Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude lens miss toch bruikbaar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude lens miss toch bruikbaar?

    Na het berichtje van deze week over de oude lens, heb ik mijn oude lenzen ook nog eens van onder het stof gehaald.
    Ik heb nog een sigma mat macro functie die wel nog interesant is voor mij.
    Maar dit is een canon vating en ik heb Nikon body, maar heb de lens er ook eens gewoon voorgehouden en was inderdaad verbaast van het effect!

    Nu dacht ik als ik een lens dop neem voor de body en ik boor die uit met de opening van mijn lens, en dit plak ik dan op mijn lens. Dan kan ik gewoon de lens op mijn body schroeven, of niet?

    Of is er een andere gemakkelijkere oplossing? Of gewoon vergeten?

    alvast bedankt,
    Sam
    www.samdetaey.be

  • #2
    Re: Oude lens miss toch bruikbaar?

    Ik vind dit zeer creatief bedacht en zou zeggen probeer het uit.
    Je zult wel alles manueel moeten instellen.
    Ben zeer benieuwd naar het resultaat.
    Marlies
    Groetjes Marlies

    https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

    Comment


    • #3
      Re: Oude lens miss toch bruikbaar?

      meen dat zulke convertors wel bestaan, sommigen gebruiken dit om een mp-e65 van canon op nikon te gebruiken
      zoekfunctie mss eens proberen
      en anders lijkt me die lensdop ook wel een mogelijkheid

      groeten, robbe
      Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
      Wait. Look. Feel.
      Then shoot ! (David Muench)

      Comment


      • #4
        Re: Oude lens miss toch bruikbaar?

        Oorspronkelijk geplaatst door sam_detaey Bekijk bericht
        Na het berichtje van deze week over de oude lens, heb ik mijn oude lenzen ook nog eens van onder het stof gehaald.
        Ik heb nog een sigma mat macro functie die wel nog interesant is voor mij.
        Maar dit is een canon vating en ik heb Nikon body, maar heb de lens er ook eens gewoon voorgehouden en was inderdaad verbaast van het effect!

        Nu dacht ik als ik een lens dop neem voor de body en ik boor die uit met de opening van mijn lens, en dit plak ik dan op mijn lens. Dan kan ik gewoon de lens op mijn body schroeven, of niet?

        Of is er een andere gemakkelijkere oplossing? Of gewoon vergeten?

        alvast bedankt,
        Sam
        Je kan ook zoeken of vragen op dit forum naar een verongelukt Nikon objectief en daar de vatting van gebruiken.
        Ik ben zelf bezig om een Nikonvatting van mijn verongelukte kitlens op een oud balgapperaat te bouwen: omdat de oude Nikkonvatting van de balg de contacten in de camera kan beschadigen
        Last edited by Binnenuit; 11 januari 2007, 19:57.

        Comment


        • #5
          Re: Oude lens miss toch bruikbaar?

          Ja ik heb hier al veel gehoord en gelezen over ringetjes en tussen ringen, dat ik er eigenlijk niet zo goed meer aan uit geraak
          Daarom dat ik mijn probleem eens voorlegde.

          Alvast bedankt voor de reacties,
          Sam
          www.samdetaey.be

          Comment

          Working...
          X