PDA

Volledige versie bekijken : Zondag 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

Cozze
7 januari 2007, 10:18
Het Koebos is een natuurgebiedje in Pellenberg vlak aan UZ pellenberg.
een gebied waar Blauwgrasland, Eikenbos, elsenbroeckbos met populieren , rietland en een poel te vinden is. (als de poel ni droog staat te minste).

in het voorjaar als de pinksterbloemen in bloei staan zijn er oranje tipjes waar te nemen.

indien interesse zou ik ergens in het voorjaar (ergens tussen 20/04 - 10/05) een SD laten doorgaan.

voorstel 29/04 (met ev herkansing 06/05 moest het weer niet mee zitten de eerste keer)

Samenkomst 14u vertrek wandeling 14u15

op het programma zou dan een wandeling van 6 km staan in en rond het koebos.

indien deze wandeling in de nm tot avond te houden is er kans om naast vlinders , ook de bosuil en reeŰn waar te nemen. de ijsvogel komt ook vaak door het gebied.

voor de plantenliefhebbers langs de molenbeek is er Goudveil te vinden een vrij zeldzaam plantje.

meer info betreffende het gebied: www.koebos.be (http://www.koebos.be)

laarzen of ander waterdichtschoeisel is wel aan te raden gebied ligt in de molenbeekvallei dus nooit echt droog

OPM: bij meer als 15 man extra gids buiten mezelf => bijdrage van €1 p.p. tenzij lid van VZW Natuurpunt. Mail is verstuurd met de vraag voor extra gids inschrijvingen lopen zeer vlotjes :D

Tweede gis: Koebos conservator, Frank Claessens

Zeker:

Cozze(Jesse) (Kan eventueel mensen oppikken Station Leuven uitgang Kessel-Lo)
Jumpingjacquesflash (Kan eventueel mensen oppikken Station Leuven uitgang Kessel-Lo)
pdeco (Kan eventueel mensen oppikken Station Leuven uitgang Kessel-Lo)
-Fox- (Carpool kanidaat)
linda16093
doedelzakje
Hesy
Yammee
Roland Cuypers
Ikkenie
merces
Vanquisher
EVA
JePE
zunoel
Plette
-ƒƒ-
mark w. (carpool vanuit antwerpen mogelijk)
guido1956
Androsace
Spanjaard
mm
littlewan
TheBigPicture207be

ge´nteresseerden:

Marieke
Lut

Roland Cuypers
7 januari 2007, 10:29
Mooi initiatief!

Je mag mij op de deelnemerslijst zetten.
We zien wel welke datum het wordt; maar ik probeer er alvast bij te zijn.

mvg,

Roland

pdeco
7 januari 2007, 13:05
De natuur is altijd een mooi onderwerp.
Je mag mij bij de ge´nteresseerden rekenen.

pdeco

zunoel
7 januari 2007, 14:06
Mie laike toe partisiepete.
(ik wil ook wel deelnemen):D

mm
7 januari 2007, 14:10
cozze,

1. hoeveel man/vrouw zou je meenemen op deze trip?
2. zou je zelf de begeleiding/gidsing doen?

mm

Cozze
7 januari 2007, 14:17
cozze,

1. hoeveel man/vrouw zou je meenemen op deze trip?
2. zou je zelf de begeleiding/gidsing doen?

mm

als het ne man of 10-15 is kan ik het alleen doen, ken het gebied heel goed heb er mn natuurstudie gedaan voor mn cursus natuurgids. als er meer volk is ga ik aan de conservators vragen of er iemand kan komen mee gidsen.
Katrijn Vanden Driessche een van de conservators is zelf met natuurfotografie bezig (vooral vlinders) als ze die dag niet moet gidsen in Planckendael en met de kids ni in de knoei zit zie ik de kans groot in dat ze mee komt als ik dat is lief vraag.
als er nog een gids meer gevraagd moet worden zal er nog een bijdrage van 1 euro voor niet natuurpuntleden moeten worden betaald tvv het reservatenfonds velpe mene

littlewan
7 januari 2007, 14:20
Ik heb ook wel interesse, (als ik er kan geraken)

linda16093
7 januari 2007, 14:24
Cozze,
ben ge´nteresseerd maar geraak je daar met het openbaar vervoer?

Cozze
7 januari 2007, 14:26
Cozze,
ben ge´nteresseerd maar geraak je daar met het openbaar vervoer?

je kan met de trein tot leuven station en van daaruit met de bus (16 tot UZ Pellenberg)

ev kan ik ook wel mensen mee nemen van aan het station in Leuven met de wagen.
vanuit de pinte is dat 1u10 met de trein ? en dan nog een 20 min met de bus denk ik.

linda16093
7 januari 2007, 14:47
je kan met de trein tot leuven station en van daaruit met de bus (16 tot UZ Pellenberg)

vanuit de pinte is dat 1u10 met de trein ? en dan nog een 20 min met de bus denk ik.

Ok,bedankt voor de informatie, ik kom af

ikkenie
7 januari 2007, 17:00

En in het weekend zijn er 2 bussen per uur naar het UZ Pellenberg...
Wat zou het aanvangsuur zijn van deze shoot ?
Ik werk tot 14 uur in het UZ vandaar ... een 'thuis' shoot zou ik niet willen missen.:D

Wim 76
7 januari 2007, 17:13
Als het past in mijn agenda (hangt vooral van mijn arbeidsverplichtingen af) heb ik ook wel interesse in deze shoot. Ik ben vorig jaar in de buurt daar wat foto's gaan maken, samen met ikkenie, en de mooie regio is zeker de moeite voor een shoot.
Deze heb ik daar in de buurt genomen:
http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=115655

Cozze
7 januari 2007, 18:07
En in het weekend zijn er 2 bussen per uur naar het UZ Pellenberg...
Wat zou het aanvangsuur zijn van deze shoot ?
Ik werk tot 14 uur in het UZ vandaar ... een 'thuis' shoot zou ik niet willen missen.:D

ja dacht zelf rond een uur of twee anders maken we der 14u15 vertrek wandeling van dan heb jij nog 15 min om van Uz naar de leucina te komen ?

