PDA

Volledige versie bekijken : het updaten van u toestel

dean-eos300d
2 januari 2007, 23:32
heb net iets gelezen van firmware op het toestel

maar wat is dat en is die update te betrouwen
ik heb een 300D .

wat moet ik doen?

dleemans
3 januari 2007, 00:26
Ik heb die beruchte update op mijn 300D en die is absoluut betrouwbaar.
Alle uitleg en de firmware vind je hier, in het Nederlands zelfs ;)
De hele procedure duurt slechts enkele minuten.
Daarna heb je leuke extra's op je 300D zoals:
- FEC
- ISO 3200
- MLU
- custom functions !!

[MOD] Link naar illegale software verwijderd.

Willy

firekid
10 januari 2007, 17:36
Hallo,

Mss niet de goede topic maar mss toch ff een poging doen ;)
Bestaad er een dergelijke update voor een 20d ook ?

Groeten
Jens

Leonidas
10 januari 2007, 17:48
Bestaad (sic) er een dergelijke update voor een 20d ook ? Nee. En dat is ook niet nodig want de 20D heeft dat allemaal al. :rolleyes:

Ik dacht trouwens dat die patch viel onder illegale software? :confused:

VerSeg
10 januari 2007, 18:31
@ dleemans : En wie zegt dat de TS het over een illegale firmware heeft?
Ook Canon brengt firmware updates uit voor de toestellen. :rolleyes:

@ dean-eos300d : Maar een goede tip ... als u geen problemen heeft en geen funkties mist is er ook geen reden om een update te doen.

Griffin
11 januari 2007, 10:54
Bestaan er dergelijke upgrades voor de EOS 350D en zo ja, waar kan ik die informatie vinden?

koen dd
11 januari 2007, 11:05
neen want de 350D heeft die functies allemaal...

Griffin
11 januari 2007, 11:11
neen want de 350D heeft die functies allemaal...

ISO 3200 ook? dan heb ik echt nog niet goed gekeken :o

dleemans
11 januari 2007, 11:25
@ dleemans : En wie zegt dat de TS het over een illegale firmware heeft?

Heb ik beweerd dat die firmware illegaal is ? Me dunkt dat je reply aan de verkeerde persoon gericht is ;)

koen dd
11 januari 2007, 12:29
ISO 3200 ook? dan heb ik echt nog niet goed gekeken :o

hmm,
dat weet ik nu ook niet, kijk even bij je custom functions in het menu van je camera...

edit: kheb even gekeken bij m'n 20D, ik kan tot iso 1600 en daarna krijg ik H (wrsch van high) dus ik denk dat het dat is.
en je moet kijken bij "persoonlijke voorkeuze"

Mr_Blonde
11 januari 2007, 12:33
hmm,
dat weet ik nu ook niet, kijk even bij je custom functions in het menu van je camera...

350D gaat maar tot ISO 1600..

koen dd
11 januari 2007, 12:38
350D gaat maar tot ISO 1600..

ok, ik heb niets gezegd :clown: :o

VerSeg
11 januari 2007, 17:52
Heb ik beweerd dat die firmware illegaal is ? Me dunkt dat je reply aan de verkeerde persoon gericht is ;)Je had het toch over de "beruchte update" en je link gaat naar "gehackte firmware" ... gehackt is toch illegaal of niet? ;)

nicodejong
11 januari 2007, 19:31
Je had het toch over de "beruchte update" en je link gaat naar "gehackte firmware" ... gehackt is toch illegaal of niet? ;)

en als je het nu costum firmware noemt??

dleemans
11 januari 2007, 19:38
... gehackt is toch illegaal of niet? ;)

Er zijn enkele (honder)duizenden programmeurs die het daar niet mee eens zijn ;)
Hacken is dus code schrijven, aanpassen, zonder die code op illegale manier te verkrijgen.
Volgens Canon zal die gehackte firmware zonder twijfel illegaal zijn, maar zij zijn dan ook een commercieel bedrijf he.

Leonidas
11 januari 2007, 20:37
In het verleden werd de link naar die patch resoluut verwijderd maar tegenwoordig mag het hier blijkbaar weer. :confused:

VerSeg
11 januari 2007, 23:13
en als je het nu costum firmware noemt??Een costum doe ik aan als ik op stap ga :D

VerSeg
11 januari 2007, 23:22
Er zijn enkele (honder)duizenden programmeurs die het daar niet mee eens zijn ;)
Hacken is dus code schrijven, aanpassen, zonder die code op illegale manier te verkrijgen.
Volgens Canon zal die gehackte firmware zonder twijfel illegaal zijn, maar zij zijn dan ook een commercieel bedrijf he.Firmware is software ... gemaakt door een fabrikant en als je die gaat kopiŽren en aanpassen ben je inderdaad illegaal bezig.

Dit moet je tevens aanvaarden als je de firmware van Canon wil gebruiken :

You shall not assign, sublicense, sell, rent, lease, loan, convey or otherwise transfer to any third party, or copy, duplicate, translate or convert to another programming language the Software, except as expressly provided herein. You shall not alter, modify, disassemble, decompile or otherwise reverse engineer the Software and you also shall not have any third party to do so. You shall not modify, remove or delete a copyright notice of Canon contained in the Software.

2. OWNERSHIP AND COPYRIGHT: The Software is copyrighted and owned by Canon. You agree and acknowledge that Canon transfers neither ownership interest nor intellectual property in the Software to you under this Agreement or otherwise, and that Canon retains all right, title and interest to the Software.

Als je dit aanvaardt om aan de firmware te geraken, hoe kan je die dan nog op een legale manier bewerken, verbeteren, verdelen?
En ja, je linkt eigenlijk naar illegale software.

Hombre
14 januari 2007, 09:12
[MOD] Hier is duidelijk eentje door de mazen van het net geglipt, een hack is op BD illegale software en links of andere verwijzingen worden verwijderd.
Twijfel of een post wel OK is? Stuur dan een PM naar de mod in kwestie.

Willy

ajh
14 januari 2007, 11:04
't is heel simpel. Als Canon nieuwe software uitlevert is het legaal, iedere andere vorm van firmware aanpassing voor de 300D of andere Canon toestellen is illegaal.

Alle discussie en meningen daarover veranderen niets aan dat feit zoals VerSeg al duidelijk heeft gemaakt :rolleyes: