Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Webs4u "Modellenbureau" info gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Webs4u "Modellenbureau" info gevraagd

    Klein vraagje mensen .

    Kens iemand het zelfverklaarde "modellenbureau" Webs4U ( www.webs4u.be) en http://users.skynet.be/webs4u/



    Een vriendin van mij wil er haar foto's laten nemen , en ze zouden dan werk proberen zoeken voor haar in de modelle/reclame wereld . ( kostprijs 480€ ).

    Nu heb ik zelf eens een kijkje genomen op hun site's , en het lijkt me allemaal niet zo echt professioneel ( triestige website qua design , veel @yahoo emailadressen , weinig echt traceerbare adressen/contacten) Geen Kantoor , afspraken worden ergens "ten velde" gemaakt .

    Heeft er iemand ervaring met zo een "firma's" , zijn deze legitiem of dienen ze alleen maar om hun eigen fotografen hun zakken te vullen ?

    Alvast bedankt voor de reactie(s)

    Groetjes
    Last edited by dzjee; 11 januari 2007, 15:03.
    http://www.dullaert.net

  • #2
    Re: Webs4u "Modellenbureau" info gevraagd

    Volgens mij klopt het nooit al je moet betalen voor het maken van die foto's. Ik zou er niet op ingaan in elk geval. Er werken toch zat fotografen op basis van foto's voor tijd ofzo? Laat daar een aantal verschillende shots maken en ga daarmee langs een bekend bureau om te horen of je kans maakt.

    Comment


    • #3
      Re: Webs4u "Modellenbureau" info gevraagd

      ik zou toch ook vér weg blijven van deze mensen hoor!
      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: Webs4u "Modellenbureau" info gevraagd

        Oorspronkelijk geplaatst door dzjee Bekijk bericht
        Klein vraagje mensen .

        Kens iemand het zelfverklaarde "modellenbureau" Webs4U ( www.webs4u.be)


        Alvast bedankt voor de reactie(s)

        Groetjes
        Kijk eens in mijn modellengids (www.chronax.be/nuttig.html). Daar vind je enkele criteria om de betere van de slechtere modellenbureaus te onderscheiden. Dit lijkt me al minstens een minder goede, omdat ze op het eerste zicht nauwelijks in staat zijn voor 480€ waar te leveren.
        Fullator
        Fotostudio Candela Zone
        website: http://www.chronax.be
        website: http://www.marquisemodels.eu

        Comment


        • #5
          Re: Webs4u "Modellenbureau" info gevraagd

          daar twijfel je toch niet aan hoop ik ...
          Die site ziet er gigantisch goedkoop uit, de foto's trekken op niets ...

          wegblijven, dit dient alleen maar om veel geld te verdienen op korte termijn zonder inspanningen te moeten doen...

          Comment


          • #6
            Re: Webs4u "Modellenbureau" info gevraagd

            Klinkt allemaal louche hoor... en ziet er ook zo uit... Afblijven!
            Groeten, David

            Comment


            • #7
              Re: Webs4u "Modellenbureau" info gevraagd

              I'm not even sure how she/you considered taking that site seriously.

              We do real portfolio work for models and they're constantly showing us sites like this.

              For less that €480 they get a decent shoot and decent prints to present to decent agencies. It's amazing how many of these sub-standard "agencies" manages to charm people out of money.

              Comment


              • #8
                Re: Webs4u "Modellenbureau" info gevraagd

                Oeiejoei ...
                Niet doen !
                Kom naar mijn bureau ( als ik hem eens opkuis ziet hij er netjes uit ).
                Ik doe het voor 475 € daarmee bespaar je 5 € ( kun jij een pint mee pakken ).
                Mijn bureau kan u de volgende garantie bieden:
                Ik verzeker uw vriendin dat ze nooit geen werk zal hebben.
                Ik verzeker uw vriendin dat ze haar geld zal kwijt zijn en dat ik er waarschijnlijk onozele dingen ga mee kopen voor mijn eigen.

                Voila se !!
                Kan ik u overtuigen ??

                hihihi ...

