Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenskeuze,houden of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenskeuze,houden of niet?

    Een vraagje:

    Beschik nu over :

    EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 en een
    EF 75-300mm f/4-5.6 III

    en wens aan te schaffen een:

    EF 70-200mm f/4L USM

    Is het dan verstandig de 75/300 weg te doen?
    Of beter nog een ander betaalbare Lens aan te schaffen dan deze hierboven beschreven??


    Dank voor jullie reacties!
    BD0680BE Flickr
    α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

  • #2
    Re: lenskeuze,houden of niet?

    ik heb zelf de (10 jaar oude) 75-300 1:4-5.6 II
    die blijkbaar dezelfde optiek heeft

    ik heb geen 70-200 1:4 L maar ik heb gisteren wel vergeleken met de 100 1:2.8 Macro USM, die toch als een scherpe lens bekend staat

    de 75-300 lens moet zich niet teveel schamen tot 200mm
    ze schuift belachelijk ver uit en het focussen is ook niet zoals een USM
    maar ze is compact, licht en goedkoop

    de 70-200 L is ook maar een 1:4, daarom denk ik van de 75-300 te houden
    tot ik de behoefte voel aan een betere langere tele

    Comment


    • #3
      Re: lenskeuze,houden of niet?

      Oorspronkelijk geplaatst door Dsign Bekijk bericht
      Een vraagje:

      en wens aan te schaffen een:

      EF 70-200mm f/4L USM

      Is het dan verstandig de 75/300 weg te doen?
      Of beter nog een ander betaalbare Lens aan te schaffen dan deze hierboven beschreven??

      Ik denk dat de F4 het meest betaalbare L objectief is. Het hangt er natuurlijk van af wat je wil fotograferen...
      Ik heb het mijne deze week
      Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

      Comment


      • #4
        Re: lenskeuze,houden of niet?

        de 70-200 f4L is een ongelooflijk fantastische lens voor haar prijs. haarscherp en mooie kleuren. als je een tele veel gaat gebruiken is dit een super lens voor jou zonder al te veel geld uit te geven
        tweedehands betaal je hem nog max 450 euro dus dat valt heel goed mee van prijs
        mijn raad, zeker en vast kopen als je toch van plan bent nieuwe lens te kopen
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: lenskeuze,houden of niet?

          nog advies...?
          BD0680BE Flickr
          α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

          Comment


          • #6
            Re: lenskeuze,houden of niet?

            Je zal eens moeten uitzoeken hoe dikwijls je boven die 200mm gaat vandaag. Is dat vaak, dan is de aanschaf niet echt een verbetering denk ik.

            Is dat niet zo vaak, dan kan je die vervangen. Maar of je dan wel zoveel beter af bent weet ik eigenlijk niet. Je begint wat vroeger 70 i.p.v. 75 en bij 200mm heb je nog F4 i.p.v. F4.8. Maar je moet dus wel de range 200-300mm missen.

            Beide lenzen naast elkaar zal wel niet echt zin hebben.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #7
              Re: lenskeuze,houden of niet?

              ik denk dat je die 100mm bijna zult compenseren met het scherper zijn van de 70-200 4L (met mijn 70-200 4L op 200mm had ik meer details dan mn 100-300 op 300mm...) en dan is er nog het snelheidsverschil (af), bouwkwaliteit,kleuren...
              de vraag is dan enkel of je die verbeteringen echt wilt en nodig hebt, anders moet je inderdaad bij je 75-300 blijven maar sowieso, als je de 70-200 koopt, zal je geen moment denken "had ik mijn 75-300 nu nog maar"
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: lenskeuze,houden of niet?

                spaar door tot je de 70-200 2.8 L kan kopen

                Nadat ik die gekocht had heb ik mijn 75-300 IS niet meer aangeraakt (en bijgevolg uiteindelijk ook verkocht)
                www.Klikkerdeklik.be
                Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                Comment


                • #9
                  Re: lenskeuze,houden of niet?

                  Als je echt het bereik tot 300mm nodig hebt dan kan je eventueel ook de recentere 70-300 IS kopen.

                  Maar een foto met de 70-200 f4 gaat gecropt naar 300 mm nog steeds beter zijn dan wat er nu uit de 75-300 komt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: lenskeuze,houden of niet?

                    nog meningen eventueel?
                    BD0680BE Flickr
                    α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

                    Comment


                    • #11
                      Re: lenskeuze,houden of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                      Als je echt het bereik tot 300mm nodig hebt dan kan je eventueel ook de recentere 70-300 IS kopen.

                      Maar een foto met de 70-200 f4 gaat gecropt naar 300 mm nog steeds beter zijn dan wat er nu uit de 75-300 komt.
                      De 70-200 f4 met een 1,4x extender = 98-280mm, en die zal zeker scherper zijn op 280mm dan de 75-300.

                      Ik heb die (oude) 75-300 ook gehad, en tussen 200 en 300mm is die niet al te best als het op contrast en scherpte aankomt.

                      De nieuwe 70-300 IS zou inderdaad ook heel goed moeten zijn.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: lenskeuze,houden of niet?

                        Of zou ik beter doorsparen voor een EF 70-200mm f/2.8L USM Canon ipv
                        een EF 70-200mm f/4L USM Canon of toch gaan voor de 70 300 IS usm niet L...??
                        BD0680BE Flickr
                        α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

                        Comment


                        • #13
                          Re: lenskeuze,houden of niet?

                          Wel L, als ik jou was. Je kan tot op 100% croppen, en nog zal je foto nagelscherp zijn... De twee objectieven zijn een wereld van verschil, echt waar.
                          ______
                          www.vue.photo

                          Comment

                          Working...
                          X