Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

enorm prijsverschil

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • enorm prijsverschil

    Net zoals erikdk al vermeldde ivm de btw, zo heb ik ook een bedenking bij de enorme prijsverschillen die voorkomen bij lenzen, meer bepaald bij de 70-200 2.8 L USM en 70-200 2.8 L IS USM.
    Ik kon deze week bij een winkelier in de buurt op zijn pc in de winkel de prijzen in kijken en kreeg daarbij volgende prijzen te zien

    1. Door canon aanbevolen (richt)prijzen:
    70-200 2.8 L USM : 1668 euro
    70-200 2.8 L IS USM: 2459 euro

    2. Winkelprijs:
    70-200 2.8 L USM : 1549 euro
    70-200 2.8 L IS USM: 2239 euro


    Bij foto Konijneberg zie ik diezelfde lenzen staan tegen:
    70-200 2.8 L USM : 1076,80 euro
    70-200 2.8 L IS USM: 1727,55 euro

    Dit zijn prijsverschillen van respectievelijk 472 euro en 511 euro, daar heb ik toch wel enkele bedenkingen bij. Volgens de winkelier lagen deze prijzen onder zijn inkoopprijs, en zeg nu zelf dat kan toch niet alleen aan de BTW liggen zo'n verschillen. Hoe weet je als leek dat je inderdaad een 'echte' canon lens koopt en geen namaak, want de dag van vandaag moet je van niks meer verschieten, ze maken bijna alles na.


    mvg,
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

  • #2
    Re: enorm prijsverschil

    Voor zover ik weet zijn er (nog) geen namaaklenzen in een dergelijk hoog gamma. Mensen die deze lenzen kopen herkennen imho onmiddellijk een eventuele namaak.
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

    Comment


    • #3
      Re: enorm prijsverschil

      Dat kan misschien wel zo zijn, maar de verschillen zijn toch wel redelijk groot niet? Er is sprake van een 2de generatie IS bij de gelijknamige versie, dus bestaat er een lens met een 1ste generatie IS systeem, hoe weet je als leek dat je de laatste versie koopt?


      mvg,
      2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

      Comment


      • #4
        Re: enorm prijsverschil

        Serienummer... eerste drie letters duiden een productiejaar aan.
        Zoek maar eens hier op het forum, heb ooit wel eens de lijst zien passeren.

        Konijn, zijn nieuwe lenzen. Dezelfde die je op de hoek bij je lokale fotoboer koopt. Konijn heeft ook een winkel. Voor 500 euro kan je al eens rijden.
        100% te vertrouwen.

        De meeste Internetshops, hebben geen stock, minder personeel, grotere omzet en kunnen daardoor vaak dezelfde lenzen aan een betere prijs aanbieden.



        Groeten
        JO
        Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

        Comment


        • #5
          Re: enorm prijsverschil

          Ik zag onlangs een 30D voor 2300 EURO!!

          Comment


          • #6
            Re: enorm prijsverschil

            Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
            Serienummer... eerste drie letters duiden een productiejaar aan.
            Zoek maar eens hier op het forum, heb ooit wel eens de lijst zien passeren.
            En serienummers kunnen niet vervalst worden misschien....dacht dat dit het gemakkelijkst van al was....serienummers vervalsen, 't zijn tenslotte maar cijfers en letters nietwaar?

            Ik heb vorig jaar met 2 collega's een vals biljet van 500 euro gedurende een 5-tal minuten zitten bestuderen en ik zeg je we konden niks maar dan ook niks vinden en toch was het vals....

            mvg,
            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

            Comment


            • #7
              Re: enorm prijsverschil

              tja, en niemand van ons kent de winstmarges van onze fotoboeren...

              erik
              erik, Nikon materiaal

              'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

              Comment


              • #8
                Re: enorm prijsverschil

                Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
                En serienummers kunnen niet vervalst worden misschien....dacht dat dit het gemakkelijkst van al was....serienummers vervalsen, 't zijn tenslotte maar cijfers en letters nietwaar?

                Ik heb vorig jaar met 2 collega's een vals biljet van 500 euro gedurende een 5-tal minuten zitten bestuderen en ik zeg je we konden niks maar dan ook niks vinden en toch was het vals....

                mvg,
                Geloof je echt dat er bij "konijn" iemand in een obscuur kamertje zit om serienummers te wijzigen ?

                Mvg,
                TravelToy.
                www.christian-bailleul.be | Blog

                Comment


                • #9
                  Re: enorm prijsverschil

                  Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                  Geloof je echt dat er bij "konijn" iemand in een obscuur kamertje zit om serienummers te wijzigen ?

                  Mvg,
                  TravelToy.
                  Laat ik wel duidelijk stellen dat ik niemand van deze winkel zelf van enige louche praktijken beschuldig !!

