PDA

Volledige versie bekijken : Fotowedstrijd Koeheide Digitaal III

Mac Quoy
1 januari 2007, 13:03
Natuurpunt Koeheide organiseert voor de derde maal een fotowedstrijd met als thema het natuurreservaat de Koeheide en omgeving.
Wij nodigen je uit om dit prachtige stuk natuur op de Brabantse steilrand te ontdekken en fotografisch vast te leggen.
De Koeheide is een mozaïek van mooie landschapselementen met holle wegen, graften, sleedoornkanten, struwelen, akkers en schrale graslanden.
Ook biedt het op verschillende plaatsen wijdse vergezichten op het Hageland en het Dijleland. Het gebied herbergt een schat aan fauna en flora.
De Koeheide is een uitstekende plek voor de natuurminnende wandelaar en fotograaf.
Meer info over deze wedstrijd op de Koeheide website
http://www.koeheide.be/
Met vriendelijke groeten
Eddy Macquoy

bouk
1 januari 2007, 13:38
lijkt me wel mooi, maar vind het effe te ver.
grt,bouk.

dleemans
1 januari 2007, 13:52
Zonder Eddy voor het hoofd te willen stoten, maar hier (http://www.ako.be/koeheide/wedstrijd.htm) is een directe link naar de wedstrijd.
En om de interesse een beetje aan te wakkeren, ook nog een wandelplan (http://www.ako.be/koeheide/nplan2.jpg)
voor de Koeheide.
Ik woon niet ver van Bertem en kan de Koeheide alvast aanbevelen aan alle liefhebbers van natuur-en landschapsfotografie.
Ik zal dit jaar alvast mijn best doen om de Koeheide digitaal vast te leggen.

jan.brouwers
1 januari 2007, 14:10
Zonder Eddy voor het hoofd te willen stoten, maar hier (http://www.ako.be/koeheide/wedstrijd.htm) is een directe link naar de wedstrijd.
Ik denk niet dat je Eddy hiermee voor het hoofd zal stoten, alle promotie van dit mooie stukje natuur zal Eddy wel toejuichen. Maar de link van Eddy brengt je naar de site van het natuurgebied en het is toch mooi om eerst eens een indruk te krijgen van deze mooie streek zodat je ook weet wáár je foto's gaat maken en wandelen. Later kun je dan altijd nog je mooiste platen insturen. ;)

Mac Quoy
1 januari 2007, 17:10
Ik denk niet dat je Eddy hiermee voor het hoofd zal stoten, alle promotie van dit mooie stukje natuur zal Eddy wel toejuichen. Maar de link van Eddy brengt je naar de site van het natuurgebied en het is toch mooi om eerst eens een indruk te krijgen van deze mooie streek zodat je ook weet wáár je foto's gaat maken en wandelen. Later kun je dan altijd nog je mooiste platen insturen. ;)
contractje als hoofd van het Koeheide promo team is onderweg, Jan
Groeten
Eddy

pcwiet
1 januari 2007, 17:23
contractje als hoofd van het Koeheide promo team is onderweg, Jan
Groeten
Eddy
Damn, ik ging net voor de nominatie:p

paparazzi
1 januari 2007, 17:29
Waar ligt die plaats ergens? Hoeveel km ongeveer van Antwerpen vandaan?

Cozze
1 januari 2007, 20:42
bertem tussen brussel en leuven mss zegt je dat meer aantal km-ers ik gok ene kleine 70 max ?

kga ook is proberen er te geraken ben er al een aantal keer geweest als wandelaar zonder camera.

nu gelukje dat ik de cursus natuurgids nog gedaan heb, het thema combi natuurgebied landbouw enz is me dus gekend :D

anders is een wandeling organiseren voor fotografen en ineens een woordje uitleg van eht gebied erbij door jou ?

paparazzi
1 januari 2007, 20:45
ja, in een weekend en liever als het wat meer voorjaarsweer is, zou ik dat best tof vinden met 'n paar andere fotografen de hei op te gaan

zo op die site lijkt 't me een interessanter gebied dan de kalmthoutse hei

Cozze
1 januari 2007, 23:28
ja, in een weekend en liever als het wat meer voorjaarsweer is, zou ik dat best tof vinden met 'n paar andere fotografen de hei op te gaan

zo op die site lijkt 't me een interessanter gebied dan de kalmthoutse hei

veel gevarieerder.

en al heel wat zeldzame soorten ontdekt daar.
(en vooral handig voor mij VEEEEEEEL dichter bij huis, arme student he)

paparazzi
2 januari 2007, 06:24
ik woon dicht bij de kalmthoutse hei, dus ik had liever gehad dat díe wat fotogenieker was :D

Mac Quoy
2 januari 2007, 21:29
Damn, ik ging net voor de nominatie:p

no problemo we hebben een groot onbetaald team...

