Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zijn er nog MF objectieven verkrijgbaar ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zijn er nog MF objectieven verkrijgbaar ?

    Voor een ontluikend talent S uit Brugge ben ik op zoek naar een Nikkor MF zoom lensje. Ik heb al even op 'te koop' en 'gezocht' gebrowsed maar daar vind ik zo weinig dat ik hier nog even de vraag anders stel : Zijn MF lenzen nog eigenlijk te vinden ??? Via forum of andere kanalen ?

    Dank voor jullie hulp.

    ic: Nikkor MF Zoom 28~85mm | 35~70mm | 36~72mm E | 35~85mm

    greets
    m
    Fuji XT2 - XF 10-24 f/4 - XF18-55 f2,8- f4 XF 55-200 f3,5-4,8
    + b.u. Fuji X-E1

  • #2
    Re: zijn er nog MF objectieven verkrijgbaar ?

    Sinds 1998 de marktplaats voor aankoop en verkoop van tweedehands fotoapparatuur en toebehoren.



    Mvg
    SaRgE

    Comment


    • #3
      Re: zijn er nog MF objectieven verkrijgbaar ?

      tx sarge, staat idd één 35_75 bij.
      Misschien ook dichter in de buurt ?

      m
      Fuji XT2 - XF 10-24 f/4 - XF18-55 f2,8- f4 XF 55-200 f3,5-4,8
      + b.u. Fuji X-E1

      Comment


      • #4
        Re: zijn er nog MF objectieven verkrijgbaar ?

        je kan altijd is op www.kapaza.be of .nl kijken.
        ook op www.2dehands.be of .nl zal je wel iets vinden.

        Kijk ook is op www.fotobeurs.com


        Mvg
        SaRgE

        Comment


        • #5
          Re: zijn er nog MF objectieven verkrijgbaar ?

          @sarge, merci ben idd al bezig

          die laastste kende ik niet
          Fuji XT2 - XF 10-24 f/4 - XF18-55 f2,8- f4 XF 55-200 f3,5-4,8
          + b.u. Fuji X-E1

          Comment


          • #6
            Re: zijn er nog MF objectieven verkrijgbaar ?

            Ik heb hier nog de AIS 105 f2.5 die ik wegdoe, maar da's geen zoom hé

            MVG,

            Comment


            • #7
              Re: zijn er nog MF objectieven verkrijgbaar ?

              Op de fotobeurs vindt je MF lenzen met hopen.
              http://www.fotografiebeurs.be/
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: zijn er nog MF objectieven verkrijgbaar ?

                De prijzen op fotoapparatuur.nl en fotobeurs.com liggen vaak veel te hoog.Op Marktplaats.nl kan je vaak de beste koopjes doen mits wat zoeken en geduld.
                Ik heb er de laatste tijd een MF 28mm F2,een 50mm F3.5 macro en een 50mm F1.4 gekocht aan heel redelijke prijzen en telkens in mintconditie.

                Van het reeksje dat je opnoemt zijn de 35-70/3.5 (de 72mm-versie) en de 28-85mm optisch de beteren.
                Danny's Photosite

                Comment


                • #9
                  Re: zijn er nog MF objectieven verkrijgbaar ?

                  een ontluikend talent heeft meer aan vaste brandpunten. Een 50mm moet je voor 20-25 euro kunnen vinden

                  Comment


                  • #10
                    Re: zijn er nog MF objectieven verkrijgbaar ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    Op de fotobeurs vindt je MF lenzen met hopen.
                    http://www.fotografiebeurs.be/
                    Dat klopt,Léon maar volgens de Roland swingen de prijzen daar de laatste tijd helemaal de pan uit.Er is blijkbaar meer vraag naar MF-lenskes sinds de komst van de D200...
                    Ebay is ook een goed alternatief.Koop vaak MF in de USA vanwege de lage dollar en het grote aanbod op die markt maar steeds bij dezelfde betrouwbare verkopers.
                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: zijn er nog MF objectieven verkrijgbaar ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Ik heb hier nog de AIS 105 f2.5 die ik wegdoe, maar da's geen zoom hé

