Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exoten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Exoten

    Halsbandparkieten (die groene) zijn hier heel gewoon. De hele stad wordt er door geterroriseerd. Het begint zo langzaam een plaag te worden.
    Wel heel leuk overigens hoewel niet iedereen het met me eens zal zijn
    (slecht voor de spechten etc).
    Maar tot mijn verbazing kwam ik enkele weken deze rode jongen tegen.
    (volgens mij een soort Rosella, kan hem echer niet precies terugvinden op internet).
    Het zal zeker een ontsnapt exemplaar zijn en waarschijnlijk de winter niet overleven. Wel jammer want anders zou het zo langzamerhand echt een
    soort van tropisch vogelparadijs worden. Het stikt hier namelijk ook al van de nijlganzen.





    Van alles...

  • #2
    Re: Exoten

    Alledrie mooi vastgelegd
    De parkieten zijn een gekend fenomeen in de bossen langs de stadsrand (voornamelijk in het brusselse), maar de Nijlganzen zijn mijn insziens blijvers geworden. verleden jaar in het voorjaar heb ik bij ons in de gemeente alleen zeven nesten geteld met één nest met maar liefst zeven jonge vogels. Ik ben ze verder blijven volgen in de zomer en ze zijn nagenoeg alle opgegroeid en in de streek gebleven. Dat belooft dus voor dit voorjaar.
    (De jonge Canadezen tel ik niet eens meer)
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Exoten

      Klopt helemaal Elsan. De Canadesen heb je inderdaad ook nog en de Nijlganzen zijn zeker blijvers. Maar dat geldt zeker ook voor de Halsbandparkieten. Deze zitten hier (Den Haag) al heel lang en nemen in aantal sterk toe. Ze zitten hier ook echt in de stad (wel in het groenere gedeelte). Ze komen ook in mijn tuin omdat ik daar wat pindas enzo heb hangen. Buiten de stad en zonder mensen kunnen ze de winter waarschijnlijk niet overleven. Als het echt koud is dan moeten ze het wel hebben van pindas en mezenbollen denk ik.
      Van alles...

      Comment


      • #4
        Re: Exoten

        Oorspronkelijk geplaatst door Psychonaut Bekijk bericht
        Wel heel leuk overigens hoewel niet iedereen het met me eens zal zijn
        (slecht voor de spechten etc).
        Dat heb je goed ingeschat

        Als het van mij afhangt, vangen en vergassen... Maar die discussie is al gevoerd hé
        Birdwatching ... it's a way of life!

        http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

        Comment


        • #5
          Re: Exoten

          1e en 3e beste voor me, maar

          Alien invasive species,

          Kill em al !


          Comment


          • #6
            Re: Exoten

            Mooie foto die eerste. Ik hou er wel van die te horen en zien in 't Brusselse en volgens een studie van de unief van Antwerpen (gepubliceerd in Natuur.oriolus) kan het nog geen kwaad ook.

            Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
            Alien invasive species,

            Kill em al !


            Geldt dat ook voor exemplaren van de orde der primaten?

            Comment


            • #7
              Re: Exoten

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Geldt dat ook voor exemplaren van de orde der primaten?
              das een ander verhaal

              jammer dat enkel de laatste scherp is, 1 is inderdaad een leuke foto
              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
              www.koendd.be

              FZ50

              Comment


              • #8
                Re: Exoten

                de laatste opname voor mij erg goed.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Exoten

                  Leuke en aparte serie Joost. Met name de eerste vind ik een hele leuke foto door de passende achtergrond en hoe relaxed de vogel aan het ontbijten is.
                  Hier zie je ze niet (behalve nijlgans). Lijkt me grappig om te zien inderdaad en die halsbandparkieten schijnen prima te kunnen overleven hier. Wat mij betreft kunnen die dus blijven, net als de fazant...
                  Groetjes Edwin
                  Mijn Foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Exoten

                    3 mooie exoten.
                    de tweede is denk ik inderdaad de gewone rosella.

                    [en wat die exoten betreft: deels kan ik wel de mensen volgen
                    die ze leiver arm dan rjik zijn, maar uiteindelijk is dit toch
                    een verhaal zo oud als het dierenrijk?
                    misschien worden ze (net als de canadese ganzen op veel plaatsen)
                    een plaag en verdrijven de ingeburgerde soorten,
                    maar is de mens zelf niet zo veel meer schuldig daaraan?]


                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: Exoten

                      leuke reeks; die 2de is inderdaad een vrij veel voorkomende rosella ;in het wild in Australie voorkomend; mijn vader heeft die nog gekweekt en ik dacht dat die toch redelijk "winterhard " zijn; ik zal het straks eens checken op het net,

                      Comment

                      Working...
                      X