Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! Zie door de bomen het bos niet meer.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help! Zie door de bomen het bos niet meer.

    Hallo allemaal,

    Ik ben een absolute beginner in de wereld van de fotografie. Heb natuurlijk wel wat ervaring met compactcamera's, maar wil nu graag een spiegelreflexcamera aanschaffen. Met mijn compactcamera ben ik vaak te laat om leuke foto's van mijn zoontje te maken.


    Ik zou hem dus voornamelijk gebruiken voor foto's van mijn zoontje, voor vakantie en uitstapjes met vrienden, en waarschijnlijk om wat mee te spelen/experimenteren.

    Mijn oog is gevallen op de Canon 400D. Deze is redelijk compact en dus gemakkelijk mee te nemen, heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding (de Nikon D80 is toch bijna 200 euro duurder) en ik ken nog een aantal mensen die Canon gebruiken. Ik denk dat ik met deze body ook wel uit de voeten kan als mijn fotografie-interesses zouden veranderen.

    Nu ben ik dus op zoek naar een goede beginnerslens. Omdat een kennis van me een 18-200 van Sigma heeft dacht ik eerst aan zo'n type lens. Het idee staat me wel aan om voorlopig niet te veel te moeten meeslepen als we een weekendje op stap zijn.

    Ik heb een tijdje geleden al een post geplaatst omdat ik twijfelde tussen de Sigma en Tamron 18-200, maar door een aantal negatieve reacties hierop begin ik nu wat te twijfelen. Ik heb echt nog geen idee in welk bereik ik vooral foto's zal gaan maken. Ik had zelf in gedachte om voorlopig maximaal zo'n 450/500 euro uit te geven voor objectieven.

    Wat is nu wijsheid?
    - Ik zou gewoon de kitlens kunnen nemen en dan zien wat ik verder nodig heb. Deze mist natuurlijk wel wat tele-bereik zodat foto's op het strand moeilijker zullen zijn.