Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pimpelmees

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pimpelmees

    in mijn tuin,

    canon 20d, 300mmf4, tripod, f9, natuurlijk licht,



  • #2
    Re: pimpelmees

    Prachtplaat ,mooie kleuren ,alleen ik persoonlijk zou er onderaan nog wat van wegdoen .Maar dat is puur persoonlijk en smaken verschillen ,gelukkig maar .


    wingske

    Comment


    • #3
      Re: pimpelmees

      Inderdaad een juweeltje .
      Groetjes
      Valere

      Comment


      • #4
        Re: pimpelmees

        Prachtplaat, knap werk
        Van alles...

        Comment


        • #5
          Re: pimpelmees

          Prachtig,

          ik vraag me altijd af
          1) Hoe krijgen jullie dit zo groot in beeld? (zit je daar op 1meter van of zo?)
          2) Hoe krijgen jullie dat zo scherp, want zo'n vogeltje heeft niet echt de gewoonte om heel stil te blijven zitten en ook tegen dat de camera op de tripod is gedraaid naar het vogeltje toe, is het al terug weg.
          3) Die kleuren zo mooi levensecht en helder.

          Ik ook al soortgelijke foto's (pimpelmees, koolmees, heggenmus,...) proberen nemen, maar die lijken echt nergens op.

          Ik neem ze op 500mm vanop een meter of 5.
          Het is wel op minimum f6.3 (of zelfs 7.1) daardoor zit ik met een sluitertijd van rond 1/100 zelfs op ISO 800 (en daardoor dan ook weer ruis natuurlijk)
          Ook heb ik de indruk dat mijn foto's bewogen zijn, gewoon door de ontspanner in te drukken (op 500mm heb je dit echt héél snel), daarom heb ik besloten om een afstandsbediening aan te schaffen.
          En de kleuren zijn altijd veel doffer dan in bovenstaande foto.

          Ik kan niet anders zeggen dan dat ik stikjaloers ben op zulke foto's.
          Ooit lukt het me misschien ook wel?
          Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

          Comment


          • #6
            Re: pimpelmees

            Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen_74 Bekijk bericht
            Prachtig,

            ik vraag me altijd af
            1) Hoe krijgen jullie dit zo groot in beeld? (zit je daar op 1meter van of zo?)
            2) Hoe krijgen jullie dat zo scherp, want zo'n vogeltje heeft niet echt de gewoonte om heel stil te blijven zitten en ook tegen dat de camera op de tripod is gedraaid naar het vogeltje toe, is het al terug weg.
            3) Die kleuren zo mooi levensecht en helder.

            Ik ook al soortgelijke foto's (pimpelmees, koolmees, heggenmus,...) proberen nemen, maar die lijken echt nergens op.

            Ik neem ze op 500mm vanop een meter of 5.
            Het is wel op minimum f6.3 (of zelfs 7.1) daardoor zit ik met een sluitertijd van rond 1/100 zelfs op ISO 800 (en daardoor dan ook weer ruis natuurlijk)
            Ook heb ik de indruk dat mijn foto's bewogen zijn, gewoon door de ontspanner in te drukken (op 500mm heb je dit echt héél snel), daarom heb ik besloten om een afstandsbediening aan te schaffen.
            En de kleuren zijn altijd veel doffer dan in bovenstaande foto.

            Ik kan niet anders zeggen dan dat ik stikjaloers ben op zulke foto's.
            Ooit lukt het me misschien ook wel?
            Hin Jurgen,

            getrokken op +/- 1.5 meter van mijn feeder in mijn tuin ; wel gecropd van hor. naar vert. ; deze pimpelmees is een zeer regelmatige gast enis erg gewend aan menselijk contact; zelfs van onze kat op het terras schrikt ze niet meer op ; en ja, ze blijven supersnel ; je moet ze echt "nailen" wanneer ze een fractie van een seconde stilzitten,

            Comment


            • #7
              Re: pimpelmees

              Knap, mooi licht.
              Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

              Comment


              • #8
                Re: pimpelmees

                Mooie pimpelfoto
                mvg,
                Ludo V.

                Comment


                • #9
                  Re: pimpelmees

                  Knap Herman!
                  Ook al eens van die Ghost mezen gefotografeerd, je weet wel. Je gaat vliegensvlug naar je scherpje kijken om je prachtfoto te bewonderen en tot je verbazing staat daar niet eens een mees op.

                  Comment


                  • #10
                    Re: pimpelmees

                    Zeer knappe foto, goeie compo, pracht kleuren en wat een scherpte

                    Comment


                    • #11
                      Re: pimpelmees

                      Knappe
                      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                      BD0290BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: pimpelmees

                        een mooie opname, heb wel het idee, dat ie linksonder de meeste scherpte heeft.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: pimpelmees

                          Héél mooi portret

                          Comment


                          • #14
                            Re: pimpelmees

                            Prachtige opname met mooie kleuren en scherpte op de juiste plaats, topper
                            BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                            Comment


                            • #15
                              Re: pimpelmees

                              deze is "af"
                              The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                              Comment

                              Working...
                              X