Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Webserver op overschot- Suggesties?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Webserver op overschot- Suggesties?

    Momenteel heb ik een volledige website op overschot: server, bandwith, disk space, de hele rataplan. Reden? Wou die gebruiken voor concertstock.com, een site waar concertfotografen hun foto's kunnen verkopen, maar wegens de juridische onduidelijk is dat plan effe in de frigo gestoken (maar nog niet in de diepvries :-) )

    Dus had ik het gedacht om deze volledige server te gebruiken om iets nuttigs voor fotografen in te richten. Dus daar heb ik jullie goede raad en suggesties voor nodig. Dus bij deze:

    Wat zouden jullie een nuttige site voor fotografen vinden? Bijvoorbeeld: een 'portofolio'-site, waar iedereen zijn beste-foto's-portofolio kan plaatsen? Of eerder een 'tentoonstellings-site' waar iedere fotograaf zijn beste foto kan plaatsen, met een rotatie om de zoveel tijd? Of eerder een foto-sharing site? Of foto-hosting site, om bijv de foto's die op deze forum gepost worden te kunnen hosten ipv imageshack of whatever?

    Maw, dit is de kans van jullie leven om jullie droom-foto-site samen te stellen!

    Dus laat de voorstellen maar binnenstromen! Plus laat even weten als jullie zin hebben om actief mee te werken aan de site. En voor de discussie begint: wie meewerkt kan kiezen tussen een Audi TT Roadster of een BMW Z4, een riante maandvergoeding, een 13de en 14de maand, plus genoeg jaarljikse airmiles om de wereld mee rond te vliegen! Kortom, alle normale vergoedingen die je bij elke hobby, zoals duivenzetten, manillen, postzegels verzamelen enz, krijgt
    www.YourConcertShots.com

  • #2
    Re: Webserver op overschot- Suggesties?

    mooi, maar we hebben wel weinig info.
    Hoeveel space, hoeveel bandbreedte, php, mssql, asp, snelheid ? ...
    Allemaal vragen die wel bepalend kunnen zijn voor de instroom van ideeën.
    Meest belangrijke vraag zal en is, wie is de webmaster, maw, wie zal voldoende tijd vrij hebben om follow-up te doen en wie heeft voldende kennis (software evenals technisch) voor ondersteuning.
    Staat de server bij U ? ...
    Sorry voor deze vraag, maar hoelang kunnen we reken op het bestaan van de server? Indien HD stuk gaat, welek sint passeert er dan voor vernieuwing?

    Ik vind je voorstel wel prachtig en mooi, laat me niet verkeerd verstaan, maar een server ter beschikking stellen is wel iets meer dan alleen een TCP-IP-adres.

    Anders, misschien een soort portfolio met iedereen slechts max. 10 foto's en een persoonsfiche.



    PS, uit je profiel kan ik weinig opmaken.
    Zelf ben ik dagelijks bezig met informatica, dus, indien nodig wil ik wel helpen
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Webserver op overschot- Suggesties?

      Purlut,

      Effe wat technische gegevens. Ik heb een eigen informatica bedrijf, dus dit is een high-available, dedicated, RAID machine, dual-cpu, geïnstalleerd in een collocation room, dus met de nodige power-failback, backbone enzo. Dit is dus een 'professionele' website en niet zomaar een pc'tje dat bij mij thuis staat te draaien. Qua capaciteit laat ons stellen dat er momenteel een 72 Gb disk space voor handen is en 800 Gb/maand aan bandwidth.
      Indien we er een nuttige site van kunnen maken binnen de laat ons zeggen 6 maanden, dan blijft ie, anders gaat ie terug in de server-farm.
      Webmaster en technische ondersteuning en beheer blijft in mijn handen.

      Voila, dat was dus 't ingewikkeld gedeelte :-)
      www.YourConcertShots.com

      Comment


      • #4
        Re: Webserver op overschot- Suggesties?

        Wouw, ...
        Euh, misschien aan RvB vragen ?
        Ik zie wel iets in die portfolio hoor.
        Nu, ik zal er eens grondig over nadenken. Tijd brengt raad en ideeën en het is te gek van alles en zowat hier neer te kladden. Bij dergelijk aanbod moeten we ernstig nadenken en alles goed inplannen. De soep wordt immers nooit zo heet gedronken als dat ze ingeschonken is.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Webserver op overschot- Suggesties?

          Wat indien je plannen terug uit de frigo komen?
          Welke termijn voorzie je?

          Jo.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Webserver op overschot- Suggesties?

            Anders hebben we hier enkele tips:
            1) een blog enkel voor BD-ers
            2) een shared ruimte waar we tijdelijk (zo'n 4 dagen) bestanden kunnen parkeren, iedereen kan uploaden en downloaden. Desnoods beperkingen.
            Dit kan handig zijn voor aanmaken CD's (foto-albums) waar iedereen met dit probleem van hosting worstelt. Om misbruiken tegen te gaan, kan dit op bepaalde tijden ter beschikking worden gesteld.
            3) een plaats waar alle CD's van SD-dagen een plaats vinden. Zo heb ik een CD van SD-dendermonde, één van Mini-'s en dra één van Dinant. Voordeel, de foto's blijven aanwezig en zijn natuurlijk 800 op 600 en beperkt in DPI.
            Dit in samenwraapsel met een portfolio zou dit een schitterende aanvulling zijn aan BD.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Webserver op overschot- Suggesties?

              Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
              Dit is dus een 'professionele' website en niet zomaar een pc'tje dat bij mij thuis staat te draaien.
              Een professionele server dus en geen professionele website


              Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
              Anders hebben we hier enkele tips:
              een plaats waar alle CD's van SD-dagen een plaats vinden. Zo heb ik een CD van SD-dendermonde, één van Mini-'s en dra één van Dinant. Voordeel, de foto's blijven aanwezig en zijn natuurlijk 800 op 600 en beperkt in DPI.
              Klinkt goed en daar zou wel vraag naar kunnen zijn, maar 72gig webspace is dan (zeker op termijn) te klein ... Ik vermoed dat het om SCSI 72gig disks gaat, dus neem 60gig bruikbare webspace (neem ruim 12gig voor OS, temp, home,...).
              Is uitbreiden een mogelijkheid ? Is er plaats voor extra disks?
              Last edited by TomB; 11 januari 2007, 10:37.

              Comment


              • #8
                Re: Webserver op overschot- Suggesties?

                een SD album vind ik wel goed idee (maar een groot dan hé )
                iedereen laadt zijn foto's daar op, per SD maak je een nieuwe map aan, alle leden kunnen dan daar hun foto's in uploaden (ev nog map per member wrsch)
                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                www.koendd.be

                FZ50

                Comment


                • #9
                  Re: Webserver op overschot- Suggesties?

                  jwllms, zoals ik zei, als er binnen de 6 maanden een website ontsproten is die nuttig, maar vooral gebruikt wordt, dan is't een blijver.
                  Als er toch ooit enige duidelijkheid komt ivm 't autersrecht/copyright whatever ivm concertfotografie, dan vind ik wel weer een andere server.

                  En Tom, inderdaad: 'Een professionele server dus en geen professionele website'
                  www.YourConcertShots.com

                  Comment

                  Working...
                  X