Cozze
7 januari 2007, 18:11
Als het past in mijn agenda (hangt vooral van mijn arbeidsverplichtingen af) heb ik ook wel interesse in deze shoot. Ik ben vorig jaar in de buurt daar wat foto's gaan maken, samen met ikkenie, en de mooie regio is zeker de moeite voor een shoot.
Deze heb ik daar in de buurt genomen:
http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=115655

dat is niet in de buurt dat is gewoon in het koebos :D het italiaansraaigras veld (tijgerspin waargenomen op dat stuk)

allez in het reservaat het koebos zelf is het bos dat je aan je rechterkant hebt waar die omgevallen boom in het andere weiland ligt kloosterbos is het verste bos. aan de linkerkant heb je dan het langebos.

Jumpingjacquesflash
7 januari 2007, 19:03
Hallo Cozze,
Je mag me bij op de lijst van de deelnemers plaatsen.:G
Beide data zijn vrij en tegen 14:00 uur kan ik terplaatse zijn.
Eventueel zou ik leden kunnen oppikken aan de achterkant van Leuven station.
Groeten, Jacques.

Cozze
7 januari 2007, 19:11
Hallo Cozze,
Je mag me bij op de lijst van de deelnemers plaatsen.:G
Beide data zijn vrij en tegen 14:00 uur kan ik terplaatse zijn.
Eventueel zou ik leden kunnen oppikken aan de achterkant van Leuven station.
Groeten, Jacques.

geweldig :G :G

Black B@ndit
7 januari 2007, 19:27
dat is niet in de buurt dat is gewoon in het koebos :D het italiaansraaigras veld (tijgerspin waargenomen op dat stuk)

Die zitten hier vlakbij ook, maar niet zo vroeg op het jaar. Vanaf juli zie ik die hier gewoonlijk pas.

Cozze
7 januari 2007, 19:31
Die zitten hier vlakbij ook, maar niet zo vroeg op het jaar. Vanaf juli zie ik die hier gewoonlijk pas.

ja daar ook ze tijdens het disteltrekken is er toen een gevonden best verschietachtig als ge u daar ni aan verwacht en madam de spin zit daar ffkes op uwe distel da ge wilt uittrekken:p

Marieke
7 januari 2007, 20:32
Marieke is zeker ge´nteresseerd

doedelzakje
7 januari 2007, 22:50
Je mag mij ook op de lijst zetten.

Groeten van Doedelzakje

Hesy
7 januari 2007, 23:01
Heb eveneens interesse.
Enkel een onverwachte gebeurtenis zal mij kunnen thuishouden.

Vanquisher
8 januari 2007, 10:13
Heb zeker en vast ook interesse, maar bevestigen kan ik nog niet (wegens studieverplichten). Ik laat zeker en vast op tijd iets weten

Tof initiatief :G

Androsace
8 januari 2007, 14:02
Ik heb interesse.

Jef

ikkenie
8 januari 2007, 15:11
ja dacht zelf rond een uur of twee anders maken we der 14u15 vertrek wandeling van dan heb jij nog 15 min om van Uz naar de leucina te komen ?
Lucina bedoel je hier dan ? Vertrekpunt is dus aan het kasteel , 14.15 u en ik zal er zijn :G Of jullie moesten afspreken in 'ons' cafetaria om vandaaruit via de hertjes naar het kasteel af te zakken , het UZ ligt op het hoogste punt dus mooie vergezichten/kasteelplaatjes . En zo 'win' ik nog een paar minuten :D

Cozze
8 januari 2007, 15:47
Lucina bedoel je hier dan ? Vertrekpunt is dus aan het kasteel , 14.15 u en ik zal er zijn :G Of jullie moesten afspreken in 'ons' cafetaria om vandaaruit via de hertjes naar het kasteel af te zakken , het UZ ligt op het hoogste punt dus mooie vergezichten/kasteelplaatjes . En zo 'win' ik nog een paar minuten :D

ja sorry mistypingske

ja kunnen we ook doen anders verzamelen wij aan het kasteel en komen we tot boven gewandeld (tis da we zeker zijn da de auto's aan vertrek punt van wandeling staan) en moest er nog een gids meekomen da ze ons gemakkelijk vinden.

merces
9 januari 2007, 00:03
die 29/04 is dus behoorlijk zeker ?
dan vraag ik mij al verlof aan, geinterreseerd dus.

ik rijd zelf met de auto, mensen uit omgeving gent die dan meewillen of zo, die kunnen.

greetz

Cozze
9 januari 2007, 00:42
die 29/04 is dus behoorlijk zeker ?
dan vraag ik mij al verlof aan, geinterreseerd dus.

ik rijd zelf met de auto, mensen uit omgeving gent die dan meewillen of zo, die kunnen.

greetz

29/04 staat vast indien het weer echt slecht zou zijn kunnen we herkansen op de 5de mei bv

heb die datum gekozen omdat eht dan normaal toptijd is van de oranjetipjes (vlinder) die er veel voorkomt

Yammee
9 januari 2007, 18:37
Cozze,

Dat is in mijn achtertuin:D maar ik ken dat daar niet.
Dus kom ik mee op ontdekkingstocht.:G

Roland Cuypers
9 januari 2007, 19:24
Cozze,

Als het definitief 29 april is, wil ik me meteen inschrijven, en schrap me uit de lijst 'ge´nteresseerden'.
Ik hou deze datum dan speciaal voor Koebos.

