PDA

Volledige versie bekijken : Contract voor modellen.

stijnh
26 december 2006, 22:54
Hallo,

Ik moet binnenkort enkele foto's maken van modellen, maar ik heb mij laten vertellen dat ik steeds een contract moet opmaken. Heeft er soms iemand zo'n voorbeeld contract ofzo aub ? Want ik zou niet weten dat ik daar allemaal moet inzetten.

mvg,
Stijn H.

James71
26 december 2006, 23:22
Gebruik de zoekfunctie eens voor de verandering.

er heeft iemand een handleiding voor modellenfotografie geschreven, daarin zit o.a. een voorbeeld van een contract.

antoinette
27 december 2006, 07:25
Ik heb me al meerdere malen afgevraagt hoeveel zin zo'n contractje heeft. Als er problemen zouden komen heeft zo'n getekend briefje dan enige waarde voor een rechtbank?

momentopname
27 december 2006, 08:20
een getekend papierke is een overeenkomst .. als er geen onwettige dingen staan in je overeenkomst heeft het zeker waarde, tenminste als je moel meerderjarig is, en ze niet dronken was bij ondertekening :D

antoinette
27 december 2006, 08:32
een getekend papierke is een overeenkomst .. als er geen onwettige dingen staan in je overeenkomst heeft het zeker waarde, tenminste als je moel meerderjarig is, en ze niet dronken was bij ondertekening :D

Als iemand zijn testament opstelt en in het bijzijn van getuigen die ook tekenen tekend, heeft dat volgens mij geen enkele rechtsgeldigheid omdat het niet door een notaris is bekrachtigd. Vandaar dus da ik me afvraag hoeveel waarde zo'n tussen 2 mensen opgesteld documentje heeft.

stijnh
27 december 2006, 10:19
Gebruik de zoekfunctie eens voor de verandering.

er heeft iemand een handleiding voor modellenfotografie geschreven, daarin zit o.a. een voorbeeld van een contract.
Ik had al een poging ondernomen met de zoekfunctie, zonder resultaat.
anyway , thx voor de tips.

Stijn H.

lut
27 december 2006, 10:22
Fullator heeft ooit zo'n model-contract opgesteld. Misschien helpt dit bij het zoeken.

stijnh
27 december 2006, 11:00
Fullator heeft ooit zo'n model-contract opgesteld. Misschien helpt dit bij het zoeken.

Inmiddels had ik dit al gevonden, dit is een zeer handig document. Waarvoor dank.

stijnh

littlewan
27 december 2006, 14:54
waar heb je dit gevonden???

zijn deze contracten ook geldig op microstocks?

TedereTijger
27 december 2006, 17:35
Staat er bij sofam geen modelcontract?

zunoel
27 december 2006, 17:49
http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=138775
In deze "Gids voor beginnende modellen" van onze goede vriend Fullator vindt je achteraan het Model Release fotmulier.

Perrush
27 december 2006, 18:49
Als iemand zijn testament opstelt en in het bijzijn van getuigen die ook tekenen tekend, heeft dat volgens mij geen enkele rechtsgeldigheid omdat het niet door een notaris is bekrachtigd. Vandaar dus da ik me afvraag hoeveel waarde zo'n tussen 2 mensen opgesteld documentje heeft.

Als jij een bestelbon bij een handelaar ondertekent is dat ook niet door een notaris bekrachtigd. Maar ik zou toch maar oppassen als je er onderuit wilt :green:

Fullator
27 december 2006, 21:05

Klopt niet hoor, is wel degelijk rechtsgeldig, als er twee getuigen mee tekenen en het document niet in strijd is met de wet (je kan kinderen niet onterven, bv.).

Het voordeel van een notaris, is dat het testament wordt gedeponeerd in een legatenbank, zodat het bij overlijden snel kan geraadpleegd worden. Dat is wel nodig, want toen mijn vader overleed bleek dat de notaris me 'niet kon vinden'. Pas maanden later heb ik vernomen dat hij dood was. Er was dan ook geen testament gemaakt.