Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kitlens D40 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kitlens D40 ?

    Heeft er iemand ervaring met de kitlens die bij de Nikon D40 hoort ?
    (AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55 mm f/3.5-5.6G ED)

    Volgens sommigen is die kei-goed . volgens anderen dikken brol .
    Is ze beter dan de kitlens van de Canon 400D ?

    De keuze van DSLR hangt hier eigenlijk nog van af !!

    Merciekes
    Boony
    I would, if I could ...

  • #2
    Re: Kitlens D40 ?

    De kitlenzen zijn heel goed als je de prijs/kwaliteit-verhouding bekijkt. Ze kosten maar heel weinig, en meestal geven ze toch vrij goede resultaten zolang je ze niet met het diafragma helemaal open moet gebruiken.
    Als er genoeg licht is, dan vallen ze dus wel mee.

    Je kan er goedkoop mee beginnen, en dan kan je later nog uitmaken wat je echt nodig hebt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Kitlens D40 ?

      Ik heb die kitlens in handen gehad, en zou ze zeker niet kopen. Je zou beter de body alleen aanschaffen en een lens naar keuze apart kopen.

      Comment


      • #4
        Re: Kitlens D40 ?

        Die ligt bij mij in de kast. Al een jaar of twee
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Kitlens D40 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
          Die ligt bij mij in de kast. Al een jaar of twee
          @Boony: je koopt dus die body, en je vraagt de lens aan eisan. Dan kun je goedkoop beginnen oefenen.

          Comment


          • #6
            Re: Kitlens D40 ?

            De kitlens van de D40 is een uitstekende lens.
            Het is letterlijk een lichtgewicht, figuurlijk zeker niet!
            Mijn zoon (9 jaar) heeft er eens een uurtje op stap mee geweest. Prachtige opnamen mee gemaakt en het is een absolute beginner. Om maar te zeggen...
            Ik heb ze dus niet "in mijn handen gehad", maar er foto's van gezien. En die zijn overtuigend!
            (Sorry Jazzaddict)
            Last edited by MacTheKnife; 8 januari 2007, 19:56.
            Nikon, Apple & Epson

            Comment


            • #7
              Re: Kitlens D40 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door MacTheKnife Bekijk bericht
              De kitlens van de D40 is een uitstekende lens.
              Het is letterlijk een lichtgewicht, figuurlijk zeker niet!
              Mijn zoon (9 jaar) heeft er eens een uurtje op stap mee geweest. Prachtige opnamen mee gemaakt en het is een absolute beginner. Om maar te zeggen...
              Ik heb ze dus niet "in mijn handen gehad", maar er foto's van gezien. En die zijn overtuigend!
              (Sorry Jazzaddict)
              Ik heb niet gezegd dat je daar geen foto's mee kunt maken, dat zou er nog aan ontbreken. Ik bedoel alleen maar dat die lens povertjes van bouwkwaliteit is, en dat je beter je geld aan iets anders kunt spenderen. (sorry MacTheKnife)

              Comment


              • #8
                Re: Kitlens D40 ?

                Jammer dan dat de D40 enkel met kitles is te krijgen in de winkel
                ( durf voor mijn eerste DSLR niet echt bij een internetwinkel te bestellen )
                I would, if I could ...

                Comment


                • #9
                  Re: Kitlens D40 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Boony Bekijk bericht
                  Jammer dan dat de D40 enkel met kitles is te krijgen in de winkel
                  ( durf voor mijn eerste DSLR niet echt bij een internetwinkel te bestellen )
                  Bestel die bij MacTheKnife (hij verkoopt die trouwens) , en vraag of hij die kitlens zelf wil kopen Ik ben zeker dat je tot een akkoord kunt komen
                  Last edited by Jazzaddict; 8 januari 2007, 22:08.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kitlens D40 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Boony Bekijk bericht
                    Jammer dan dat de D40 enkel met kitles is te krijgen in de winkel
                    ( durf voor mijn eerste DSLR niet echt bij een internetwinkel te bestellen )
                    Niet teveel nadenken, gewoon doen ! Ik heb het ook gedaan en heb er nog steeds geen spijt van

                    Grtz
                    Nikon D50

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kitlens D40 ?

                      Jazz, je bent een deugeniet
                      Nikon, Apple & Epson

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kitlens D40 ?

                        Effe voor de duidelijkheid : het is geen slechte lens en in goeie omstandigheden maak je er zeker behoorlijke foto's mee, maar ze is beperkt in haar mogelijkheden. Het is echt een lens voor vakantiekiekjes, en dan nog liefst als het redelijk goed weer is. Over de scherpte bij voldoende licht geen klagen, en om je eerste stappen te zetten zeker goed genoeg, maar je botst nogal vlug tegen haar beperkingen als je iets meer van de lens verlangt. 't Is zeker geen snelle lens, als het licht wat minder wordt zit je met een probleem, vooral op 55mm. Ik vond ze ook nogal wat abberatie vertonen op 18mm. De kleuren- en detailweergave is ook niet bepaald mijn ding. 't Is gewoon een budget kitlens en dat merk je eraan. Als ik ze op haar 18mm naast mijn Tokina 12-24 zet op 18mm, een hele wereld van verschil.
                        (Ik spreek hier wel over ervaringen met deze lens op de D50)
                        fotosite

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kitlens D40 ?

                          hier gaan we weer.....

                          kijk hier mijn D40 en kitlens

                          nada photoshop, nada nothing, gewoon rechtstreeks uit mijn D40.
                          Mijn D200 met 18-200 VR bijvoorbeeld had hier niet beter gedaan.

                          "Camera en lenzen maken het verschil niet"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kitlens D40 ?

                            Ik heb dezelfde lens op m'n D50 en ben er zeker tevreden mee. OK in moeilijke omstandigheden doet een prime het beter, maar voor alledaagse fotografie is het zeker een goede lens.
                            Mijn mening is, voor de prijs dat je in kitvorm meer betaalt voor dat lensje, mag je ze niet laten liggen. Als je later toch een beter lens koopt komt deze super lichte lens altijd nog wel uit de kast.
                            Let wel op, bij een D40 moet je gebruik maken van DX lenzen. De D40 heeft geen AF motor in de body en moet gebruik maken van de AF motor in de lens.
                            Vriendelijke groeten,Raf

                            www.rafvandenbogaert.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kitlens D40 ?

                              Wel even opletten gasten. De kitlens 18-55 die bij de D40 verkocht wordt is NIET dezelfde als bij de D50. Het is eenversie 2, hewerkt, met ingebouwde AF-S motor (want de D40 heeft zelf geen motor meer in de body), terwijl de kitlens van de D50 geen motor heeft.
                              Even bij de les blijven jongens...
                              Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                              MySite - All your base are belong to us - What you say

                              Comment

                              Working...
                              X