Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Informatie - Nikon materiaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Informatie - Nikon materiaal

    Mijn oom heeft daarnet eens zijn schatten op zolder bovengehaald:

    een Nikon alu koffer (geel met alu) en binnenin zo tussenschotjes (erg proper ) met daarin:

    analoge F90X met zo'n bijkomende grip.

    Daarbij 4 lenzen waarvan ik er mij nog 2 herinner: 35-70 en 28-200 en ook nog een aparte lens in lenskoker: Nikkor 80-200/2.8 (deze: http://www.pbase.com/cameras/nikon/80-200_28d_ed_af) (niet de digitale versie natuurlijk)

    Alles is gewoon nog in nieuwstaat want zelden gebruikt...Weet iemand de waarde van het pakket, want dat had hij graag geweten.

    Alvast bedankt

    Mocht ik niet specifiek genoeg zijn, op nieuwjaar dag kan ik 't nog eens checken en de lenzen gedetailleerd noteren en hier melden!

    Thx!
    Last edited by Ken; 30 december 2006, 16:55. Reden: F90 -> F90X :-)
    Monkey business
    [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

  • #2
    Re: Informatie - Nikon materiaal

    Best eerst nog wat verdere informatie geven, zoals bvb de lichtsterkte van de 37-70 . Hoe meer info we krijgen, hoe correcter dat we kunnen antwoorden
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Informatie - Nikon materiaal

      Ok, maandag zorg ik ervoor!

      En al iets over de F90X en 80-200/2.8 (die laatste kost nieuw 1000+ €?) of zou er zo'n groot verschil zijn in AF-snelheid tss de digitale versie en deze...

      Alvast bedankt hoor!
      Monkey business
      [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

      Comment


      • #4
        Re: Informatie - Nikon materiaal

        Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk bericht
        Ok, maandag zorg ik ervoor!

        En al iets over de F90X en 80-200/2.8 (die laatste kost nieuw 1000+ €?) of zou er zo'n groot verschil zijn in AF-snelheid tss de digitale versie en deze...

        Alvast bedankt hoor!
        De F90X in uitzonderlijke nieuwstaat, €528 tot €360 voor eentje in gebruikte staat.
        Als dat objectief een AF-D 28-200 f/3,5-5,6 zou zijn, van €539 in splinternieuwe staat, tot €360 in gebruikte staat.

        FWIW
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: Informatie - Nikon materiaal

          Wat de 35-70 betreft, indien dit de f/2.8 schuifzoom is . . . die heb ik enkele weken gelden nog 300€ betaald . . . deze was wel in zeer goeie staat.
          PS : ik wou dat ik ook nog zo'n oom had
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Informatie - Nikon materiaal

            1 jaar na datum ben ik hier terug, mijn oprechte excuses hiervoor, maar wegens omstandigheden ging 't niet vroeger .

            Ik heb eens een inventaris gemaakt van het materiaal van mijn oom en had graag eens richtprijzen en eventuele interesse, want wordt bijna 100% zeker verkocht, geweten.



            Lenzen

            - Nikkor AF 35-80mm 4-5.6 D
            - Nikkor AF 35-70mm 3.3-4.5 + B+W-filter (52E 010 1X) (garantiebewijs)
            - Nikkor AF 28-200 3.5-5.6 D + Cosmos Day&Night Filter 72mm (garantiebewijs: Worldwide Warranty) (aankoopdatum: 05/08/1999)
            - Nikkor AF 80-200 2.8 D + CL-43A (lenskoker) (Worldwide Warranty, aankoopdatum: 07/08/1999)

            Body

            - Nikon F90X in absolute nieuwstaat!! Ik heb gelezen dat dit model vooral werd gebruikt in "extreme" omstandigheden, maar dit exemplaar dus niet
            - MB-10 (batterypack)
            = beiden aangekocht op 05/08/1999 (met warranty)

            Extra

            - Nikon Speedlight SB-22S Flitser + etui SS-22s (aankoopdatum: 05/08/1999)
            - Zonnekap HB-12
            - Nikon koffer (geel) met tussenschotjes waar alles in past uitgezonderd de 80-200 natuurlijk.

            Omdat 't teveel foto's zijn heb ik ze op mijn eigen webspace geplaatst waar naartoe is gelinkt

            Groetjes
            Last edited by Ken; 19 januari 2008, 12:56.
            Monkey business
            [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

            Comment


            • #7
              Re: Informatie - Nikon materiaal

              Voor de 80-200/2.8 draaizoom zal je zeker liefhebbers vinden. Het is een gegeerde lens. Prijs tweedehands doorgaans tussen de 550 en 650 Euro.

              Groetjes, Wim
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment

              Working...
              X