Mac Quoy
2 januari 2007, 21:31
bertem tussen brussel en leuven mss zegt je dat meer aantal km-ers ik gok ene kleine 70 max ?

kga ook is proberen er te geraken ben er al een aantal keer geweest als wandelaar zonder camera.

nu gelukje dat ik de cursus natuurgids nog gedaan heb, het thema combi natuurgebied landbouw enz is me dus gekend :D

anders is een wandeling organiseren voor fotografen en ineens een woordje uitleg van eht gebied erbij door jou ?

ook geen probleem
als jij het organiseert -zo ergens in de paasvakantie bv- loop ik graag met jullie mee
(weet wel dat foto's van de conservator waarschijnlijk de eerste ronde niet halen)
Mac

jan.brouwers
2 januari 2007, 22:09
ook geen probleem
als jij het organiseert -zo ergens in de paasvakantie bv- loop ik graag met jullie mee
Mac
Als de datum en dag een beetje meezitten zal ik erbij zijn. :G

Cozze
3 januari 2007, 01:46
ook geen probleem
(weet wel dat foto's van de conservator waarschijnlijk de eerste ronde niet halen)
Mac

ok wil ik me best meebezig houden, wat versta jij onder organiseren ? wandeling in het reservaat ook uitstippelen ? of zuiver hier de rondvraag doen wanneer het voor de geïnteresseerde past ?

indien mee wandeling uitstippelen zou bij hoge opkomst van leden de groep in twee kunnen worden gesplitst en in tegenovergestelde richting lopen (moest er vraag zijn naar een woordje uitleg zou ik dat eventueel nog kunnen doen als ik me ff inwerk in wat het gebied te bieden heeft)

Joerig1970
3 januari 2007, 05:13
Ziet er leuk uit, jammer dat het zo ver is

had mss wel meegadaan als het aan de kust was en dan liefst de omgeving van blankenberge ofzo

Mac Quoy
3 januari 2007, 14:52
ok wil ik me best meebezig houden, wat versta jij onder organiseren ? wandeling in het reservaat ook uitstippelen ? of zuiver hier de rondvraag doen wanneer het voor de geïnteresseerde past ?

indien mee wandeling uitstippelen zou bij hoge opkomst van leden de groep in twee kunnen worden gesplitst en in tegenovergestelde richting lopen (moest er vraag zijn naar een woordje uitleg zou ik dat eventueel nog kunnen doen als ik me ff inwerk in wat het gebied te bieden heeft)
jij zorgt voor het volk en ik voor de gidsen
Eddy

Cozze
3 januari 2007, 15:02
jij zorgt voor het volk en ik voor de gidsen
Eddy

ok ! :G

Roland Cuypers
3 januari 2007, 16:44
Als de datum past, zou ik ook mee de wandeling doen.
Uiteraard met fototoestel!

mvg,

Roland

Hellcat
3 januari 2007, 18:43
Als de datum past, zou ik ook mee de wandeling doen.
Uiteraard met fototoestel!

mvg,

Roland
ik ook

EVA
3 januari 2007, 20:03
Ook ik wil de koeheide nog wel eens een bezoekje brengen, is ondertussen alweer een jaartje geleden denk ik.

lut
3 januari 2007, 21:52
Een bezoekje aan de Koeheide wil ik ook nog eens herhalen.
Ik wil er ook bij zijn. ;)

Black B@ndit
3 januari 2007, 21:53
Ik wil daar ook nog wel eens gaan wandelen:G .