Bedankt,

Roland

ikkenie
10 januari 2007, 07:05
Cozze ,
Schrijf mij ook maar in (en 'uit' bij de geintresseerde), nu het vertrekuur na m'n werkshift valt ;) :G

guido1956
10 januari 2007, 16:00
hoe slecht mag je niet zijn of hoe goed moet je zijn om mee te mogen en niet af te gaan op een SD?

Cozze
10 januari 2007, 16:47
hoe slecht mag je niet zijn of hoe goed moet je zijn om mee te mogen en niet af te gaan op een SD?

Guido,

ik organiseer deze SD en ik heb er zelf nog nooit een meegemaakt. ik ben een waardeloze fotograaf die nog veel moet leren. Mn interesses liggen in de natuur en landschapsfotografie vandaar dat ik deze SD organiseer. Omdat ik wil bijleren van andere.
Wat de een weet over witballanzen en sluitertijden is zijn meerwaarde. Iemand anders zijn andere mening daarover maakt hem interessant.

mn meerwaarde ligt in het feit dat ik 'iets' van natuur ken en je de raad kan geven om niet achter die vlinder aan te zitten die net op die ene bloem zat, wacht even hij komt trg ze vliegen nl steeds de zelfde routes (of toch min of meer).

dus heb je een mening over fotografische zaken en/of weet je iets over natuur en/of wil je je gewoon amuseren met u camera en van natuur en fotografie iets bij leren.

maar een ding doen en dat is afkomen !!!!

om het minder profetisch te zeggen maakt ni uit hoe goed of hoe 'slecht' je bent gewoon komen is de boodschap ;)

linda16093
10 januari 2007, 16:52
niemand gaat af op een SD;)

Roland Cuypers
10 januari 2007, 17:32
niemand gaat af op een SD;)

Goeiedag,

Een SD is in eerste instantie een gezellig samenzijn en er een mooie dag van maken. Dat je dan persÚ 'goeie of slechte' foto's maakt doet eigenlijk niets terzake.
Een leuke babbel, een tof weerzien en een nieuwe kennismaking is de boodschap. Bovendien steek je meestal van je buur(en) nog wat op!

Meestal is een SD altijd positief en eindigt nogal eens in cafÚ.

Keep the spirit high!

mvg,

Roland

pdeco
10 januari 2007, 20:12
Cozze

Ik ben er zeker van om mee te gaan, dus je mag mij van lijstje veranderen. Ik kan eventueel ook via het station (uitgang Kessel-Lo) iemand oppikken.

Patrick

Cozze
10 januari 2007, 20:20
Cozze

Ik ben er zeker van om mee te gaan, dus je mag mij van lijstje veranderen. Ik kan eventueel ook via het station (uitgang Kessel-Lo) iemand oppikken.

Patrick

ok super ik schrijf het er bij :G

Fox
10 januari 2007, 23:01
Cozze,
29 april is zojuist vrij gekomen .... je mag mij ook inschrijven.
En ik wil gerust weer carpoolen.
Groetjes
Pierre

Vanquisher
11 januari 2007, 08:46
Ik studeer Agro -en biotechnologie (nu het laatste jaar) en in mijn opleiding zit ook een 3-jarige cursus natuurbeheer.

Eventueel kan ik wel wat helpen met her en der uitleg geven. Ik weet echter te weinig van vogels, vlinders en dieren om een groep te gidsen. Mijn opleiding richt zich namelijk vooral op bomen en planten en het daarbij horende beheer.

Je mag me trouwens op de definitieve lijst zetten. Ik regel wel dat ik mee kan

Grt.
Bert

Roland Cuypers
11 januari 2007, 17:18
Hallo Bert,

Ook bomen mogen gedefiniŰerd worden hoor.
Je zal verbaasd zijn hoeveel luisteraars er rond je zullen staan!

mvg,

Roland

EVA
11 januari 2007, 17:18
29 april is op dit ogenblik nog vrij op de kalender, je mag mij mee op de lijst zetten om deel te nemen aan de sd. Als er niets belangrijker tussen komt zal ik er zijn.

Spanjaart
11 januari 2007, 18:24
Ik heb wel interesse maar onder voorbehoud, kan dat?

lut
11 januari 2007, 18:39
Ben ook ge´nteresseerd ;)

Arousal
11 januari 2007, 18:52
Indien ik mag natuurlijk, mag je mij ook toevoegen ;)

Cozze
11 januari 2007, 18:55
Indien ik mag natuurlijk, mag je mij ook toevoegen ;)

bij de ge´nterresseerden of zeker mee gaan ?

zunoel
11 januari 2007, 20:50
Mie laike toe partisiepete.
(ik wil ook wel deelnemen):D

even herhalen want ik zie dat ik nog op de ge´nteresseerden lijst sta ;)
ik wil mee :p

Arousal
11 januari 2007, 20:52
bij de ge´nterresseerden of zeker mee gaan ?

Op dit moment zeker meegaan, maar ik werk in een wispelturige sector...
Nu ik bevestig zeker 3 weken op voorhand hoor.

Dafoto
11 januari 2007, 20:58
Ik heb ook wel belangstelling.
Dus je mag me mee noteren.

Geert_B
11 januari 2007, 21:27
Hallo, ik ben een snotneus en amateur op vlak van fotografie en ik heb nog nooit een SD dag meegemaakt. Met het beperkt materiaal dat ik heb zou ik toch eens kennis willen maken met de "experts". Ik zou van deze SD gewoon eens met jullie kennis willen maken en als het kan enkele nuttige tips opsteken.
Maar ... wat nemen jullie op zo een SD-uitstap allemaal mee ?
Heb ik genoeg aan mijn body + lens of moet ik heel de reutemeteut meesleuren?
Het liefst sleur ik zo weinig mogelijk materiaal mee .... dus .. wat nemen jullie zo allemaal mee op een SD?

