Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Tele converter op Tokina 80 - 400 ATX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Tele converter op Tokina 80 - 400 ATX

    Hallo,

    Heb net de Tokina 80 400 aangeschaft, leuk ding voor zijn geld.
    Vroeg me nu af of er BDers zijn met ervaring met deze lens in kominatie met een teleconverter, Sigma - Tamron of Nikon.
    Tokina zelf heeft blijkbaar geen TC's en ik wil niks riskeren dat een en ander niet zou werken.

    Gelukkig nieuwjaar en braaf zijn allemaal !!

    groet
    Marc
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

  • #2
    Re: Welke Tele converter op Tokina 80 - 400 ATX

    Dag

    Gelijk welke teleconverter je ook op deze lens gebruikt maakt dat je de autofocus verliest. In sommige uitzonderlijke gevallen ( bij goede lichtomstandigheden )zou het kunnen zijn dat je objectief gaat hunten ( trachten te autofocussen). In de meeste gevallen word manueel focussen dan jouw enige optie. Bij onbewegelijke onderwerpen is scherpstellen nog wel enigzins te doen, maar bij bewegende onderwerpen( vogels ,dieren mensen).....veeeel geluk.
    Een 1.4x teleconverter wil op een vaste lens(prime) of goeie zoomlens nog wel eens voor acceptabele resultaten zorgen.Van een 2x teleconverter heb ik nog niet veel goeds gehoord, zelfs op top-objectieven niet.
    Het is ook een kunst om je camera- lens combinatie op vergrote focusafstand( 1.4x of 2x) perfect stil te houden.....zelfs als je op een statief werkt.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: Welke Tele converter op Tokina 80 - 400 ATX

      Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
      Hallo,

      Heb net de Tokina 80 400 aangeschaft, leuk ding voor zijn geld.
      Vroeg me nu af of er BDers zijn met ervaring met deze lens in kominatie met een teleconverter, Sigma - Tamron of Nikon.
      Tokina zelf heeft blijkbaar geen TC's en ik wil niks riskeren dat een en ander niet zou werken.

      Gelukkig nieuwjaar en braaf zijn allemaal !!

      groet
      Marc
      De kenko zal er wel op passen, want die passen bijna op alle lenzen.
      Maar ik zou dit NIET doen. waarom :
      Als je nog AF zou hebben dan is zeer nauwkeurig en is ze zo traag als een slak.

      Deze Tokina zal op 400mm al wel niet super scherp zijn, een TC maakt het nog een stuk slechter

      Je moet ook al VEEL licht hebben want je grootste diafragma zal al F/8 of erger.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: Welke Tele converter op Tokina 80 - 400 ATX

        Een TC op zal op jou lens geeft tegenvallende resultaten geven. TC's zijn vooral interesant op vaste brandpuntelenzen en eventueel op een 70-200/2.8 lens.

        Pro's gebruiken deze meestal op een 200/1.8, 300/2.8, 400/2.8..etz. Dure lenzen dus om nog duurdere lenzen te vervangen.
        Ook wordt het gebruikt bij Macorfotografie.
        Te veel lenzen en te weinig tijd.
        http://pentaxlenstest.blogspot.com/

        Comment

        Working...
        X