Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

leveringstermijn Corne van Iperen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • leveringstermijn Corne van Iperen

    Hallo,
    betreft : leveringstermijn Corne van Iperen
    Op Belgium Digital las ik tal van positiefs over de service van Corne Van Iperen. Hierdoor en door de ervaring van een vriend bestelde (en betaalde) ik mijn Canon reflex camera op 5 dec 06 ook bij hem. Ik kreeg onmiddellijk een orderbevestiging maar de levering die was beloofd de volgende week, is er op heden (4 jan) nog altijd niet.
    Ook de Status van mijn bestelling op zijn website is nog steeds ongewijzigd. (order ontvangen) Wel kreeg ik op 22 12 antwoord op mijn mails dat het toestel reeds voor de Kerst werd opgestuurd, maar geen vrachtbriefnummer van UPS, wat me al verdacht leek. Ook op 31 dec liet hij me weten dat er vertraging was bij UPS vanwege eindejaar, maar bij UPS sluiten ze dergelijk lange leveringstermijn absoluut uit, en vrezen ze (net als ik trouwens) dat er (nog) niets werd opgestuurd.
    Zijn er nog mensen met deze ervaring, en hoe is het afgelopen ?
    Weet iemand zijn telefoonnummer ?
    Is zijn adres ook nu nog Kruisstraat 1 in 5315 AM Kerkwijk ?
    Alvast bedankt.
    Mario_b

  • #2
    Re: leveringstermijn Corne van Iperen

    join the club:

    http://forum.belgiumdigital.com/show...ighlight=corne
    www.kdfotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: leveringstermijn Corne van Iperen

      Op dit forum zijn reeds verschillende postings waaruit blijkt dat in het verleden veel zendingen verloren gegaan zijn. Hieruit volgend zijn er reeds verschillende klachten bij UPS toegekomen welke grondig onderzocht werden. Geen enkel geval van verlies of grote vertraging van zending door deze verkoper is echter gegrond. Het waren steeds valse beschuldigingen t.o.v. UPS. De commerciële dienst van UPS heeft hierover reeds contact gehad met de verkoper en erop aangedrongen dergelijke onzin niet meer te verkondigen.
      Een kleine vertraging van maximum 1 à 2 dagen voor niet dringende zendingen kan met feestdagen steeds voorkomen maar zeker niet langer.

      Comment


      • #4
        Re: leveringstermijn Corne van Iperen

        Oorspronkelijk geplaatst door Flitserke Bekijk bericht
        Op dit forum zijn reeds verschillende postings waaruit blijkt dat in het verleden veel zendingen verloren gegaan zijn. Hieruit volgend zijn er reeds verschillende klachten bij UPS toegekomen welke grondig onderzocht werden. Geen enkel geval van verlies of grote vertraging van zending door deze verkoper is echter gegrond. Het waren steeds valse beschuldigingen t.o.v. UPS. De commerciële dienst van UPS heeft hierover reeds contact gehad met de verkoper en erop aangedrongen dergelijke onzin niet meer te verkondigen.
        Een kleine vertraging van maximum 1 à 2 dagen voor niet dringende zendingen kan met feestdagen steeds voorkomen maar zeker niet langer.
        Via deze link http://www.ups.com/europe/be/dutindex.html kunt u direct zien waar het pakket is.
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

        Comment


        • #5
          Re: leveringstermijn Corne van Iperen

          Oorspronkelijk geplaatst door Flitserke Bekijk bericht
          Geen enkel geval van verlies of grote vertraging van zending door deze verkoper is echter gegrond. Het waren steeds valse beschuldigingen t.o.v. UPS. De commerciële dienst van UPS heeft hierover reeds contact gehad met de verkoper en erop aangedrongen dergelijke onzin niet meer te verkondigen.
          werk jij bij ups ofzo?

          als ups aan corné een trackingnummer geeft ga ik ervan uit dat het pakket is opgestuurd. als de status van dit trackingnummer op de ups website 2 weken ongewijzigd blijft... dan doet mij dat toch iets anders vermoeden. 'k heb het een aantal maanden geleden voorgehad...

          en zoals ik van corne gewoon ben lost hij het wel op, en dat deed hij ook.
          Artikel nogmaals opgestuurd, nieuw trackingnummer en 2-3 dagen later afgeleverd.

          Of ik daarom laat om bij hem opnieuw te bestellen ? nee hoor, 2 weken terug nog een 2x Extender en een sigma 150mm mogen ontvangen!

          corné rulez...

          Comment


          • #6
            Re: leveringstermijn Corne van Iperen

            De trackingsnummers staan op de vrachtbrieven welke de verzenders hebben.