PS: Ik ben van Leuven, dus als de datum mij past ( onder voorbehoud ), dan kan ik eventueel een paar mensen oppikken aan het station van Leuven en chauffeur spelen.

[ Schrijf mij voorlopig maar in maar ik kan pas een paar weken op voorhand mijn aanwezigheid bevestigen ]

Cozze
11 januari 2007, 22:16
even herhalen want ik zie dat ik nog op de ge´nteresseerden lijst sta ;)
ik wil mee :p

SORRY :o

Bij deze alles aangepast

Ik zet hierbij ook even een inschrijvingsstop tot ik zekerheid heb voor een tweede gids, de wandeling opzich is gerust doenbaar zonder gids (is bewegwijzerd en iedereen krijgt een plannetje) maar is wel zo handig dat er iemand is die het beheer enzo van eht gebied wat kent en weet waar wat interessants groeit/bloeit/leeft enz.

@ Geert_B:

Het is voor mij tot nu toe ook mn eerste Sd en ik organiseer hem dus zelf :)

euhm wat mij handig lijkt om zeker mee te hebben indien je het materiaal hebt:

STATIEF
Tele/marco lens
eventueel rijstzak ofzo om body op te laten rusten
draadontspanner (trillingen tegengaan van afdrukken)
kleren die vuil mogen worden als je op de grond ligt om een mooi bloempje te fotograferen

voor de rest als je een mooie foto wilt van het kasteel een groothoek lens is dan ook wel handig euhm

verder kan ik als volleerde leek ook niet meer bedenken.

het geen ik altijd bij heb in het koebos is:

fototoestel met 18-70mm kitlens
statief/monopod
flora
veldgids vogels
verrekijker
loep
kleren die vuil mogen worden
K-way regenjas

-ââ-
12 januari 2007, 20:40
Ik zou ook wel meewillen. Ook nog geen SD meegemaakt, maar ik wil wel eens komen. 29 april komt mij voorlopig perfect uit (dus zet mij maar bij de deelnemers), en het is eens wat anders dan de stedelijke meetings van Skyscrapercity.
Met afzonderlijke planten en dieren trekken ga ik mij niet bezig houden, maar ik weet uit ervaring dat het Hageland een van de prachtigste landschappen is die ons land te bieden heeft (ik ben vorig jaar naar Molenbeek gefietst).

Als het weer meezit kom ik met de fiets, dat is 55 km enkel. Tegen eind april wordt het tegen 21u donker, dus als ik in de vooravond terugrij komt dat wel in orde. Om 14u daar zijn (Weligerveld 6 in Pellenberg?) is perfect, als ik thuis vroeg genoeg vertrek kan ik onderweg nog wat foto's nemen.

Cozze
12 januari 2007, 21:24
Ik zou ook wel meewillen. Ook nog geen SD meegemaakt, maar ik wil wel eens komen. 29 april komt mij voorlopig perfect uit (dus zet mij maar bij de deelnemers), en het is eens wat anders dan de stedelijke meetings van Skyscrapercity.
Met afzonderlijke planten en dieren trekken ga ik mij niet bezig houden, maar ik weet uit ervaring dat het Hageland een van de prachtigste landschappen is die ons land te bieden heeft (ik ben vorig jaar naar Molenbeek gefietst).

Als het weer meezit kom ik met de fiets, dat is 55 km enkel. Tegen eind april wordt het tegen 21u donker, dus als ik in de vooravond terugrij komt dat wel in orde. Om 14u daar zijn (Weligerveld 6 in Pellenberg?) is perfect, als ik thuis vroeg genoeg vertrek kan ik onderweg nog wat foto's nemen.

ja aan landschappen geen gebrek echter zet ik je enkel nog maar bij de lijst ge´nteresseerden tot ik zekerheid heb van een tweede gids (zie begin topic)
anders word het voor mij ook te veel en ik wil zelf die dag ook nog wat plaatjes trekken.

ik laat zo rap mogelijk iets weten wanneer de tweede gids gevonden is.

Geert_B
12 januari 2007, 21:26
Worden er groepjes gemaakt naar gelang de interesses?
Ik bedoel: macro, landschap, vogels ...?

Ik heb nog geen groot assortiment aan lenzen, wel zal ik tegen dan een macro hebben aangezien mijn interesse eerder gaat naar kleine stilstaande objecten zoals paddestoelen, bloemen, mossen e.d.
Het groot geschut dat nodig is voor verre objecten zoals vogels e.d. .... daar waag ik mij nog lang niet aan :o

Cozze
12 januari 2007, 23:04
Worden er groepjes gemaakt naar gelang de interesses?
Ik bedoel: macro, landschap, vogels ...?

Ik heb nog geen groot assortiment aan lenzen, wel zal ik tegen dan een macro hebben aangezien mijn interesse eerder gaat naar kleine stilstaande objecten zoals paddestoelen, bloemen, mossen e.d.
Het groot geschut dat nodig is voor verre objecten zoals vogels e.d. .... daar waag ik mij nog lang niet aan :o

in het begin topic staat beschreven dat we de 6 km wandeling zouden doen. op deze wandeling kom je dan zowat alles tegen landschappen maar hopelijk tegen dan ook een veld vol pinksterbloemen en oranjetipjes hopelijk fluiten de vogeltjes uit volle borst.

als er echt vraag is om een opsplitsing te doen volgens landschap, macro, vogels enzo dan lijkt het me handiger om voor de landschappers de 11 km wandeling te doen en voor de macro-ers de 2 km in het park van eht ziekenhuis en het koebos te doen en de vogelaars de 6 km te doen.

dit houdt echter in dat er dan minstens drie gidsen en/of mensen moeten bijzijn die van eht desbetreffend topic meer afweten dat je toch van elkaar wat moet leren.

ik denk echter dat als we in een groep van 12-13 man zijn en we de 6 km moeten doen dat we van alles een beetje kunnen proeven. ik kan geen garantie geven dat je vogels gaat zien (horen ist probleem niet) of dat de vlinders gaan vliegen, voor het zelfde geld is eht dan ****** weer of heel veel wind en dan zie je vlinders amper.

