Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC-scherm reinigen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PC-scherm reinigen

    met wat mag je je pc scherm reinigen zodat het vetvlekken erop verwijderd en stof niet meer zo aantrekt ?
    BD0789BE

  • #2
    Re: PC-scherm reinigen

    Eerst zeggen wat voor scherm ... CRT, TFT mat, blinkend of met glas ervoor?

    Alles gaat al met Insta-Net maar niet ideaal om strepen/vegen te voorkomen.

    Ik gebruik hetzelfde produkt dat ze voor Plasma en LCD TV's verkopen.
    Op matte TFT gaat dit perfect alsook op CRT en TFT met een glas voor maar op een blinkend TFT-scherm (geen glas) werkt dat van geen kanten want daar laat het niets als vegen na.
    Blinkend TFT doe ik dus gewoon met Insta-Net.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: PC-scherm reinigen

      19'' crt monitor van medion
      BD0789BE

      Comment


      • #4
        Re: PC-scherm reinigen

        Ik gebruikte weleens Glassex voor CRT schermen te reinigen
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: PC-scherm reinigen

          Hmm ik heb hier een brillenpoetsdoekje gebruikt (nat) en nu heb ik allemaal vegen in mijn scherm. Ik wou alleen het stof wat weghalen . Waar haal ik die Insta-Net en zijn er nog alternatieven?
          Canon 350D
          Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

          Comment


          • #6
            Re: PC-scherm reinigen

            In de handleiding van m'n oude Nokia CRT stond dat je het best isopropylalcohol gebruikt om het te reinigen. Producten om ruiten te reinigen beter niet gebruiken omdat die bijtende bestandsdelen bevatten die de antireflectieve coating van je scherm verwijderen. Ook de zogezegde 'blinkende' lcd schermen hebben een soort antireflective coating dus ook daar zou ik zeker geen glasex e.d. gebruiken (dacht dat ammoniak de boosdoener was).

            Ik gebruik hier ook een reinigingsmiddel voor brilglazen (Pearle Ultra Clear), aangezien brillen ook een coating hebben tegen reflecties zal dit wel geen kwaad kunnen en het werkt zeer goed... het staat er trouwens op zie ik net: "Safe and effective on any lens or coating especially anti-reflective coating."
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

            Comment


            • #7
              Re: PC-scherm reinigen

              Ik gebruik gewoon een anti-stof doek en water. (geen liters natuurlijk... )
              Clean as a whistle. En geen strepen!
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: PC-scherm reinigen

                Ik gebruik een LCD/plasma reinigingsgel van Hama, te koop in de computerzaak. Da's een verstuiver met een zeemvelletje bij.
                Na een poetsbeurt blinkt het scherm weer als nieuw, zonder strepen.

                Het is wel een laptop waar ik dit spul op gebruik.

                Comment


                • #9
                  Re: PC-scherm reinigen

                  Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                  Ik gebruik gewoon een anti-stof doek en water. (geen liters natuurlijk... )
                  Clean as a whistle. En geen strepen!
                  Yep..op aanraden van een Eizo medewerker....een vochtig (water) zacht doekje en daarna weer met een zacht doekje drogen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: PC-scherm reinigen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                    Yep..op aanraden van een Eizo medewerker....een vochtig (water) zacht doekje en daarna weer met een zacht doekje drogen.
                    Heel lichtjes vochtig maken, en als je helemaal zeker wil zijn dat er geen kalksporen achterblijven na het drogen, dan kan je nog altijd gedemineraliseerd water gebruiken.

                    Ik gebruik zelf wel gewoon kraantjeswater op een zacht doekje, en dat werkt inderdaad prima.

                    Als vette vingerafdrukken op het scherm staan, dan zal gewoon water waarschijnlijk niet voldoende zijn...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: PC-scherm reinigen

                      Scheutje azijn erbij?

                      Comment


                      • #12
                        Re: PC-scherm reinigen

                        HG heeft een speciale vloeistof voor schermen, goedgekeurd door vele leveranciers (staan op doosje vermeld). Prijs ca 8€ en je kan je scherm ca 150 keer poetsen. Ik heb het zelf geprobeerd
                        www.wildlifepixs.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: PC-scherm reinigen

                          Ik kocht deze gel van OEHLBACH en zou het opnieuw aanschaffen indien het leeg is. Het is wel niet goedkoop. Ik betaalde €30 voor het flesje.
                          Er is echter niet veel van de gel nodig om het scherm te reinigen en voorzie dus ook enkele jaren met het flesje te kunnen doen.
                          PS ook proberen we zo weinig mogelijk met onze vette pollen van het scherm te blijven
                          Last edited by Wikke; 25 juli 2007, 08:31. Reden: ik was de hyperlink vergeten
                          WICKED WIKKE

                          Comment


                          • #14
                            Re: PC-scherm reinigen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wikke Bekijk bericht
                            PS ook proberen we zo weinig mogelijk met onze vette pollen van het scherm te blijven
                            "zo veel mogelijk", neem ik aan?
                            Nujah mijn scherm had geen vingerafdrukken, er lag alleen veel stof op... en ik vond er dus niet beter op dan een vochtige brildoekje te gebruiken...
                            Canon 350D
                            Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: PC-scherm reinigen

                              mja heb hier nogal veel bezoekers die naar foto's komen kijken. met name grootouders en mijn petekindje met zijn broers en zus. en als ze mensen herkennen op foto durven ze ook wel eens met hun vinger het scherm aan te raken.

                              ook nefast voor de properheid van u scherm is in hooikoortsseizoen met je raam open computeren; ongecontroleerd niezen geeft nogal veel spatjes op het scherm
                              BD0789BE

                              Comment

                              Working...
                              X