Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen van mensen: schroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen van mensen: schroom

    Goedemorgen,
    Ik wil graag vaker mensen ("in het wild") fotograferen maar ik heb er erge schroom tegen. Kortom ik durf het niet
    Op vakantie vind ik het veel makkelijker maar "thuis" ben ik bang dat ik niet het recht heb (ik ben geen professionele fotograaf) om foto's te maken, dus ongevraagd mijn toestel op iemand te richten.
    Zijn er tips/oefeningen/wat dan ook om dat beter te kunnen? Of blijft het een kwestie van doen? Of misschien het eerst vragen maar dan is de spontaniteit weg...
    Thanks!
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

  • #2
    Re: Fotograferen van mensen: schroom

    Oorspronkelijk geplaatst door damsoft Bekijk bericht
    Of blijft het een kwestie van doen?
    Nee, het is een kwestie van veel doen. Let op wettelijke bepalingen, in Belgie schijn je mensen niet ongevraagd te mogen fotograferen. Ja, dan is de spontaniteit weg. Zie ook http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=141280 om een indruk te krijgen welke meningen hier zoal leven...

    Comment


    • #3
      Re: Fotograferen van mensen: schroom

      Ik heb hetzelfde probleem...je weet nooit hoe mensen gaan reageren. Tevens ook een beetje rekening houden met de omgeving...zo zie ik het niet echt zitten om zomaar mensen te gaan fotograferen in bijvoorbeeld een metrostation.

      Onlangs was ik ergens in een buurt van Luik ... was wel een marginale omgeving daar. Ik heb gewoonweg mijn toestel niet durven uithalen. Misschien moet ik meer lef hebben
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

      Comment


      • #4
        Re: Fotograferen van mensen: schroom

        Oorspronkelijk geplaatst door damsoft Bekijk bericht
        Goedemorgen,