Voor mij persoonlijk zie ik het dus liever alles ineen gebeuren. Puur omdat ik dan van alles is kan zien hoe dat andere het doen, ookal heb ik het materiaal der niet voor lijkt me interessant en organisatorisch

Wim 76
14 januari 2007, 04:35
Ik zie dat ik nog onder ge´nteresseerden sta, maar wil graag mee. Ik kan helaas nog niet bevestigen, want ik werk af en toe in het weekend, maar vijf, zes weken op voorhand kan ik wel bevestigen.

mark w.
14 januari 2007, 22:47
Ook ik zou heel erg graag meegaan!

Greetz,

M.

kartix
15 januari 2007, 10:38
Ook interesse, zowel vogels, macro als landschappen :p

guido1956
17 januari 2007, 20:37
een beetje laattijdige reactie na mijn eerste interventie, maar je kan me op de lijst zetten van de voorlopigen. Ik werk in shiften en heb af en toe het weekend. Maar ik laat zeker op tijd iets weten. Ik ben van Grimbergen, dus als er mensen problemen zouden hebben met het transport, ik kan die wel eventueel dan afhalen in station Vilvoorde of zo.

-ââ-
23 januari 2007, 15:34
Hm Cozze, ge hebt mij precies nog nie in uw lijst gezet.

Cozze
24 januari 2007, 00:11
ff druk met de examens ik verwacht morge telefoon over wie dat er mee gaat als tweede gids en dan pas ik de lijst aan

Cozze
25 januari 2007, 20:44
tweede gids is bevestigd

lijst aangepast mocht ik mensen vergeten zijn van de geinteresseerde naar de zeker lijst te zetten laat ff iets weten aub

Androsace
25 januari 2007, 23:25
Je mag mijn naam verplaatsen van het lijstje ge´nteresseerde naar de lijst zeker.

Jef

mm
25 januari 2007, 23:56
hÚ, mijn naam staat er nog niet bij!
> interesse ...
mogen vrouw en kindjes ook mee?

mm

Cozze
26 januari 2007, 04:58
hÚ, mijn naam staat er nog niet bij!
> interesse ...
mogen vrouw en kindjes ook mee?

mm

waarom zouden ze niet mee mogen ? als we te lang fototjes staan te maken naar hun zin kunnen ze alsnog de wandeling alleen wandelen (staan paaltjes met pijltjes) hoe oud zijn de kids ? dan neem nog wel wat spullen mee om het gidsen ook beetje op hun niveau te houden met wat determinatie kaarten wateronderzoekje weet ik veel als ze zin hebben kunnen ze dan actief de natuur ontdekken.

K_immy
7 februari 2007, 10:50
Ik ben ook ge´nteresseerd. Ik kan nog niet meteen met zekerheid bevestigen, maar ik laat zo snel mogelijk iets weten.
Als er kindjes meemogen, veronderstel ik dat mijn wederhelft ook geen probleem is :D

K_immy
10 februari 2007, 08:23
't Is nu zeker. Ik ga mee en mijn ventje komt ook mee.
Je mag 2 personen toevoegen aan de lijst.
Tot dan!

Aanpassing: ik woon in Merchtem. Mensen uit de buurt (Opwijk, Merchtem, Wolvertem, Vilvoorde) die geen vervoer hebben, ik heb nog 3 plaatsjes in de auto.

stapperke
13 februari 2007, 23:13
Is er nog een plaatsje vrij ? Indien mogelijk zou ik ook graag deelnemen aan deze SD. Ik heb in mijn wagen nog wel 3 plaatsjes vrij dan.

Spanjaart
15 februari 2007, 23:50
Ik heb ook interesse voor 1 of 2 personen.

hombre complicado
25 februari 2007, 12:21
...............

frank207be
26 februari 2007, 19:43
Ik wil ook deelnemen en breng vrouw en 2 kindjes mee ;)

MVG,

Wim 76
5 maart 2007, 05:16
Wegens arbeidsverplichtingen ben ik verhinderd om deze SD op zondag 29 april bij te wonen. Sorry zal voor een andere keer zijn. Indien de datum verzet wordt wegens eventueel slecht weer op 29 april, heb ik natuurlijk wel nog interesse.

stapperke
5 maart 2007, 11:39
Ik moet ook afhaken voor deze SD. Ik heb dat weekend een 4-daagse trekking in de Vogezen op het programma staan. Ook niet slecht natuurlijk.

littlewan
6 maart 2007, 09:29
Ik denk dat je mij nu wel mag zetten in de groep 'zeker', ik kijk er al naar uit !

Arousal
9 maart 2007, 10:26
Tot mijn grote spijt moet ik annuleren. De karateclub van mijn zoontje heeft die dag wedstrijden en hij staat er op dat ik kom kijken. Ik weet dit nog maar van gisteren, sorry...

grtz,
Marc

-ââ-
21 maart 2007, 14:12
Lang niet op deze site geweest door computerproblemen, voor de zekerheid zeg ik nog maar even dat ik in ieder geval meega. Om hoe laat spreken we ook weer af?

Cozze
23 maart 2007, 17:33
Lang niet op deze site geweest door computerproblemen, voor de zekerheid zeg ik nog maar even dat ik in ieder geval meega. Om hoe laat spreken we ook weer af?

zie eerste bericht ;)

Samenkomst 14u vertrek wandeling 14u15

pb zal nog verstuurd worden een weekje voor de SD als herinneringske

littlewan
25 maart 2007, 21:16
Ik denk dat je mij nu wel mag zetten in de groep 'zeker', ik kijk er al naar uit !

