Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gigi en intellektueel eigendom

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gigi en intellektueel eigendom

    Gigi ,

    Eigenlijk voel ik mij vereerd dat je een van mijn foto's gebruikt om
    je vaardigheid te tonen maar .... ik had liever gehad dat je hiervoor
    toelating had gevraagd . Ooit gehoord of gelezen over intellektueel
    eigendom ? Ik begrijp dat het gemakkelijker is een foto die bij de hand ligt te nemen maar , ik ben ervan overtuigd dat je zelf bekwaam genoeg bent om je eigen opnamen te maken . Deze kan je naar hartelust bewerken , vervormen , verbeteren zonder dat iemand er iets op te zeggen heeft . Graag had ik , in het vervolg , dat wanneer iemand een van mijn foto's , voor welke reden dan ook , wenst te gebruiken , vooraf mijn mening zou vragen . Het minste is dan , ook , de juiste naam van de auteur te vermelden .

    Beste groeten ,

    Jaco


    quote:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Originally posted by Gigi

    Dag,

    Bedankt voor de AutoFX link.
    Daarna het effect even nagekeken en zelf ge-experimenteerd.
    Eigenlijk eenvoudig
    Een layer met brightness/Contrast +14 en +65
    En daarboven een 'gaussianblur (4 pixels) en die layer à 70%

    With thanks to Jaja voor het fotomodel.

  • #2
    Jaco, misschien heeft Gigi zich vergist in naam
    want hij schrijft toch: "With thanks to Jaja voor het fotomodel"
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Hallo Dirtyharry,

      Gigi heeft zich inderdaad van naam vergist - de foto is van Jaco - maar dat verandert eigenlijk niets aan de zaak.
      Aan mij is niets gevraagd, en indien dat zo zou zijn, dan verwijs ik steeds door naar de "auteur" van de foto. Ik kan nooit toestemming geven om de foto van iemand anders te gaan gebruiken.
      Maar Jaco heeft wel een punt.
      Nu neem ik wel aan dat "in de gemoedelijke sfeer van het forum" dit wel eens over het hoofd gezien wordt, maar uiteindelijk is het maar een kleine moeite (mailtje) om toestemming te vragen.
      Ik werp Gigi dan ook geen "steen" - het is waarschijnlijk gebeurd zonder erbij na te denken en dat overkomt ons allemaal al wel eens ... .

      Jaja


      Originally posted by Dirtyharry71
      Jaco, misschien heeft Gigi zich vergist in naam
      want hij schrijft toch: "With thanks to Jaja voor het fotomodel"
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Persoonlijk vind ik dat je het eerder als een eer of een compliment moet aanzien, Jaco, dat iemand één van je foto's gebruikt. Aan deze publicatie in het forum hangen toch geen commerciële doeleinden vast, toch? We zijn veel te bezitterig den dag van tegenwoordig...
        Canon 10D - Toshiba 1G Xtraspeed - wat L-servies

        Comment


        • #5
          Het heeft niks met commercie maar alles met beleefdheid te maken.
          Ik pak mijn buurmans fiets ook niet ongevraagd om een brood te gaan halen.

          Als Gigi het had gevraagd was het geen enkel probleem geweest. Dus bezitterigheid speelt ook al niet mee.

          En neen, het overkomt ons niet allemaal wel eens.

          Rollin

          Comment


          • #6
            Jaco heeft gelijk, maar ik denk dat het nooit de bedoeling is geweest van Gigi om copyright of interlectueel eigendom te schaden, ik vind het persoonlijk een beetje tja euhm vervelend dat dat hier via het algemene forum moet gebeuren, het lijkt een beetje op een schandpaal idee. Persoonlijk had ik gigi gewoon een mailtje gestuurd met daarin de uitleg. Ik houdt er niet van om mensen publiekelijk aan te spreken over zaken waar je een probleem mee hebt.

            'k wil verder niemand voor het hoofd stoten of iets dergelijks.
            these are just my 2 coppers.
            Cheerio
            Leo

            Comment


            • #7
              Dag Jaco.

              Mijn nederige excuses.
              Mea culpa, mea culpa; het zal nooit meer gebeuren.
              5 Onze Vaders en een bank achteruit.
              Ik heb de foto en link verwijderd in mijn posting 'softening'.
              (de foto in uw reply is blijkbaar ergens anders gelinkt)

              Kleine opmerking toch:
              Moest dit zo publiekelijk ?

              In dit forum 'algemeen' in de 'open brief' staat jullie werkwijze voor onbeschofte taal:
              ...in onderling overleg...
              ... diplomatieke ...
              ... "achter de schermen van het forum" ...
              ... WIJ ..... EIGEN FORUM ...


              Dus deze posting in het forum "fotobewerking" vinden jullie nog ernstiger dat het publiekelijk moest ?

              Doet mij denken aan mijn school in 1970.
              Toen kreeg je nog van de lat ... in publiek omdat je links schreef.
              Gelden deze methodes nog ?

              Dus ... JULLIE site is fantastisch, ik beleef er veel plezier aan en hoop nog veel eigen werk te kunnen posten of verbeteren met JULLIE raadgevingen.
              Ik hoop dat ik 'gast' mag blijven op JULLIE forum en dat JULLIE de diepste excuses van uw nederige forum-gast aanvaarden.

              Heb ik nu 'strafstudie' ?
              Ik zal het nooit meer doen, meester.

              Alleen nog eigen foto's en dat geeft dus 'dreamy'

              The Sky is the limit. Digital Gigi

              Comment


              • #8
                Hallo Gigi,

                De spons erover (wis-wis) en blijf ons verbazen met je "vliegende" foto's.
                En nu zal ik een slotje erop doen .

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment

                Working...
                X