart topic HDR ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                        En ik begin er allergisch aan te worden. Als meer en meer mensen zogenaamde HDR beginnen toepassen omdat ze niet weten hoe fantsoenlijk een foto te belichten, kunnen we misschien alles onderbrengen in een subforum "opgelapte mislukkingen".
                        seppuku.
                        Dat is natuurlijk ieder zijn eigen mening, maar het is zeker niet altijd omdat men niet in staat is een goed belichte foto te maken!
                        Ik maak hdr foto's omdat ik ze mooi vind!
                        StijnDeGrauwe.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Apart topic HDR ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                          En ik begin er allergisch aan te worden. Als meer en meer mensen zogenaamde HDR beginnen toepassen omdat ze niet weten hoe fantsoenlijk een foto te belichten, kunnen we misschien alles onderbrengen in een subforum "opgelapte mislukkingen".


                          seppuku.
                          Kan er mij iemand dan uitleggen hoe je een onderwerp fatsoenlijk kunt belichten met een 4 tal stops verschil tussen de hooglichten en de schaduwen......zonder enige manier van software te gebruiken en zonder andere hulpmiddelen. Ik ben echt nieuwsgierig.

                          Al diegene die met bracketing werken ,zijn dit dan ook"opgelapte mislukkingen"?
                          Last edited by RUPSELKOPKE; 16 januari 2007, 18:42.
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Apart topic HDR ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                            Kan er mij iemand dan uitleggen hoe je een onderwerp fatsoenlijk kunt belichten met een 4 tal stops verschil tussen de hooglichten en de schaduwen......zonder enige manier van software te gebruiken en zonder andere hulpmiddelen. Ik ben echt nieuwsgierig.

                            Al diegene die met bracketing werken ,zijn dit dan ook"opgelapte mislukkingen"?
                            Er is een verschil tussen HDR om een probleem op te lossen en HDR om het HDR-effect. Bij het eerste zie je, als het goed gedaan is, niet eens dat er van HDR sprake is. Dat laatste (en dat is denk ik waar seppuku het over heeft), dat is nu bijna een jaar een hype omdat CS2 dat zo makkelijk maakte. 't Is leuk voor een keer maar het gaat heel gauw vervelen...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Apart topic HDR ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Er is een verschil tussen HDR om een probleem op te lossen en HDR om het HDR-effect. Bij het eerste zie je, als het goed gedaan is, niet eens dat er van HDR sprake is. Dat laatste (en dat is denk ik waar seppuku het over heeft), dat is nu bijna een jaar een hype omdat CS2 dat zo makkelijk maakte. 't Is leuk voor een keer maar het gaat heel gauw vervelen...
                              Ik ben het er helemaal mee eens dat je sommige technieken helemaal verkeerd kan gebruiken. Maar wie bepaald er wanneer de lijn overschreden word.......dat is een zeer persoonlijke mening voor iedereen afzonderlijk te maken. Toen de digitale kamera op de markt kwam waren er ook veel professionele fotografen die niets van deze nieuwe digitale hype moesten weten .Zij beschouwden digitaal ook als fake en onprofessioneel........er zijn sinsdien al veel pro's digitaal gegaan. HDR kan voor mij evengoed een topic in een forum worden er zijn mensen genoeg die het wel interesseerd. Het zou kunnen dat deze geinteresseerden misschien minder behoefte hebben aan een macro of zwart-wit topic en dat deze topics ook hen snel vervelen. Diegene die HDR saai of vervelend vinden zijn niet verplicht om het topic te bezoeken.
                              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                              Comment

                              Working...
                              X