Kzie dat het nog niet aangepast is. misschien dat ik het beter een kickje geef nu, zodat het later niet vergeten wordt.

Geert_B
26 maart 2007, 12:26
Sorry, mij mag je schrappen.
Heb zopas de wachtdiensten voor april-mei-juni gekregen en ben dan met wachtdienst :(

K_immy
11 april 2007, 09:10
Gaat deze SD eigenlijk nog door?
En zo ja, wie van diegenen die zich aangemeld hebben na de laatste update van de deelnemerslijst kan nog mee? :(

Cozze
13 april 2007, 20:05
ga de lijst aanpassen en pb of mail komt er aan met de juiste afspraken

Flandrien
13 april 2007, 21:15
En kan er nog iemand bij ?
(ik zie een paar afmeldingen)

Vanquisher
14 april 2007, 08:59
In de PM stonden een paar mensen die zich opgegeven hadden om sommigen op te pikken aan het station van Leuven.

Heeft er iemand nog een plaats voor mij?

Cozze
14 april 2007, 10:56
In de PM stonden een paar mensen die zich opgegeven hadden om sommigen op te pikken aan het station van Leuven.

Heeft er iemand nog een plaats voor mij?

ja hoor ik kan je gerust komen
lukt het om al tegen 13u30 aan het station te staan (uitgang Kessel-Lo) kwestie dat ik als organisator graag optijd daar ben :D

Vanquisher
14 april 2007, 14:10
Bedankt :G
Ik kom normaal gezien toe om 13h25 (als er geen vertragingen zijn)

K_immy
16 april 2007, 08:35
Ik zie net dat ik nog steeds niet in de lijst van de deelnemers sta. Kan ik toch nog mee? Mijn vriend zal niet meekomen wegens 2 gebroken ruggewervels ... :(

Vanquisher
22 april 2007, 10:05
Met spijt in mijn hart moet ik afzeggen voor zondag. :B
Ik had voor die dag al heel wat maanden geleden iets gepland, maar gisteren besefte ik dat het bijna gelijktijdig met deze SD valt. :(

Amuseer jullie alvast, en maak er een toffe SD van

Grf
24 april 2007, 08:45
Is er nog plaats voor een extra deelnemer ?

Jaren geleden dat ik nog aan een natuurwandeling heb deelgenomen maar heb wel zin om dit te combineren met mijn nieuwe hobby fotografie !

EDIT : Als er nog plaats is dan mag je me zeker inschrijven !
Ik vertrek uit NIEL dus als er iemand uit de rupelstreek wil meerijden dan is dat geen probleem.

frank207be
24 april 2007, 13:25
Ook nog een vraagje: zijn waterbestendige schoenen nog steeds nodig gezien de droogte van de afgelopen weken?

MVG,

linda16093
24 april 2007, 14:41
Ook nog een vraagje: zijn waterbestendige schoenen nog steeds nodig gezien de droogte van de afgelopen weken?

MVG,

Frank,
heb dit weekend in een bos rondgelopen en daar waar het normaal gezien altijd zeer drassig ligt was er geen enkele drassige plaats te vinden. Ik denk dat een echt waterbestendige wandelschoen geen noodzaak zal zijn.
groetjes linda16093

merces
25 april 2007, 08:40
dedju, iemand is ziek gevallen op het werk met zijn rug.

moet spijtig genoeg afzeggen voor zondag.
toch veel plezier met het mooie weer

Yammee
25 april 2007, 18:12
Zou zondag graag mijn vrouwtje meebrengen.
Ik vermoed dat dat geen probleem vormt?

KoenH
25 april 2007, 20:27
ik ben nog nooit meegeweest op een SD. Mogen er ook beginners mee ( Canon 350d; 18-55mm; 75-300mm IS ultrasonic) ?
zo ja, mogen er ook mensen mee die gewoon willen mee gaan om te wandelen (mijn ouders dus). Zo ja, mag je 3 mensen ondermijn naam inschrijven (ik+ouders).
wij zijn lid van natuurpunt.

mvg,
koenh

Grf
26 april 2007, 07:53
Ik denk dat de TS en organisator in slaap gevallen is :)

-ââ-
26 april 2007, 09:19
KoenH, ik ben ook een beginneling met een nog minder goede camera als jij, en 't is nu ook mijn eerste keer. We kunnen alleen maar leren van de anderen voor als we zelf geld hebben om een betere te kopen ;)

Het weer ziet er idd zeer goed uit: op 8 mei zou het pas terug gaan regenen. Alleen is het wat droog, dus een voorraad drinken zal zeker niet te missen zijn. 't Zal eens goed doen om in die bossen rond te wandelen, want met die warmte stinkt het in Antwerpen nog harder dan anders. Ik ben vorige week, en de week daarvoor nog een keer, in Amsterdam geweest, en dan merk je wel hoeveel het doet als ze de grachten open laten liggen, hadden ze in Antwerpen ook beter gedaan.

Cozze
26 april 2007, 15:51
Sorry mensen razend druk met school en verhuis lees hier in de rapte na op pc klassen en thuis tussen de soep en de patatten (letterlijk).

de mensen die een pb gekregen hebben is de definitieve lijst ik zou verder het gewoon zo willen houden als zijnde SD, ik wil gerust op een andere datum met een kleiner groepje alleen nog is rondgaan daar maar tzit nu al aardig vol met fotograven en hun aanhang, daar ik het voor de kids en partners ook nog boeiend wil houden zit ik daar ook nog met voorbereiding zodat de nadruk voor mij persoonlijk al een heel stuk minder op zelf ook is een plaatje schieten zal aan komen. en tis voor mij ook nog ontspanning. ik wil het gerust volgende week nog is rond gaan maar dan niet onder noemer SD tenzij iemand anders organiseerd (kwestie verzekering en zo voor de bd-leden en geldophaling van niet bd-leden en gids enz)

waterdichte schoenen (alla wandelschoen aan te raden tkan er best sompig zijn op het pinksterbloem veld waar ik wel even zou op willen gaan)

laarsen is zweten geblazen vreesk met zo'n weer.