                  Ik heb het over diegenen die deze producten zouden namaken.

                  mvg,
                  2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                  Comment


                  • #10
                    Re: enorm prijsverschil

                    als jij denk dat konijnenberg te goedkoop is en ergens sjoemeld
                    koop dan maar bij je gewone fotohandelaar
                    maar zit nu niet hier op het forum luidop te denken en theorieen neer te pennen die kant nog wal slaan

                    Comment


                    • #11
                      Re: enorm prijsverschil

                      Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
                      Net zoals erikdk al vermeldde ivm de btw, zo heb ik ook een bedenking bij de enorme prijsverschillen die voorkomen bij lenzen, meer bepaald bij de 70-200 2.8 L USM en 70-200 2.8 L IS USM.
                      Ik kon deze week bij een winkelier in de buurt op zijn pc in de winkel de prijzen in kijken en kreeg daarbij volgende prijzen te zien

                      1. Door canon aanbevolen (richt)prijzen:
                      70-200 2.8 L USM : 1668 euro
                      70-200 2.8 L IS USM: 2459 euro

                      2. Winkelprijs:
                      70-200 2.8 L USM : 1549 euro
                      70-200 2.8 L IS USM: 2239 euro


                      Bij foto Konijneberg zie ik diezelfde lenzen staan tegen:
                      70-200 2.8 L USM : 1076,80 euro
                      70-200 2.8 L IS USM: 1727,55 euro

                      Dit zijn prijsverschillen van respectievelijk 472 euro en 511 euro, daar heb ik toch wel enkele bedenkingen bij. Volgens de winkelier lagen deze prijzen onder zijn inkoopprijs, en zeg nu zelf dat kan toch niet alleen aan de BTW liggen zo'n verschillen. Hoe weet je als leek dat je inderdaad een 'echte' canon lens koopt en geen namaak, want de dag van vandaag moet je van niks meer verschieten, ze maken bijna alles na.


                      mvg,
                      Ik heb eens gehoord dat Konijnenberg deze lage prijzen kan aanbieden door het ontvoeren van alle vrouwelijke klanten die de winkel bezoeken. Die zouden allemaal als sex-slavinnen verkocht worden.
                      Een aantal mannelijke klanten wordt als slaven ingezet om namaakobjectieven te produceren...


                      Neen, konijn is helemaal 100% OK

                      sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                      http://supermasj.zenfolio.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: enorm prijsverschil

                        Hoe komt iemand op het idiote idee dat je Canon of Nikon producten kunt namaken en dan ook nog onder de normale kostprijs?
                        Dat kan misschien met lensdopjes en (al veel minder kans) met filters, maar zeker niet met de normale camera's en lenzen; als je echt de zaak wilt belazeren kun je missschien toch maar beter geld gaan nadrukken
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: enorm prijsverschil

                          Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                          Ik heb eens gehoord dat Konijnenberg deze lage prijzen kan aanbieden door het ontvoeren van alle vrouwelijke klanten die de winkel bezoeken. Die zouden allemaal als sex-slavinnen verkocht worden.
                          Een aantal mannelijke klanten wordt als slaven ingezet om namaakobjectieven te produceren...


                          Neen, konijn is helemaal 100% OK

                          sugar
                          Naar verluid worden sommige mannen ontvoert om de toekomstige sex-slavinnen op te leiden (I wish)

                          Mvg,
                          travelToy.
                          www.christian-bailleul.be | Blog

                          Comment


                          • #14
                            Re: enorm prijsverschil

                            Hallo,ik kom net van bij Konijnenberg Turnhout vandaan en ik heb daar eens de topic op den toog gegooideerst begonnen ze hartelijk te daarna heb ik een rondleiding gehad in het enorme magazijn om duidelijk te tonen aan de klant dat er zeker geen namaakprodukten of herstelde produkten te verkrijgen zijn uitsluitend ORIGINELE canonprodukten met bijhorende papieren,garantiebewijzen en serienummers ik ben alvast overtuigd hoor dan heb ik mijn70-200 L f 2.8 aangeschaft en terug huiswaards gekeerd,end of story
                            Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

                            Comment


                            • #15
                              Re: enorm prijsverschil

                              Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                              Ik heb eens gehoord dat Konijnenberg deze lage prijzen kan aanbieden door het ontvoeren van alle vrouwelijke klanten die de winkel bezoeken. Die zouden allemaal als sex-slavinnen verkocht worden.
                              Een aantal mannelijke klanten wordt als slaven ingezet om namaakobjectieven te produceren...

                              KNIP
                              sugar
                              Dat is volgens mij geen gerucht hoor.
                              Fotoapparatuur
                              Portfolio

                              Comment

                              Working...
                              X