            Of worden door het computerprogramma gegenereerd. Men kan u dus nu al een trackingnummer geven en zodra de betaling is ontvangen wordt het verstuurd en u kunt het dus direct volgen. Maar als u niet heeft betaald heeft u wel een trackingnummer en als u dan gaat kijken met het trackingsysteen van UPS krijgt u het bericht "onbekend".
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              Re: leveringstermijn Corne van Iperen

              Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
              De trackingsnummers staan op de vrachtbrieven welke de verzenders hebben.

              Of worden door het computerprogramma gegenereerd. Men kan u dus nu al een trackingnummer geven en zodra de betaling is ontvangen wordt het verstuurd en u kunt het dus direct volgen. Maar als u niet heeft betaald heeft u wel een trackingnummer en als u dan gaat kijken met het trackingsysteen van UPS krijgt u het bericht "onbekend".
              Als ik dus een verzending aanvraag bij UPS met afhaling volgende week vrijdag heb ik nu al een trackingsnummer ... of niet?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: leveringstermijn Corne van Iperen

                Neen,
                hier heeft Corné een stapel blanco UPS vrachtbrieven in huis, allen voorzien van een uniek, nummer + barcode. (eventueel met gegevens van Corné voorgedrukt.) Per verzending vult Corné gegevens van klant in en inhoud pakje. Bij ophaling wordt barcode gescand door UPS koerier waardoor nummer aktief wordt, en op de UPS website kan worden opgevolgd.

                vg

                Mario_b
                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Als ik dus een verzending aanvraag bij UPS met afhaling volgende week vrijdag heb ik nu al een trackingsnummer ... of niet?

                Comment


                • #9
                  Re: leveringstermijn Corne van Iperen

                  Oorspronkelijk geplaatst door mario_b Bekijk bericht
                  hier heeft Corné ...
                  Vraag was bedoeld als ik zelf iets wou versturen ... niet Corné gelinkt.

                  Heb ooit bij Dell een PC besteld en kreeg ook een UPS trackingnummer voordat het pakje bij Dell opgehaald was ... eerste aanpassing van status was dan "opgehaald" (of zoiets).
                  Waarmee ik enkel wou zeggen dat je een trackingnummer kan hebben voor dat het pakket effectief vertrokken is bij de verzender.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: leveringstermijn Corne van Iperen

                    Even een toelichting:
                    Wij maken gebruik van de UPS Internet Shipping. Dit betekent dat wij via internet pakbonnen genereren met ophaling dezelfde dag of de volgende dag (afhankelijk van het tijdstip van aanmaken). Trackingnummers zijn dus pas bekend op het moment van aanmaken en normaliter zal de status dan dezelfde avond of de avond erop via de track & trace wijzigen.
                    Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                    Comment


                    • #11
                      Re: leveringstermijn Corne van Iperen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Flitserke Bekijk bericht
                      Op dit forum zijn reeds verschillende postings waaruit blijkt dat in het verleden veel zendingen verloren gegaan zijn. Hieruit volgend zijn er reeds verschillende klachten bij UPS toegekomen welke grondig onderzocht werden. Geen enkel geval van verlies of grote vertraging van zending door deze verkoper is echter gegrond. Het waren steeds valse beschuldigingen t.o.v. UPS. De commerciële dienst van UPS heeft hierover reeds contact gehad met de verkoper en erop aangedrongen dergelijke onzin niet meer te verkondigen.
                      Een kleine vertraging van maximum 1 à 2 dagen voor niet dringende zendingen kan met feestdagen steeds voorkomen maar zeker niet langer.
                      Hier wil ik even op reageren...
                      Ik weet niet waar u deze informatie vandaan heeft, maar ik sta er wel op dat u deze verstrekt. In het afgelopen jaar zijn er ongeveer 15 zendingen van UPS verloren gegaan met een totale waarde van ruim € 15.000,00. Enerzijds omdat deze "verdwenen" zijn en anderzijds omdat (met name in Belgie) UPS chauffeurs de neiging hadden om de pakketjes aan de deur te zetten als er niemand thuis was. De chauffeur tekende dan zelf voor ontvangst. Door deze laatste werkwijze zijn na "aflevering" ook enkele pakketten verdwenen. Hierover is uitgebreid met UPS over gesproken en door hen excuses en beterschap beloofd.

                      Bovenstaande post vind ik (netjes gezegd) smadelijk en ik stel het op prijs als u zich nader verklaart (met naam en toenaam).
                      Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                      Comment

                      Working...
                      X