PDA

Volledige versie bekijken : foto's maken van een zee aquarium

spike155
16 december 2006, 13:16
hallo , me vandaag lid gemaakt van dit forum om misschien iets bij te leren voor het fotograferen van de koralen in mijn zee aquarium.Ik werk namelijk met een nikon d50 maar als ik foto's wil maken krijg ik de werkelijk kleuren niet gefotografeerd , iemand enig idee hoe ik dit kan verwezelijken of zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben ?
Moest er iemand echt op de hoogte van zijn altijd welkom ook
Woon in zottegem

spike155
16 december 2006, 21:29
en niemand ervaring ?

bouk
17 december 2006, 08:37
probeer het eens van bovenaf en niet door het glas??.
grt,bouk.

antoinette
17 december 2006, 09:28
Hoe doe je het tot nu toe en laat eens zien wat je bedoelt met dat de kleuren niet goed zijn?

alex from holland
17 december 2006, 09:35
Bij een aquarium heb je speciale verlichting.
Bij een gewone zoetwater is dat tl verlichting, maar bij een zeeaquarium zijn dat dacht ik speciale lampen.

begin is te fotograferen in RAW, dan heb je in ieder geval meer speelruimte om later de kleurtemperatuur aan te passen (binnen bepaalde grenzen)

Kortom het zit in de witbalans van de camera. Je kunt ook wat spelen met de witbalansinstelling van de camera en kijken wat er het dichtste bij in de buurt komt. Ik weet niet of je op de d50 echt specifieke kleurtemperaturen kunt instellen ??

alex

spike155
17 december 2006, 18:31
is idd hqi verlichting een kwik lamp en t5 lampen dacht het wel dat het iets te maken had met de witballans maar krijg het nie echt ok.
zal één deze eens een foto plaatsen

antoinette
18 december 2006, 15:01
Wij hebben inmiddels geen zee-aquarium meer maar ik heb nooit problemen ondervonden qua kleuren. Ook wij hadden een combi van hqi en T5 boven ons aquarium hangen. Wat ik wel meestal deed was een tikje onderbelichten en meestal schuin op het glas fotograferen.

Nikoon
18 december 2006, 21:16
Ben je hier iets mee?

http://home.scarlet.be/~tvelst/foto/foto1.htm