De foto's van de vorige keer staan zelfs nog online:
http://barthuysmans.fotopic.net/c603475.html

Cozze
3 januari 2007, 22:15
ok ik zal is een pollemaken met data rond de paasvakantie

Mac Quoy
4 januari 2007, 18:52
bemoedigend.. die vele reacties.. Dat belooft voor de kwaliteit van de wedstrijd
Eddy

Cozze
4 januari 2007, 19:03
ok ik zal is een pollemaken met data rond de paasvakantie

blijkbaar kan ik geen poll maken en zal dus zelf een datum bepalen (een van de weekends van de paasvakantie).

dat zal nog ff op zich laten wachten moet nog ff zien wanneer ik op kamp ga in de paasvakantie, tis als ik iets organiseer wil ik der wel zelf bij zijn ook he :clown:

Fekke
6 januari 2007, 11:21
kzou zo zeggen niet te veel over kletsen, maar gewoon doen!!
De Koeheide is een waar fotoparadijs !! En de behoeders zeer gastvrij. :D

paparazzi
6 januari 2007, 11:35
volgens mij kun je beter juist niet in de paasvakantie afspreken daar het dan waarschijnlijk nog drukker zal zijn dan in andere weekend? of denk je dat juist met pasen meer mensen op vakantie zijn en niet naar de lokale hei gaan?

Cozze
6 januari 2007, 14:58
volgens mij kun je beter juist niet in de paasvakantie afspreken daar het dan waarschijnlijk nog drukker zal zijn dan in andere weekend? of denk je dat juist met pasen meer mensen op vakantie zijn en niet naar de lokale hei gaan?

daar de conservator zelf zegt:

ook geen probleem
Mac

ik ben zelf ook wel natuurgids maar ken zo de mooiste plekjes van de Koeheide niet, die van het Koebos in Pellenberg kan ik je zo aanwijzen :D

Roland Cuypers
6 januari 2007, 17:25
daar de conservator zelf zegt:

ik ben zelf ook wel natuurgids maar ken zo de mooiste plekjes van de Koeheide niet, die van het Koebos in Pellenberg kan ik je zo aanwijzen :D

Goeiedag Cozze,

Wel, het zou een prima idee zijn om ook een uitstap naar dat Koebos in Pellenberg te organiseren.
Meegenomen als jij de mooie plaatsen kent!

Ik zou het alvast enorm appreciëren, én vele BD-ers met mij!

mvg,

Roland

jan.brouwers
7 januari 2007, 09:40

mvg,

RolandDat klopt ! :G

Dafoto
7 januari 2007, 09:45
Ben er nog nooit geweest,
maar het lijkt leuk om er nog eens met BD'ers naar toe te gaan.

Waarschijnlijk kunnen we dan ook nog wat tips & tricks van elkaar leren.

Als de datum past, ga ik zeker mee.

Cozze
7 januari 2007, 09:47
Goeiedag Cozze,

Wel, het zou een prima idee zijn om ook een uitstap naar dat Koebos in Pellenberg te organiseren.
Meegenomen als jij de mooie plaatsen kent!

mvg,

Roland

awel als de voorjaarsbloeiers in bloei staan zal ik er is een tripke plannen (dan staat het blauwgrasland vol pinksterbloemen en hopelijk met de Oranjetipjes die rondfladderen).

en de wandeling van 6km in en rond het koebos is ook wel de moeite kom je op een aantal mooie plekjes in de omgeving van pellenberg.

Roland Cuypers
7 januari 2007, 09:54
awel als de voorjaarsbloeiers in bloei staan zal ik er is een tripke plannen (dan staat het blauwgrasland vol pinksterbloemen en hopelijk met de Oranjetipjes die rondfladderen).

en de wandeling van 6km in en rond het koebos is ook wel de moeite kom je op een aantal mooie plekjes in de omgeving van pellenberg.

Gefeliciteerd met je initiatief!
Mij mag je nu al meteen op je lijst(je) zetten.

Ik woon niet zo ver af, het is dus altijd meegenomen.

mvg,

Roland

Cozze
7 januari 2007, 10:22
topic om te polsen naar datum SD Koeheide staat in het board Shooting Days

Mac Quoy
30 juni 2007, 08:05
De Koeheide fotowedstrijd gaat zijn laatste maand in.
Bijdrages kunnen nog tot 31 juli ingeleverd worden.
http://www.koeheide.be/wedstrijd.htm
Op zondag 9 september worden de winnaars bekend gemaakt
http://www.koeheide.be/khdag.htm
mvg
Eddy Macquoy

Fekke
1 juli 2007, 22:41
Ik ben zeer benieuwd naar de prachtplaatjes die een aantal BD'ers zullen inzenden. Ze zullen wel de moeite moeten doen om eens af te zakken naar dit ware fotoparadijs. ;)
Eind juli moeten de bijdrages wel binnen zijn !!
Veel succes !!:D:G