Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen Nikor en Sigma Objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil tussen Nikor en Sigma Objectieven

    Als starter wil ik me enkele extra lenzen kopen.
    van daar mijn vraag:
    Is er een groot verschil tussen Nikor en Sigma Objectieven?
    buiten de prijs?
    Thanks
    BD0724BE

    Nikon D 80

  • #2
    Re: Verschil tussen Nikor en Sigma Objectieven

    Deze vraag is moeilijk te beantwoorden, want beide fabrikanten produceren heel wat lenzen en bij elke lens is de vergelijking anders. Ook Sigma produceert een aantal goede lenzen, en zeker als je een beperkt budget hebt is kiezen voor Sigma of Tamron een goede optie. Ik geef een paar links naar sites die reviews schrijven van verschillende lenzen, bekijk de resultaten eens voor wat je eventueel van plan bent aan te kopen.



    Comment


    • #3
      Re: Verschil tussen Nikor en Sigma Objectieven

      Heb zelf totnutoe nog geen Nikon lens, maar ben wel zeer tevreden over m'n 2 Sigma lenzen.
      Als ik mag voortgaan op een vergelijking van breedhoek lenzen die op Nikonians staat, dan is zelfs Tokina (de 12-24) _praktisch_ even goed als de Nikon versie. Ze zeggen er daar ook wel bij dat de Nikon minder vervorming geeft (en nog wat dingen) dan de Tokina, maar of het die prijs-premium (2x duurder) waard is moet je zelf uitmaken.
      Dus als ik dit zou doortrekken naar andere lenzen, dan zou ik zeggen, nee, een "groot" verschil is er niet (maar Nikon is wel beter).
      In ieder geval, als je je research doet (reviews van lenzen) dan kan je geen miskoop doen.
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

      Comment


      • #4
        Re: Verschil tussen Nikor en Sigma Objectieven

        Persoonlijke ervaring:
        Vroeger had ik een Sigma 24-70 F2.8 erg fijn lensje voor een zacht prijsje. Nu heb ik een Nikkor 28-70 F2.8 en dat is wel een wereld van verschil. De nikkor is scherper, mooiere kleuren en mooier bokeh in vergelijking met de Sigma.
        Nu is de prijs van de nikkor zo'n 3 keer die van Sigma, is het dit waard? Dat moet je voor jezelf uitmaken. Aan de foto's en reviews te zien is de tegenhanger van Tamron 24-75 een waardig alternatief voor de nikkor en beter dan de Sigma.

        Ik nog steeds 3 Sigma's waar ik zeer teverden van ben: 150mmF2.8 macro, 10-20 breedhoek en tenslotte de Bigma 50-500, wanneer je licht genoeg hebt is deze laatste een superlens, moeilijk te geloven voor zijn bereik, maar de resultaten zijn schitterend.

        Succes met je zoektocht
        Groeten,
        Ludo

        Comment


        • #5
          Re: Verschil tussen Nikor en Sigma Objectieven

          Eén constante bij vergelijking Nikon/Sigma: de nikkor lenzen in het duurdere segment zijn vrijwel altijd mechanisch superieur. Hun afwerkingskwaliteit en duurzaamheid zijn gewoon van een hoger niveau.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Verschil tussen Nikor en Sigma Objectieven

            Vgl tussen de sigma 70-200 en de Nikkor 70-200
            De sigma vertoonde vlgs mij veel minder contrast en mattere kleuren.
            Precies een waas op mijn foto's.
            Gemakkelijk op te lossen met photoshop door extra contrast en wat saturatie.
            Met de Nikon heb ik zelden een nabewerking nodig.
            The Sky is the limit. Digital Gigi

            Comment

            Working...
            X