Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon objectieven worden duurder?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon objectieven worden duurder?

    Kan er mij iemand uitleggen waarom objectieven soms duurder worden? (bv. ik merk vandaag dat een aantal van mijn favoriete lenzen bij Konijnenberg duurder zijn geworden? )

  • #2
    Re: Canon objectieven worden duurder?

    Oorspronkelijk geplaatst door partyreporter Bekijk bericht
    Kan er mij iemand uitleggen waarom objectieven soms duurder worden? (bv. ik merk vandaag dat een aantal van mijn favoriete lenzen bij Konijnenberg duurder zijn geworden? )
    zoals welke?
    -=- Light is the key...

    Comment


    • #3
      Re: Canon objectieven worden duurder?

      Canon EF 70-200/2.8 L USM IS

      Nu: 1829,24 was 17xx € eergisteren... Staat ook aangegeven met rode pijl, prijsstijging.

      Comment


      • #4
        Re: Canon objectieven worden duurder?

        Oorspronkelijk geplaatst door partyreporter Bekijk bericht
        Canon EF 70-200/2.8 L USM IS

        Nu: 1829,24 was 17xx € eergisteren... Staat ook aangegeven met rode pijl, prijsstijging.
        in .nl staat die nog 1799€, maar alles zal wel iets stijgen van prijs zeker? Nikon heeft dat al gedaan...

        En er zijn nu al veel dlsr's verkocht. Dus prijzen opkrikken voor meer winst....
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #5
          Re: Canon objectieven worden duurder?

          Oorspronkelijk geplaatst door partyreporter Bekijk bericht
          Canon EF 70-200/2.8 L USM IS

          Nu: 1829,24 was 17xx € eergisteren... Staat ook aangegeven met rode pijl, prijsstijging.


          Klopt, de lens kost nu precies 100 euro meer, de non-is versie is trouwens ook duurder geworden, ze hebben zelfs de doorstreepte prijs van 1100 euro nog niet verwijderd, lens kost nu 1117 euro en voordien 1079 euro...
          Bij Corné voorlopig nog 1750 euro voor de IS...(http://www.cornevaniperen.nl/products.php?cat=113&pg=2)
          Bij Eurovision voorlopig nog 1729 euro voor IS...(http://www.eurovisiononline.nl/?prodid=6877)


          mvg,
          2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

          Comment


          • #6
            Re: Canon objectieven worden duurder?

            bedankt voor het overzicht Henk!

            Comment


            • #7
              Re: Canon objectieven worden duurder?

              Ik was van plan om die 70-200 f2,8 L IS te kopen, maar als de prijs blijft stijgen terwijl ik aan het sparen ben, dan zal ik de Sigma 70-200 f2,8 wel blijven gebruiken ...

              Als ze te duur wordt, dan kan ik mijn geld wel beter voor andere zaken gebruiken, dat maakt het gemakkelijker om die aankoop gewoon niet te doen .
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon objectieven worden duurder?

                Oorspronkelijk geplaatst door partyreporter Bekijk bericht
                Canon EF 70-200/2.8 L USM IS

                Nu: 1829,24 was 17xx € eergisteren... Staat ook aangegeven met rode pijl, prijsstijging.
                Dit lijkt mij toch erg duur voor deze lens.
                Als je een beetje zoekt vind je deze lens tot 200 euro goedkoper.
                Dit jaar bestellen. Volgend jaar gaat de btw omhoog.

                Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
                in .nl staat die nog 1799€, maar alles zal wel iets stijgen van prijs zeker? Nikon heeft dat al gedaan...

                En er zijn nu al veel dlsr's verkocht. Dus prijzen opkrikken voor meer winst....
                Ik merk alleen dat Canon lenzen in prijs worden verlaagd.
                Het prijsverschil voor veel lenzen in vergelijking met vorig jaar is tot 100 euro goedkoper.
                Reden hiervoor is het dollar euro verschil dat groter en groter wordt en eventueel de grotere omzet.

                Had ik maar een Nikon.

                Jan.
                Last edited by Jan_10D; 30 december 2006, 20:15.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon objectieven worden duurder?

                  Nou, dan komt er vast wel weer een cashback actie van 100 euro voor die lens... Schijnt in te zijn.
                  Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon objectieven worden duurder?

                    Vanaf januari 2207 gaan Canon en Sigma de Euro invoeren voor internationale facturatie. Dan gaan de prijzen dus de ....... in
                    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon objectieven worden duurder?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                      Vanaf januari 2207 gaan Canon en Sigma de Euro invoeren voor internationale facturatie. Dan gaan de prijzen dus de ....... in
                      Dan hebben de Canongebruikers nog een 200 jaar om te sparen.Dan hebben jullie toch nog niet te klagen...
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon objectieven worden duurder?

                        Amaai, inderdaad, de non IS 70-200 f2.8 is zomaar eventjes 224 euro gestegen in 1 keer, dat is bijna 9000 oude Belgische frankskes.
                        Dus nog een pak meer dan gisteren : 'Klopt, de lens kost nu precies 100 euro meer, de non-is versie is trouwens ook duurder geworden, ze hebben zelfs de doorstreepte prijs van 1100 euro nog niet verwijderd, lens kost nu 1117 euro en voordien 1079 euro...'. Nu dus al 1300 euro !
                        Ik heb ze gisteren nog bij konijnenberg vastgehad, en ze hebben er nochtans niks van gezegd. Afin, ik vond ze toch te zwaar voor mijn gebruik ...
                        We zijn als consument toch wel erg gebaat met heel dat Europees gedoe ... hehe ...
                        Last edited by fotomanneke; 30 december 2006, 14:14.
                        Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon objectieven worden duurder?

                          Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
                          Amaai, inderdaad, de non IS 70-200 f2.8 is zomaar eventjes 224 euro gestegen in 1 keer, dat is bijna 9000 oude Belgische frankskes.
                          Dus nog een pak meer dan gisteren : 'Klopt, de lens kost nu precies 100 euro meer, de non-is versie is trouwens ook duurder geworden, ze hebben zelfs de doorstreepte prijs van 1100 euro nog niet verwijderd, lens kost nu 1117 euro en voordien 1079 euro...'. Nu dus al 1300 euro !
                          Ik heb ze gisteren nog bij konijnenberg vastgehad, en ze hebben er nochtans niks van gezegd. Afin, ik vond ze toch te zwaar voor mijn gebruik ...
                          We zijn als consument toch wel erg gebaat met heel dat Europees gedoe ... hehe ...
                          'T zal voor de rappe beslissers zijn, bij Foka en Kamera Express (in bestelling) nog aan 1059 euro :http://www.foka.nl/pages/detail_v2/s...000001820.aspx / http://kamera-express.nl/index.php?p...ct&product=754
                          of bij Corné aan 1175 euro.....

                          Bij Foka kon ik echter geen info vinden over levering naar België.


                          mvg,
                          Last edited by Henk_01; 30 december 2006, 15:34.
                          2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon objectieven worden duurder?

                            Ik ben mijn Canon 70-200L F4 vandaag nog gaan bestellen bij Konijnenberg. Canon zou de prijzen gelijk stellen met andere Europese landen...
                            Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon objectieven worden duurder?

                              Kom net bij Konijnenberg (den ham) vandaan,
                              Prijzen van alle 'L' lenzen worden volgend jaar 10-15 % hoger!!!

                              Das niet nix!
                              www.dannenbergfotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X