Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Macro-lens voor Nikon D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop Macro-lens voor Nikon D50

    Ik zou een macro lens willen kopen voor de Nikon D50, maar heb nog niet echt gekeken. Hebben jullie misschien een idee voor een goede lens in een niet te hoge prijsklasse (ik ben namelijk nog student)?

    Ik heb de Tamron AF 18-200mm F/3,5-6,3 XR Di II LD Aspherical [IF] MACRO in het oog, maar weet de prijs en de kwaliteit ook nog niet zo goed. Enige hulp is wel nodig dus.
    Nikon D50 - AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5~5.6 G ED - AF-S DX Zoom-Nikkor 55-200mm f/4~5.6G ED - Sigma 105mm f/2.8 EX macro DG

  • #2
    Re: Aankoop Macro-lens voor Nikon D50

    Even denken aan wat je bedoeld met macro... , de meeste macrozoom lenzen kunnen niet tot op 1/1.

    Zelf ook aan het sparen voor een macrolens ( ook student :-p), en ga voor de sigma of tameron 180mm. Vrij duur maar kan je dan ook een eindje mee weg.
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop Macro-lens voor Nikon D50

      Ik weet er op het moment weinig van, heb de Nikon D50 een half jaar maar ik baseer mijn fotografie in de zomer het meeste op Insecten waarvoor ik dus de macro lens nodig heb.

      Wat noem je vrij duur dan?
      Nikon D50 - AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5~5.6 G ED - AF-S DX Zoom-Nikkor 55-200mm f/4~5.6G ED - Sigma 105mm f/2.8 EX macro DG

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop Macro-lens voor Nikon D50

        voor insecten zou ik toch voor de 180mm gaan , als ik me niet vergis kost die 700euro ongeveer van sigma en 750 van tameron.
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop Macro-lens voor Nikon D50