Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd bij fotograferen (indoor ?) voetbal ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp gevraagd bij fotograferen (indoor ?) voetbal ...

    Hallo allemaal,

    Eerst al zeggen dat ik het forum doorzocht heb, maar niet gevonden heb wat ik zoek ...
    Zonet kreeg ik een mail met de vraag of ik morgen jeugdvoetballers wil komen fotograferen, wellicht binnen (als het weer zo slecht blijft, toch).
    Nu ben ik nog een beginnerke en daarenboven heb ik mijn nieuw materiaal pas 1 week (op de dag af !) geleden gekocht, dus ik heb nog weinig of niks kunnen experimenteren.
    Daarom deze binnenweg ...
    Mijn materiaal staat hieronder in mijn profiel. Nu vraag ik me af hoe ik alles het beste instel, om niet thuis te komen met teveel mislukte opnamen.
    Wellicht de 50-150 mm en de camera best op 'sport' zetten met de 430EX er op ? Kan dat voor zulk soort foto's ? Welke ISO-waarde (kan een probleem zijn als je ISO te hoog staat en je wilt croppen) ? Instellen op RAW & jpg of alleen op jpg (hoogste kwaliteit, ook al om te kunnen croppen ...).
    Of misschien beter op de stand zetten met een vaste diafragmawaarde zodat ik de sluitertijd kan instellen (diafragma op 2.8 en hopen dat ik geen probleem heb met de scherptediepte ...).
    Zou ik de camera best op 1 focuspunt afstellen of alle 9 actief laten zijn ?
    Je ziet een hoop vragen, ik doe een beroep op de ervaren mensen hier, het is niet dat ik te lui ben om het zelf uit te testen, maar ik heb er nu de tijd niet meer voor, want morgen moet ik er al van in de voormiddag zijn ...

    Met dank voor alle tips en goede raad !

    Ronny
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE
Working...
X