                Bij een deftig bureau moet jij ( model ) niet betalen, maar houden ze de prijs van haar portefolio af van haar opdrachten waar zij hun % op hebben.
                Bureau's die anders werken is bullsh..t
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                Comment


                • #9
                  Re: Webs4u "Modellenbureau" info gevraagd

                  Het lijkt mij net een goed idee als eem model foto's laat maken op tfp basis bij een amateur fotograaf die dan een soort herkening heeft.
                  ik heb het dan niet over dit soort maak een site moddellen bureaus.
                  BD0724BE

                  Nikon D 80

                  Comment


                  • #10
                    Re: Webs4u "Modellenbureau" info gevraagd

                    Volgens mij komt die wildgroei ook wel een beetje voort uit het feit dat sommige mensen zo enorm graag model willen worden dat ze zichzelf wijsmaken dat ze het al zijn en met open ogen in de armen van dergelijke types lopen.
                    Enfin, ik herinner me toch types uit reportages op tv die ervan overtuigd waren dat ze de aanstormende modequeen waren (of in huis hadden - hun dochtertje ofzo) en die dan met zo'n twijfelachtige "bureaus" in zee gingen, omdat ze elders niet aan de bak kwamen.
                    Canon 350D
                    Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Webs4u "Modellenbureau" info gevraagd

                      hey,

                      webs4u zijn pure oplichters, ben zelf zo stom geweest om erin te lopen. Je word bij een zekere Laetitia uitgenodigd in Keerbergen, zij vertelt je allemaal leugens, zet je onder druk om zo snel mogelijk afspraak te maken met een goede fotograaf (een zeker Mr. Heirwegh). Achteraf blijkt het haar baas te zijn. Ze spelen onder één hoedje en echte afzetters. Heb nooit waar voor mijn geld gekregen. Er werd mij beloofd een site te maken, deze is er niet. Trap er niet in mensen !!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Webs4u "Modellenbureau" info gevraagd

                        En die website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Webs4u "Modellenbureau" info gevraagd

                          Tsja, het blijft uitkijken met die modellenbureautjes. Toevallig nog gisteren in het nieuws:
                          ------8<--------------------
                          'Modelscout' verkrachtte zeven meisjes
                          EDE (ANP) - Een 26-jarige Edenaar heeft in het afgelopen jaar minstens zeven meisjes in de leeftijd van 14 tot 19 jaar verkracht, aangerand of ontuchtige handelingen met hen gepleegd. De man kwam met de vrouwen in contact door zich voor te doen als een 'modelscout'. Dit meldt de politie dinsdag.
                          De Edenaar maakte op internet drie nepprofielen aan, waarin hij zichzelf voordeed als een ervaren, vrouwelijk model. Via die profielen kwam hij in contact met de meisjes uit Ede, Woerden, Breda, Heerlen, IJmuiden en Vlissingen. Hij beloofde hen dat hij een afspraak zou regelen met een ,,betrouwbare modelscout.'' Vervolgens nodigde hij als modelscout de vrouwen bij hem thuis uit, waar hij ze misbruikte.

                          woensdag 7 februari 2007, ANP
                          ------8<--------------------

                          Ow ja... voordat men gaat denken dat dit iets met voornoemde webs4u te maken heeft: nee dus! Alleen om aan te geven dat het een jungle is in modellenland...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Webs4u &quot;Modellenbureau&quot; info gevraagd

                            Je kan zelfs medewerker worden. Ze zoeken nog talentscouts en leveranciers van sexy lingerie.
                            Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

                            Comment


                            • #15
                              Re: Webs4u &quot;Modellenbureau&quot; info gevraagd

                              Hey,
                              Ben daar ook is geweest, hun studio is gevestigd achter de fotowinkel 'foto rembrandt' op de bredabaan te Merksem.
                              Eerst moest je op gesprek gaan, dan konde ze je van alle formules wat uitleg geven, waar dan bijstond dat je bijvoorbeeld voor 240€; een shoot met visagie (die op niks trok) + fotoshoot van 1 uur dat eigenlijk maar amper 45 minuten heeft geduurd + een gratis kalender, met je eigen fotos van de shoot weliswaar, die je nooit krijgt + promotie op hun site + een eigen portfolio, waar laatste twee ook niks van in huis komt, daarbij zouden ze u promoten voor verscheidene bedrijven zoals 'la redoute' etc, wat allemaal dus nonsens is, we hebben dan nog proberen te contacteren via mail waar geen reactie op kwam , vervolgens telefonisch, en uiteindelijk enkel de foto's nog via e-mail hebben doorgekregen die zelfs nog van lage kwaliteit waren.
                              Dus oplichterij van de eerste plank. Ook geen enkel model (als ze er eigenlijk hebben) werkt onder de wettelijke voorwaarden, want alles moest cash gebeuren, nix mocht via overschrijving.
                              Dus een zware afrader inderdaad!!
                              Heb ondertussen andere fotografen leren kennen, die gratis shoots doen zowel in een studio en op locatie, dus zoek wat verder dan uw neus lang is op internet, zoals bij zoekertjes enzo... en geef nooit geld uit aan zo'n dinges!!!! Want veel fotografen profiteren daar graag van.

                              Comment

                              Working...
                              X