Grf
27 april 2007, 10:13
Jammer want ik had graag meegegaan, maar goed als organistor maak jij de deelnemerslijst natuurlijk !

Veel plezier in elk geval.

Greg

zunoel
27 april 2007, 13:04
Jammer want ik had graag meegegaan, maar goed als organistor maak jij de deelnemerslijst natuurlijk !

Veel plezier in elk geval.

Greg

Er zijn toch mensen die geannuleerd hebben :confused:
Die namen kunnen toch vervangen worden door iemand anders.

Grf
27 april 2007, 14:12
Er zijn toch mensen die geannuleerd hebben :confused:
Die namen kunnen toch vervangen worden door iemand anders.

Had ik eigenlijk ook mee gerekend maar ik veronderstel dat Cozze het een beetje druk heeft om de deelnemers lijst nog aan te passen.

@Cozze als ik kan helpen en zo mijn plaatsje kan verdienen laat het dan maar weten :G

MVG
28 april 2007, 07:36
Hoi,

ik ben er rijkelijk laat mee, maar als het kan ga ik graag mee... Laat iemand mij iets weten?

Bedankt,

muriel

mm
28 april 2007, 20:14
mij mag je van de lijst halen ...
familiale omstandigheden hebben anders beslist :(

mm

Spanjaart
29 april 2007, 12:14
Helaas verhinderd.

guido1956
29 april 2007, 18:05
prachtige SD gehad in een magnifiek natuurgebied; benieuwd naar de resultaten, maar dat is voor straks!!
bedankt aan de compagnons!

ikkenie
29 april 2007, 18:38
Mooie shoot in een heel mooi stukje natuurgebied. Ook een bedankje voor onze deskundige gids :p
Paar toffe mensen leren kennen :G
Nu de foto's bekijken sÚ :clown:

JePe
29 april 2007, 18:55
Het was mooie tochtje en weer veel bijgebabbeld.
Gidsen, bedankt voor de leerrijke uitleg.:G

Ik ga zeker eens terug.

littlewan
29 april 2007, 19:21
Ik vond het ook een toffe namiddag en een leuke ervarging als eerste SD.
Bedankt !

EVA
29 april 2007, 19:23
Heel leuke SD gehad in Pellenberg, zeer mooie omgeving, prachtig weer, toffe mensen en deskundige gidsen, wat wil een mens nog meer, bedankt aan iedereen die heeft meegewerkt om er een fijne dag van te maken. Foto's volgen nog.

doedelzakje
29 april 2007, 19:33
Idem hier. Het was eens tof om samen op stap te gaan. Ga zeker nog meedoen de volgende keren.
:G :G :G

Grf
29 april 2007, 20:04
Zeer fijne, maar warme, namiddag in de prachtige natuur !
Bedankt

G

Roland Cuypers
29 april 2007, 20:12
Goeiedag,

Hierbij m'n dank aan de organisatoren van deze superdag.
Ik denk nu speciaal aan Cozze (ik was in zijn groep ingedeeld), die ons een zeer leerrijke namiddag bezorgde.
Ook dank ik de deelnemers voor het gezelschap.

Ik heb ervan genoten, weer enkele mensen leren kennen en weer veel bekenden teruggezien.
Het was wel warm, maar toch zÚker de moeite waard!

Van de natuurfotografie heb ik niet echt de tijd gehad om veel beelen te schieten.
Wel hadden we een schitterend model Catho in onze groep, het dochtertje van Frank. Zij steelde soms echt de show.

Van Catho heb ik een topic gemaakt in 'mensen en modellen'.

mvg,

Roland

frank207be
29 april 2007, 21:04
Ook een toffe dag gehad met de familie dankzij Jesse en Frank en het hele fotogezelschap :G Zeker voor herhaling vatbaar ;)

MVG,

pdeco
29 april 2007, 22:12
Een mooie dag en een mooie omgevinng wat moet een mens meer hebben.
Cozze bedankt het was een aangename wandeling. Er was vanalles te zien ;

http://users.telenet.be/pdeco/Koebos-28.JPG

http://users.telenet.be/pdeco/Koebos-46.JPG

http://users.telenet.be/pdeco/Koebos-50.JPG

Nog meer foto's zijn te bekijken op http://pdeco.fotopic.net/c1267413.html

Tot een volgende keer

Patrick

linda16093
30 april 2007, 08:30
heb er ook van genoten, bedankt Cozze en iedereen bedankt voor het aangename gezelschap:)
Pdeco, knap gezien die spiegel.

Grf
30 april 2007, 09:20
Ik heb ook zo'n spiegel gezien, hier is een foto van een reflectie van een fotograaf die foto's aan't maken is van fotografen die foto's aan't maken zijn :)

http://www.igrf.be/foto/i_fotografen.jpg

mark w.
30 april 2007, 10:03
Ook wij hebben genoten van de prachtige wandeling. Een pluim voor de organisator en de gids die ons zoveel interessants wist te vertellen.

@Grf: kan je mij evt. deze foto eens bezorgen in hoge resolutie? De fotograaf op de spiegel ben ik nl.

Ook bedankt aan de deelnemers voor de gezellige namiddag en voor zij die volgende week richting Annevoie trekken, tot dan ;) .

Groeten,

M.

