Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotobuch preview niet 'goed'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotobuch preview niet 'goed'

    Hallo,

    Ik ben momenteel bezig een foto-album te maken dat ik dan via fotobuch zou laten afdrukken. Ik maak zelf alle layouts met PS en ben van zin om dan via de soft van fotobuch alles in boekvorm te gieten om te laten afdrukken. Nu wil ik echter eens kijken of mijn 'formaat' wel overeenkomt met hetgeen verwacht wordt en ik zie in de preview dat de foto's bijlange niet zo goed zijn als in PS . Ik bedoel daarmee dat de foto's niet zo scherp zijn en dat er artefacten te zien zijn. Alsof er compressie-storingen zijn. Nu vroeg ik mij af of dit aan de preview ligt, of wel degelijk aantoont hoe de afdruk gaat zijn. Als dit in de afdrukken ook echt zo gaat zijn, dan ga ik dat boek niet via fotobuch laten afdrukken, maar ga ik een andere oplossing zoeken , want ik vind het echt niet kunnen .
    Heeft iemand hier ervaring mee ?

  • #2
    Re: fotobuch preview niet 'goed'

    Is de preview op pixelgrootte, of wordt die automatisch aangepast aan je beeldscherm?
    Bij zo'n automatische resize krijg je meestal een veel mindere kwaliteit, maar die zal je niet op de uiteindelijke foto's zien (anders zouden ze niet veel klanten houden ).

    (Ik heb zelf geen ervaring met Fotobuch.)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: fotobuch preview niet 'goed'

      Ik heb al wat ervaring met Fotobuch. Zelf maak ik ook de dubbele pagina's volledig klaar in PS (kies meestal voor vierkant formaat 20,5x20,5).
      Daarvoor start ik in PS van een blanco van 20,5x41 met 250dpi.
      Wanneer de pagina's klaar zijn, dan plak ik ze met de software gewoon in het boek.
      De print in het boek is naar mijn mening héél goed. De kwaliteit van binding, papier, kaft, ... is ook prima.
      Als je niet zeker bent van de kwaliteit kun je bij het bestellen een mail sturen naar Fotobuch met de vraag of ze alles eens goed willen nakijken alvorens te drukken.
      Heb dit zelf ook al gedaan, en kreeg meteen een vriendelijk bericht terug. Indien er bij de druk/afwerking iets misgaat krijg je je geld terug of korting.

      Hier vind je een voorbeeld hoe ik de pagina's op formaat klaarmaak.
      Canon
      http://www.jodeconinck.be/

      Comment


      • #4
        Re: fotobuch preview niet 'goed'

        Oorspronkelijk geplaatst door laavark Bekijk bericht
        Ik heb al wat ervaring met Fotobuch. Zelf maak ik ook de dubbele pagina's volledig klaar in PS (kies meestal voor vierkant formaat 20,5x20,5).
        Daarvoor start ik in PS van een blanco van 20,5x41 met 250dpi.
        Wanneer de pagina's klaar zijn, dan plak ik ze met de software gewoon in het boek.
        De print in het boek is naar mijn mening héél goed. De kwaliteit van binding, papier, kaft, ... is ook prima.
        Hier vind je een voorbeeld hoe ik de pagina's op formaat klaarmaak.
        ik maak dus ook layouts van 300 dpi. Heb jij zelf achteraf in de soft van fotobuch gekeken naar hoe de foto's eruit zien ?

        Comment


        • #5
          Re: fotobuch preview niet 'goed'

          Oorspronkelijk geplaatst door fien Bekijk bericht
          ik maak dus ook layouts van 300 dpi. Heb jij zelf achteraf in de soft van fotobuch gekeken naar hoe de foto's eruit zien ?
          De preview geeft een iets onscherper beeld, maar echt slecht ziet het er nu ook wel niet uit, bij mij althans.
          Canon
          http://www.jodeconinck.be/

          Comment

          Working...
          X