Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed voornemen: meer fotograferen!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goed voornemen: meer fotograferen!

    Ten eerste; de beste wensen!

    Mijn goede voornemen: meer fotograferen!

    Nu nog mooie plaatsen/gebieden waar ik dit goede voornemen waar kan maken!

    Ik ben echter afhankelijk van het openbaar vervoer en ben benieuwd naar welke plekjes mensen reizen die het met deze "beperking" moeten doen...

    Dus....laat het me weten! Waar MOET ik naar toe?

    Ik woon in Groningen.

    Groet!

  • #2
    Re: Goed voornemen: meer fotograferen!

    Probeer 'n mede fotografiefreak uit je buurt te vinden die wél 'n auto heeft. Of koop 'n scooter of zoiets dat je toch wat meer vrijheid hebt. Openbaar vervoer sucks!

    Comment


    • #3
      Re: Goed voornemen: meer fotograferen!

      Straatfotografie in de stad.

      Comment


      • #4
        Re: Goed voornemen: meer fotograferen!

        Je kan je richten op straatfotografie, daarvoor hoef je de stad niet uit. Ik ben een paar keer in Groningen geweest en heb daar mooie foto`s gemaakt.

        Comment


        • #5
          Re: Goed voornemen: meer fotograferen!

          GRoningen heeft vast een station en met de trein verruim je je horizonten al vlug overweeg daarbij een tweede hobby als wandelaar of fietser en je zit al vlug in de landschapsfotografie...

          Comment


          • #6
            Re: Goed voornemen: meer fotograferen!

            Zover kom ik nog wel Reis dagelijks met de trein vanuit Groningen...

            Maar waar dan?

            Kheb al locaties op het hoog in de Beemster en in het zuiden des lands (Nederland) maar dan ben ik al gauw 4 uur onderweg.... de terugweg nog niet meegerekend

            Bedankt voor de reacties!

            Comment


            • #7
              Re: Goed voornemen: meer fotograferen!

              Als Limburger (belgisch) kan ik je Zuid-Limurg zeker aanraden, Valkenburg, Vaals, Maastricht, Gulpen etc Prachtige streek daar en wat de reistijd betreft... Plan een weekendje he

              Comment


              • #8
                Re: Goed voornemen: meer fotograferen!

                De NS heeft een boekje met wandelingen die beginnen en eindigen bij NS stations. Misschien staat daar wel wat in?
                Of maak (wel met mooie weer dan) wat fietstochten door het Groningse landschap. De provincie Groningen lijkt misschien wat saai voor een buitenstaander, omdat alles "kaal" en vlak is, maar door die vergezichten kun je weer wel hele mooie landschapsfoto's maken (of zonsop- en ondergangen). En hier kun je ook informatie vinden over wat er in en rond Groningen speelt. Straatfotografie (bv lokale festiviteiten, de markt, de jaarlijkse ontgroeningsrituelen door de studentenverenigingen, varende boten in de gracht, oude panden, knusse terrasjes) is ook heel goed mogelijk in Groningen.
                En mocht je de provincie Groningen te saai vinden, dan kun je altijd eens de Friese meren bezoeken of de hoogveengebieden van Drenthe. Of de Waddenzee, of de verlaten dorpjes bij Delfzijl in de buurt. Kortom er is wel genoeg te vinden, ook al lijkt het wat alledaags of saai. Maar de kunst is juist om uit de alledaagse dingen mooie foto's te halen. Ik beweer niet dat ik dat kan, want dat is niet zo, maar je moet wel de alledaagse fotomomenten zien.
                Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                --------

                Comment


                • #9
                  Re: Goed voornemen: meer fotograferen!

                  Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                  Straatfotografie in de stad.
                  das al zoveel gedaan!

                  straatfotografie op't veld!
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goed voornemen: meer fotograferen!

                    Goed voornemen: minder fotograferen?
                    Ik heb sinds een half jaar m'n Nikon en ben reeds aan zo'n 4800 fotos... normaal?
                    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                    MySite - All your base are belong to us - What you say

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goed voornemen: meer fotograferen!

                      Hoi Gijs,
                      als je eens een keer een tripje er voor over hebt dan wil ik wel eens met je op pad hier in het "mooie zuiden". Ik zou je dan ergens op een station kunnen oppikken (Sittard, Maastricht, Heerlen) en dan met de auto de streek verkennen en wat plaatjes maken.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goed voornemen: meer fotograferen!

                        In mijn betere fotografie tijden maakte ik er ook zoveel, zo'n 10.000 per jaar. Maar je maakt al gauw een paar extra per "gebeurtenis" dus ik denk dat er hoogstens 2500 "echt" waren

                        Maar nu ff terug naar het onderwerp; die wandelingen zijn wel een goed idee en in Groningen valt er genoeg te beleven, ben zelf student dus weet waar ik moet zijn. Maar wat ik bedoel zijn de plekjes in Nederland die een beetje onbekend zijn of landschappen waar je naar toe moet....ik kijk zelf vaak in de fotografiebladen waar mensen naar toegaan... De biesbos of de waddeneilanden ofzo of voormalig concentratiekampen etc. etc. Dat soort dingen... De beemster staat al op m'n lijstje en wat oude gebouwen etc.

                        Heb al veel aan de kust gedaan dus nu weer wat nieuws...

                        Ben gewoon benieuwd hoe jullie dat doen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goed voornemen: meer fotograferen!

                          Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                          Hoi Gijs,
                          als je eens een keer een tripje er voor over hebt dan wil ik wel eens met je op pad hier in het "mooie zuiden". Ik zou je dan ergens op een station kunnen oppikken (Sittard, Maastricht, Heerlen) en dan met de auto de streek verkennen en wat plaatjes maken.
                          Hartstikke bedankt maar ik merk dat als ik alleen ga, ik meer m'n eigen gang kan gaan... Ben wel eerder met iemand op pad geweest maar dan zijn de interesses toch behoorlijk divers...

                          In ieder geval hartstikke bedankt voor het leuke aanbod!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goed voornemen: meer fotograferen!

                            Natuurlijk is niet enkel Het zuiden van Limburg mooi en fotogeniek, ik kom wel eens met de truck door Neerland en ik vind sommige vergezichten over de weilanden zeker een groot potentieel voor prachtige landschapsfotografie.

                            Een andere tip is misschien wel moderne architectuur. Als ik door de randstand rij zie ik, en dit is in schril contrast met mijn eigen België, soms prachtige bouwwerken, mooie stukjes van moderne architectuur. Ook hier kun je prachtig beeldmateriaal van krijgen en de Randstad is vanuit heel nederland toch te bereiken in een tweetal uurtjes max met de trein, just pick a city

                            Grtz

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goed voornemen: meer fotograferen!

                              De makkelijkste manier? Koop jezelf een macrolens en leg je toe op macrofotografie... Onderwerpen bij de vleet in de tuin of het park om de hoek

                              sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                              http://supermasj.zenfolio.com

                              Comment

                              Working...
                              X