-ââ-
30 april 2007, 10:14
Aan alles komt een begin, net zoals deze eerste SD. En ik ben terecht blij dat ik op dit forum terecht gekomen ben. Dankzij Jesse weer veel bijgeleerd over de natuur, want daar kende ik niet zo veel van (wat wil je, als stadsbewoner), en als je meetings met Skyscrapercity gewoon bent is het best fascinerend om dan hier ineens al die lenzen te zien die 20 Ó 30 cm voor je neus eindigen.

De fietstocht naar en van Pellenberg was best leuk, ook al was het vermoeiender dan 2,5 weken geleden van Amsterdam naar huis, maar dat ligt vooral aan het wegdek, en een beetje tegenwind bij het naar huis rijden. De Heideberg was best wel leuk: tegen 8 km/u bergop, en 's avonds tegen 54 km/u naar beneden (en dan maar hopen dat er niemand uit de zijstraten kwam) ^^

Op de wandeling zelf heb ik maar 5 foto's getrokken, op de fietstocht er naartoe 25, maar ik moest eerst prioriteit geven aan mijn foto's van de driedaagse excursie met school van 1,5 week geleden naar Nederland (de docenten hebben mij dat gevraagd).

Ik ga er deze zomer van moeten profiteren met jullie te daten, want volgend semester zit ik op Erasmus in Oostenrijk! Of, wie weet kunnen jullie dan eens naar Dornbirn komen ;)

Fox
30 april 2007, 16:46
bedankt aan allen voor de mooie namiddag, in het bijzonder aan Jesse (Cozze) voor de prima organisatie.:G

Groetjes
Pierre (-Fox-)

Jumpingjacquesflash
30 april 2007, 17:50
Jesse(Kozze) bedankt voor de fijne wandeling en uw deskundige uitleg.
Mooi natuurgebied in de nabije omgeving waar ik zeker terugkeer.
Foto's voor later als ik eindelijk de tijd en de manier vind om ze ergens te plaatsen.

littlewan
30 april 2007, 20:40
Ik heb een klein verslagje met enkele foto's op mijn website gezet. -> http://www.sillevl.be

linda16093
1 mei 2007, 13:59
Ik heb een klein verslagje met enkele foto's op mijn website gezet. -> http://www.sillevl.be
mooi gedaan dat verslagje:G

Grf
1 mei 2007, 16:59
Verslagje is idd leuk !

Ik heb eindelijk de tijd gevonden om gps coordinaten aan mijn foto's te linken.
Ik heb easygps (.com) gebruikt om de wandeling van mijn garmin etrex te downloaden in GPX formaat.
Dan heb ik idimager en het gps script (zie ook deze (http://www.idimager.nl/forum/viewtopic.php?t=1894)thread) gebruikt om de coordinaten aan de foto's te linken.

Dit alles dan geexporteerd naar een website met google map (zie nogmaals bovenstaande thread).

http://www.igrf.be/sdkoebos

mark w.
1 mei 2007, 22:57
Ik heb ook mijn fotoreeks al kunnen afwerken en je kan ze vinden op http://markwijnants.zenfolio.com/p909916911/
Ik hoop dat jullie de foto's leuk vinden.

Groeten,

M.

ikkenie
2 mei 2007, 12:11
Mijn ruwe reeks is te zien hier (http://users.skynet.be/fb699153/champagne/index.html)
Zo uit het toestel , zonder trucage dus :clown:

-ââ-
2 mei 2007, 12:36
Kleine anekdote over een ge´rriteerde automobilist:

Toen ik zondag terug reed, kwam ik op de Rijmenamsesteenweg in Haacht terecht. Links was er fietspad, maar rechts niet, en er stond nergens een bord dat ik moest oversteken, dus bleef ik maar op de baan rijden. Een paar auto's reden gewoon langs, op een bepaald moment geclaxonneer achter mij, en die gast stak voorbij en stopte dan vlak voor mijn neus: "Awel, wa is aa probleem? Wette nie wer da ge mut raaie? Veu wie legge ze hie da fietspad oan?" Doordat ik moest uitwijken kwam ik dan toch op dat linkse fietspad uit en reed rustig verder, al zeggende dat er nergens een bord stond dat ik links moest rijden. 100 meter verder stond er wÚl een bord, en die kerel was ondertussen ook vertrokken en reed weer langs: "Hedde 't naa gezien?" "Joa." "Aa, naa wel!" "Mor derjust stond et er nie hÚ jong." En toen reed hij verder ^^

linda16093
8 mei 2007, 14:04
nog nooit zo weinig foto's genomen, ze staan hier:http://lindashoot.fotopic.net/c1273827.html

frank207be
9 mei 2007, 20:04
Beter laat dan nooit: nog wat foto's :D

Ik ben de dagen erna even niet al te best geweest. Ik had de dagen voor de SD al wat last van spieren in mijn rug, en die hele wandeling doen met al dat gewicht heeft het alleen erger gemaakt :green: Maandag en dinsdag kon ik niet op mijn rug slapen. Nu is het gelukkig vÚÚl beter :G

De mensen met hun camera's:

http://users.telenet.be/frank.panis/Nieuwe%20map/SDPellenbergmensen.jpg

Vogels:

http://users.telenet.be/frank.panis/Nieuwe%20map/SDPellenbergvogels.jpg

De pinksterbloem en de organisator:

http://users.telenet.be/frank.panis/Nieuwe%20map/SDPellenbergpinkster.jpg

MVG,

frank207be
9 mei 2007, 20:06
nog nooit zo weinig foto's genomen, ze staan hier:http://lindashoot.fotopic.net/c1273827.html

Toch mooie!!!

De babbels zullen te leuk geweest zijn misschien? :D ;)

MVG,

linda16093
10 mei 2007, 08:10
Jaja veel gebabbeld maar ook genoten van het uitzicht.
De foto van Cozze met de lichtinval in z'n haar is heel mooi.
Veel beterschap, misschien toch eens naar iets uitkijken om die 5 kg fotomateriaal niet continue te moeten dragen