Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron AF 70 - 300 mm met macro. 1: 4-5.6 LD.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron AF 70 - 300 mm met macro. 1: 4-5.6 LD.

    Graag wat voor en tegens van deze lens: Tamron AF 70 - 300 mm met macro. 1: 4-5.6 LD. Tele macro = 1:2 Ik zou ze willen gebruiken om bloemen te fotograferen. Insecten natuurlijk ook maar of die gaan blijven zitten als ik er met mijn neus bovenop zit?
    Ik weet dat ik beter af ben met bv een echte macrolens, bvb. 105mm f 1:2,8 macro
    of een zoomlens met macro in de breedhoekzone: bvb. 28-85mm met macrofunctie maar mijn "foto" spaarpotje is op het ogenblik niet echt goed gevuld. Bovenstaande lens kost niet veel en is misschien een aanvaardbare tussen oplossing?

  • #2
    Re: Tamron AF 70 - 300 mm met macro. 1: 4-5.6 LD.

    Ik weet niet of de Tamron 70-300 een goede oplossing is voor macro. Een andere mogelijkheid met een beperkt budget is misschien een voorzetlens. Ik heb zelf een paar weken geleden de Raynox DCR-250 gekocht. 't is een zeer goedkoop lenske (rond 30€) dat bruikbaar is op een kitlens. Heeft wel een erg beperkte scherpte-diepte en op mijn Tamron 28-75 geeft de voorzetlens vignetering. Maar mits een beetje oefenen is er best iets mee aan te vangen.
    Helaas niet het seizoen voor macro's, maar ik heb er toch al eens binnen mee gespeeld en hierbij een voorbeeldje. Als het weer lente wordt hoop ik er eens mee naar buiten te kunnen, en gebruik te maken van daglicht in plaats van hard flashlicht.

    Comment


    • #3
      Re: Tamron AF 70 - 300 mm met macro. 1: 4-5.6 LD.

      Ik heb (vanop mijn compacttoestel) 3 voorzetlensjes van Hoya: +1, +2 en +4.
      Maar da's eigenlijk maar "speelgoed" he.

      Comment

      Working...
      X