                      MVG,
                      Nochtans een prima lens.Mooi scherp met prachtige bokeh en mechanisch erg solide en precies.Ik heb de mijne enkele maanden geleden verkocht daar ik hier ook een MF 100/2.8E en 105/4 AIS macro heb liggen en deze twee laatsten wou ik zeker niet wegdoen.
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: zijn er nog MF objectieven verkrijgbaar ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                        Nochtans een prima lens.Mooi scherp met prachtige bokeh en mechanisch erg solide en precies.Ik heb de mijne enkele maanden geleden verkocht daar ik hier ook een MF 100/2.8E en 105/4 AIS macro heb liggen en deze twee laatsten wou ik zeker niet wegdoen.
                        Ik weet het, en ik heb 'm specifiek voor dat doel gekocht een jaar geleden, maar ik heb kort daarna de AF 85mm f1.4D gekocht, waardoor de 105 f2.5 meestal in de kast blijft liggen. En mijn devies is: materiaal moet je niet zomaar hebben, maar gebruiken

                        MVG,

                        Comment


                        • #13
                          Re: zijn er nog MF objectieven verkrijgbaar ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Ik weet het, en ik heb 'm specifiek voor dat doel gekocht een jaar geleden, maar ik heb kort daarna de AF 85mm f1.4D gekocht, waardoor de 105 f2.5 meestal in de kast blijft liggen. En mijn devies is: materiaal moet je niet zomaar hebben, maar gebruiken

                          MVG,
                          Dat heb je inderdaad een punt.Ik ben graag met die MF-lenzen bezig en beleef er veel plezier mee.Mijn landschappen lopen niet weg dus het mag ook allemaal wat langer duren eer ik een foto neem.

                          Ik durf wel eens te zondigen tegen jouw devies.Sommige lenzen gebruik ik ook niet echt veel maar als ik na heel wat zoekwerk (en vaak kopen en terug verkopen indien exemplaar niet 100 percent naar m'n goesting is) dan eindelijk een prachtexemplaar op de kop kan tikken kan ik er nog moeilijk afscheid van nemen.En vooral van die oude Nikkors.M'n 70-200 VR heb ik een jaar geleden verkocht daar ik ze bijna niet gebruikte (neen,ik mis ze niet!!!).Daar had ik geen band mee alhoewel het een prachtige lens is.Ben geboren en getogen in Geel dus dat verklaart veel zeker.
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #14
                            Re: zijn er nog MF objectieven verkrijgbaar ?

                            Je kan ook nog zoeken op:
                            http://fotografie.tweedehands.net/
                            of
                            http://www.koopjesvinder.nl/fotografie
                            of
                            http://www.marktplaats.nl/ onder Fotografie
                            of
                            http://www.marktplaza.be/foto/
                            of
                            http://www.speurders.nl/fotografie/
                            of
                            http://www.koopjesnet.be/HobbyVrijeT...L3/66/5/1.html
                            BD0681BE -
                            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                            Comment


                            • #15
                              Re: zijn er nog MF objectieven verkrijgbaar ?

                              allemaal heel erg bedankt

                              de meeste zoekertjessites ken ik uiteraard
                              maar de reacties zijn wel nuttig hoor, zeker de beurssites.

                              mbt de primes, helemaal akkoord, maar ze gebruikt nu een 50 en de opdracht is net om een zoomtje te gaan gebruiken (vraag mij niet waarom )

                              het is wel bizar dat er hier op 't formum weinig nog zo'n Mf zooms liggen hebben of willan aanbieden ... aan een zacht prijsje.

                              toch al heel erg bedankt hoor;

                              m
                              Fuji XT2 - XF 10-24 f/4 - XF18-55 f2,8- f4 XF 55-200 f3,5-4,8
                              + b.u. Fuji X-E1

                              Comment

                              Working...
                              X