Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen Tamron of Sigma 18-200 reislens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel tussen Tamron of Sigma 18-200 reislens

    Hallo allemaal,

    Ben net nieuw op het forum en beginnende DSLR fotograaf. Ik ben van plan om een Canon 400D aan te schaffen, maar wil om te beginnen een allround lens aanschaffen, voordat ik met een hele tas met objectieven ga slepen. Waarschijnlijk dat dit nog wel komt als ik helemaal gebeten ben door het virus, maar voorlopig zou ik dus alvast een allround reislens aan willen schaffen.

    Ik twijfel tussen de Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC of de Tamron AF 18-200 mm F3.5-F6.3 Di-II.

    Op het forum las ik een topic waarbij iemand vond dat de Sigma de betere lens was, maar bij een winkel adviseren ze me de Tamron vanwege een Macro-functie. Ze kunnen me echter niet vertellen wat deze Macro functie dan zou inhouden.

    Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen adviseren. De lenzen kosten bijna hetzelfde. Ik weet niet of er een groot verschil is in snelheid, compactheid, kwaliteit?

    Bedankt alvast voor tips en suggesties.

  • #2
    Re: Twijfel tussen Tamron of Sigma 18-200 reislens

    Oorspronkelijk geplaatst door Hingking Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Ben net nieuw op het forum en beginnende DSLR fotograaf. Ik ben van plan om een Canon 400D aan te schaffen, maar wil om te beginnen een allround lens aanschaffen, voordat ik met een hele tas met objectieven ga slepen. Waarschijnlijk dat dit nog wel komt als ik helemaal gebeten ben door het virus, maar voorlopig zou ik dus alvast een allround reislens aan willen schaffen.

    Ik twijfel tussen de Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC of de Tamron AF 18-200 mm F3.5-F6.3 Di-II.

    Op het forum las ik een topic waarbij iemand vond dat de Sigma de betere lens was, maar bij een winkel adviseren ze me de Tamron vanwege een Macro-functie. Ze kunnen me echter niet vertellen wat deze Macro functie dan zou inhouden.

    Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen adviseren. De lenzen kosten bijna hetzelfde. Ik weet niet of er een groot verschil is in snelheid, compactheid, kwaliteit?

    Bedankt alvast voor tips en suggesties.
    Kende deze verkoper zijn eigen spullen dan niet????
    Zo objectief als mijn objectieven.....
    bd 616 be MVG Jan

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel tussen Tamron of Sigma 18-200 reislens

      Beide lenzen zijn niet snel en niet scherp. Daar komt het op neer. Een DSLR koop je juist omdat je je lenzen kan wisselen.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: Twijfel tussen Tamron of Sigma 18-200 reislens

        Oorspronkelijk geplaatst door je-es Bekijk bericht
        Kende deze verkoper zijn eigen spullen dan niet????
        Blijkbaar niet. Ik adviseerde mij de Tamron boven de Sigma omdat de Tamron een speciale Macro functie heeft. Dit staat inderdaad bij de typeomschrijving toegevoegd, maar de overige specificaties van de lenzen zijn hetzelfde, ook de minimale focus-afstand. Ik vroeg me dus af wat die macro-functie dan precies inhoudt en waarin deze lens dan beter zou presteren dan de Sigma, maar hier kon hij me geen antwoord op geven.

        Daarom vraag ik het maar aan de echte experts hier

        Comment


        • #5
          Re: Twijfel tussen Tamron of Sigma 18-200 reislens

          De vergrotingsfactor is iets hoger dan bij de Sigma, maar niet echt veel. Sowieso zou ik me de Tamron kopen, maar dat zeg ik hier niet te luid

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #6
            Re: Twijfel tussen Tamron of Sigma 18-200 reislens

            Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
            De vergrotingsfactor is iets hoger dan bij de Sigma, maar niet echt veel. Sowieso zou ik me de Tamron kopen, maar dat zeg ik hier niet te luid

            Kun je me ook zeggen waarom je de Tamron zou kopen? Kwaliteit/reputatie/vertrouwen?? Ik heb er verder geen verstand van, dus zou het fijn vinden als je me je argumenten zou kunnen geven.

            Thx

            Comment


            • #7
              Re: Twijfel tussen Tamron of Sigma 18-200 reislens

              Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
              Beide lenzen zijn niet snel en niet scherp. Daar komt het op neer. Een DSLR koop je juist omdat je je lenzen kan wisselen.
              Bedankt voor je reactie. Zoals ik al zei begin ik pas met digitale reflexcamerafotografie. Daarom leek het me handig om eerst eens te gaan spelen met alle manuele instelmogelijkheden en het toestel te leren kennen met een allround lens. Ik heb nu nog helemaal geen idee wat ik van andere lenzen zou moeten kopen. Lijkt me ook fijn om een allround lens te hebben op vakantie/weekendjes weg zonder te moeten wisselen.

