Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel vragen voor communiefoto's?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoeveel vragen voor communiefoto's?

    Iemand die bij ons werkt heeft me onlangs gevraagd of ik foto's zou willen maken van haar zoontje voor een communiekaartje en voor op de menukaart. Ik heb hier geen ervaring mee maar heb wel al een idee van locatie e.d.. Er zal natuurlijk wat tijd in kruipen (foto's trekken +/- 1 uur, foto's bewerken, collage maken van foto's voor kaartje, foto voor menukaart, afdrukken, enz.) Ik vraag mij nu af hoeveel ik daarvoor zou kunnen of mogen vragen...ook alle tips zijn welkom (vb zelf afdrukken of afdrukcentrale, worden communiekaartjes eigenlijk wel op fotopapier afgeleverd enz....)

  • #2
    Re: Hoeveel vragen voor communiefoto's?

    Ik heb vorig jaar ook communiefoto's gemaakt, maar omdat het in alle gevallen familie was, heb ik er geen geld voor gevraagd (alleen de kostprijs van de afdrukken).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Hoeveel vragen voor communiefoto's?

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb vorig jaar ook communiefoto's gemaakt, maar omdat het in alle gevallen familie was, heb ik er geen geld voor gevraagd (alleen de kostprijs van de afdrukken).
      Familie is natuurlijk iets anders, maar in mijn geval is het iemand die bij ons een paar uurtjes per week komt werken.

      Nog een vraagje wat betreft de afdrukken: is het de gewoonte dat dit op gewoon fotopapier wordt afgedrukt (je hebt dan wel tekst/merk papier op achterzijde), of zou ik het bvb laten afdrukken als een postkaart met blanco achterzijde (bij photobox is dit blijkbaar mogelijk). Bij dit laatste is het wel "gedrukt", wat op zich van mindere kwaliteit is dan een "echte" foto.
      Last edited by Fotoshooter; 2 januari 2007, 14:25.

      Comment


      • #4
        Re: Hoeveel vragen voor communiefoto's?

        Reken 50 € voor uw werk.
        Dat is niet te veel en niet te weinig.
        De afdrukken niet inbegrepen.
        Als ze zelf een pc hebben zou ik de foto's op Cd-Rom zetten en dan kunnen ze ze zelf doorsturen naar foto.com of gelijk wat.
        Anders ben je ook nog een uur bezig met het risico dat ze niet goed zijn ( formaat, of gekreukt, enz... ).
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Re: Hoeveel vragen voor communiefoto's?

          Oorspronkelijk geplaatst door Fotoshooter Bekijk bericht
          Familie is natuurlijk iets anders, maar in mijn geval is het iemand die bij ons een paar uurtjes per week komt werken.
          Toch makkelijk: werk om werk - dezelfde prijs als de persoon die jij betaalt om te komen werken.

          Comment

          Working...
          X