Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon ef 55-200mm 1:4.5-5.6 ii usm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon ef 55-200mm 1:4.5-5.6 ii usm

    Gelezen op een tweedehands site:

    zoals alle ef objectieven, werkt de ef 55-200 f/4.5-5.6 ii usm met alle canon eos camera's. gemonteerd op een digitale slr met aps-c size sensor, wordt het equivalent bereikt van een 88-320mm objectief in 35mm format. het is een uitstekende toevoeging aan de ef-s 18-55mm f/3.5-5.6 – het standaard objectief voor de eos 300d


    Ik zou graag willen weten waarom deze lens een uitstekende toevoeging van de standaard lens is. Is het eigenlijk wel de moeite om de 18-55 te vervangen,
    wat kan je méér (beter) bereiken?

  • #2
    Re: canon ef 55-200mm 1:4.5-5.6 ii usm

    Oorspronkelijk geplaatst door linda Bekijk bericht
    Gelezen op een tweedehands site:

    zoals alle ef objectieven, werkt de ef 55-200 f/4.5-5.6 ii usm met alle canon eos camera's. gemonteerd op een digitale slr met aps-c size sensor, wordt het equivalent bereikt van een 88-320mm objectief in 35mm format. het is een uitstekende toevoeging aan de ef-s 18-55mm f/3.5-5.6 – het standaard objectief voor de eos 300d


    Ik zou graag willen weten waarom deze lens een uitstekende toevoeging van de standaard lens is. Is het eigenlijk wel de moeite om de 18-55 te vervangen,
    wat kan je méér (beter) bereiken?
    Omdat je dan de afstand van 18 tot 200mm helemaal covert.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: canon ef 55-200mm 1:4.5-5.6 ii usm

      Oorspronkelijk geplaatst door linda Bekijk bericht

      Ik zou graag willen weten waarom deze lens een uitstekende toevoeging van de standaard lens is. Is het eigenlijk wel de moeite om de 18-55 te vervangen,
      wat kan je méér (beter) bereiken?
      18-55 + 55-200 = 18-200 zoals hierboven aangegeven.

      misschien is het de moeite om de 18-55 te vervangen. Ten zien wat je wensen en noden zijn.
      Je kan een lichtsterkere lens kiezen (2.8) een IS lens,
      een groter breedhoek, 17-50, 12-24, 10-22...
      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
      www.koendd.be

      FZ50

      Comment


      • #4
        Re: canon ef 55-200mm 1:4.5-5.6 ii usm

        Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
        18-55 + 55-200 = 18-200 zoals hierboven aangegeven.

        misschien is het de moeite om de 18-55 te vervangen. Ten zien wat je wensen en noden zijn.
        Je kan een lichtsterkere lens kiezen (2.8) een IS lens,
        een groter breedhoek, 17-50, 12-24, 10-22...
        Misschien inderdaad goed om effe te zeggen wat je wil bereiken met je fotografie. Serieuze hobby, of meer vakantiefotografie? En wat ga je precies fotograferen?
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: canon ef 55-200mm 1:4.5-5.6 ii usm

          Ik stel deze vraag omdat ik wat meer inzicht wil krijgen in "al" die cijfertjes. Ik wil,als ik eens een andere lens wil kopen, begrijpen wat er staat. Soms versta ik wel een en ander maar het is nog héél dikwijls een doolhof.
          Ik ben dus niet van plan die lens te kopen, ik wou alleen weten WAAROM deze "beter" is dan welke ik nu heb.

          Comment


          • #6
            Re: canon ef 55-200mm 1:4.5-5.6 ii usm

            de 55_200 is niet beter of niet slechter want het is een compleet andere lens

            18-55 wordt algemeen gezien als een standaardbreedhoek.

            Hoe kleiner je getal, hoe breder je gezichtsveld als je door de zoeker kijkt.
            en hoe meer er op de foto kan dus.
            een 10-20 is dus nog breder.

            een 55_200 daarentegen is dus groter en is een zoomlens, kan je dingen mee dichterbij krijgen, dus hoe minder er op de foto kan van de omgeving.
            lens gaan tot 1200mm en meer (meestal evenredig met een stijgende prijs)

            hoe meer zoom je wil hoe meer mm je dus nodig hebt (milimeter (mm)= de brandpuntsafstand van je lens)
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

            FZ50

            Comment


            • #7
              Re: canon ef 55-200mm 1:4.5-5.6 ii usm

              Oorspronkelijk geplaatst door linda Bekijk bericht
              Ik stel deze vraag omdat ik wat meer inzicht wil krijgen in "al" die cijfertjes. Ik wil,als ik eens een andere lens wil kopen, begrijpen wat er staat. Soms versta ik wel een en ander maar het is nog héél dikwijls een doolhof.
              Ik ben dus niet van plan die lens te kopen, ik wou alleen weten WAAROM deze "beter" is dan welke ik nu heb.
              Die is niet beter of slechter. Ze willen er alleen maar mee zeggen dat je met die lens je telebereik tot 200 mm vergroot, zonder de andere lens te overlappen.

              Voorbeeld:

              Je hebt een 18-55 en je koopt een 18-200 erbij, omdat je meer telebereik wil --> niet slim, want je overlapt je hele eerste lens, en hoe meet je telebereik is van begin tot eind, hoe minder scherp (simplistisch gesteld, maar we gaan er nu even van uit).

              Deze twee lenzen vullen elkaar perfect aan: 18-55 en 55-200.
              Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld een 24-70 en 70-300.

              Een beetje overlapping mag gerust, maar totale overlapping is geldverspilling.

              Dat is wat ze ermee bedoelen.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: canon ef 55-200mm 1:4.5-5.6 ii usm

                ik was eerst
                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                www.koendd.be

                FZ50

                Comment


                • #9
                  Re: canon ef 55-200mm 1:4.5-5.6 ii usm

                  Sjongejonge, wat zijn we behulpzaam vandaag. Met twee tegelijk zowat dezelfde uitleg.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon ef 55-200mm 1:4.5-5.6 ii usm

                    Bedankt voor de verstaanbare uitleg!!! Ik ben weer een stukje wijzer

                    Comment

                    Working...
                    X