              Ga het voornamelijk gebruiken voor foto´s van mijn zoontje van een 15 maanden oud, zowel binnen als op strand etc.

              Als je andere suggesties hebt als beginnerslens in deze omstandigheden en hetzelfde budget hoor ik het heel graag.

              Thx

              Comment


              • #8
                Re: Twijfel tussen Tamron of Sigma 18-200 reislens

                Welk budget had je in gedachten voor je lens/lenzen?
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: Twijfel tussen Tamron of Sigma 18-200 reislens

                  Wat je kan doen, is de camera kopen met de kitlens (voor het geld hoef je het niet te laten) en er een EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM bij kopen voor ongeveer 450€ Da's een goeie allround lens, met IS, waardoor je met een mindere lichtsterkte toch aan goeie foto's raakt. Is echt een aanrader onder de budgetlenzen van Canon. Dan zit je van 18 tot 135mm gebeiteld.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twijfel tussen Tamron of Sigma 18-200 reislens

                    Hoi,

                    Zelf gebruik ik hier de sigma lens op een D50 ...en ben tevreden van het resultaat

                    Pat

                    Comment


                    • #11
                      Re: Twijfel tussen Tamron of Sigma 18-200 reislens

                      Oorspronkelijk geplaatst door amati Bekijk bericht
                      Hoi,

                      Zelf gebruik ik hier de sigma lens op een D50 ...en ben tevreden van het resultaat

                      Pat
                      Het hangt er helemaal vanaf wat je wil fotograferen... Lenzen met zo'n groot zoombereik komen er bij mij niet meer in wegens niet lichtsterk en niet scherp genoeg. Maar goed, dat ben ik dan weer hé.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Twijfel tussen Tamron of Sigma 18-200 reislens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                        Welk budget had je in gedachten voor je lens/lenzen?
                        Ik wilde eigenlijk maximaal 400 euro uitgeven voor een lens/lenzen, zodat ik met body en objectief op een kleine 1000 uitkom.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Twijfel tussen Tamron of Sigma 18-200 reislens

                          Ik vind het een goed idee om te starten met een 18-200 (Tamron of Sigma maakt niet uit, de verschillen zijn minimaal). Een groot bereik voor een redelijk budget. Ik ben zelf ooit zo gestart, en deze lens is ideaal om ervaring op te doen en te ondervinden in welk bereik je het meest fotografeert.

                          Wanneer je later de behoefte zou hebben om andere, lichtsterkere lenzen te kopen, is die 18-200 niet verloren. Ik hou ze bij als reislens, dus op vakantie of bij een familie-uitstapje komt ze nog wel eens op mijn body.

                          Groetjes, Wim
                          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                          Comment


                          • #14
                            Re: Twijfel tussen Tamron of Sigma 18-200 reislens

                            De Sigma heeft een metalen bajonet en de Tamron dacht ik een plastieke, wat natuurlijk veel kwetsbaarder is.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Twijfel tussen Tamron of Sigma 18-200 reislens

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                              Ik vind het een goed idee om te starten met een 18-200 (Tamron of Sigma maakt niet uit, de verschillen zijn minimaal). Een groot bereik voor een redelijk budget. Ik ben zelf ooit zo gestart, en deze lens is ideaal om ervaring op te doen en te ondervinden in welk bereik je het meest fotografeert.

                              Wanneer je later de behoefte zou hebben om andere, lichtsterkere lenzen te kopen, is die 18-200 niet verloren. Ik hou ze bij als reislens, dus op vakantie of bij een familie-uitstapje komt ze nog wel eens op mijn body.

                              Groetjes, Wim
                              Ik raad het iedereen af, echt waar. Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken natuurlijk, maar ik heb er al dik spijt van dat ik indertijd niet meteen doorgespaard heb voor betere lenzen. Ik had een 70-300 en een 28-105 van Sigma, en ik heb ze allebei verkocht omdat ze niet aan mijn eisen voldeden. Uiteraard heb ik er alles mee geleerd, maar nu zit ik wel met enkel een 50mm prime en binnenkort een 17-35. Maar nog liever dat dan de belabberde kwaliteit van die Sigmalenzen. Nu ja, misschien liggen mijn eisen gewoon hoog, wie weet.
                              Wat dan weer wél waar is, is dat je pas na verloop van tijd ontdekt wat je het liefst fotografeert, en misschien is het in die optiek dan weer beter om budgetlenzen te kopen.
                              Het is een persoonlijke keuze, en persoonlijk zou ik het niet meer doen.
                              ______
                              www.vue.photo

                              Comment

                              Working...
                              X