Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gestolen materiaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gestolen materiaal

    Hallo, ik post dit voor een vriend die zijn materiaal onlangs gestolen is in wijnegem;

    " Beste allemaal,
    Zaterdagavond tussen 19 en 21uur werd uit mijn koffer mijn volledige fotoset
    gestolen op de parking van Shopping Wijnegem thv Lunch Garden “waar geen
    bewakingscamera’s”.
    Mocht u dit verder willen rondsturen naar uw adresbestand aub misschien
    krijgt iemand dit aangeboden , merkt het toevallig op of was die
    zaterdagavond 9-12-2006 ook op de parking en heeft iemand zien rondlopen met
    statieven en/of cameratas.
    Deze set had ik gekocht in Februari 2006 waarde +- 6000 Euro en bestond uit
    :
    *Body Canon D20 (digitaal serienr1630908523)
    *1 Canon Flits (Speedlight 530-EX)
    *4 professionele Canon lenzen :
    1 witte zoomlens 100-400mm (serienr00306951 met zwarte zonnekap)
    met voorzet lens 77mm UV
    1 witte EF1,4 verdubbelaar (serienr00068858)
    1 zwarte zoomgroothoeklens 10-22mm (serienr12100010) met voorzet lens 77mm
    UV
    1 zwarte standaardlens 17-85mm (serienr10314599) met voorzet lens 67mm UV
    *Groenzwarte fotodraagzak van Lowe Pro (type Orion AW).
    *3 statieven Merk Manfrotto
    1 zwarte 3poot (type 075 met statiefkop 141RC)
    1 groen 3poot (type 190NAT met statiefkop 390RC)
    1 zwarte 1poot (type 434SS met statiefkop Joystick 322RC2)
    *Accessoires
    3 Lithium Ion (Batterijen voor body type BP-511A)
    8 Duracell (Batterijen voor flits 2300mAh)
    1 Beelddrager ( Merk Cheeta 2 Giga)
    2 Beelddrager ( Merk Scan Disk 1 Giga)
    1 Afstandsbediening(Merk Canon type RC-1 )

    Alvast bedankt om dit zoveel mogelijk rond te sturen.
    Tot horen of zien.
    Luc Van de Vreken (0484603663)

  • #2
    Re: gestolen materiaal

    Kopie in dit topic geplaatst.

    Comment


    • #3
      Re: gestolen materiaal

      Graag iets meer bijzonderheden : ik ben gewend om mijn fotospullen zeer vaak mee te nemen. De kofferruimte van mijn auto is alleen van buitenaf te openen.

      Is de kofferruimte van de wagen van de bestolene op gewelddadige wijze geopend? En hoe weet men van de aanwezigheid van kostbare (foto) apparatuur?
      Een foto is slechts een deel van een seconde

      Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......

      Comment


      • #4
        Re: gestolen materiaal

        Toch zeker aangifte gedaan bij politie.
        Anders, ZEKER doen.

        Bij vele kontroles worden er soms allerlei dingen aangetroffen in de auto en bij nadere gevraagde uitleg er soms een verwarrend antwoord word opgegeven.

        Bijna altijd word er dan een kontrole gedaan via de databank om na te gaan of er geen gestolen goederen bij zijn.
        Als je dit hebt aangegeven bestaat er alzo een kans dat jouw materiaal teruggevonden word.
        Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
        Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

        BD0460BE

        Comment


        • #5
          Re: gestolen materiaal

          Oorspronkelijk geplaatst door d'Artois Bekijk bericht
          Graag iets meer bijzonderheden : ik ben gewend om mijn fotospullen zeer vaak mee te nemen. De kofferruimte van mijn auto is alleen van buitenaf te openen.

          Is de kofferruimte van de wagen van de bestolene op gewelddadige wijze geopend? En hoe weet men van de aanwezigheid van kostbare (foto) apparatuur?
          Vind ik ook altijd een belangrijke vraag, al is het maar om jezelf een les te leren. Vanaf ik iets waardevols in de auto laat liggen, bedek ik dat met een laken, al is het natuurlijk slimmer om gewoon geen €6000 aan materiaal in je auto te laten liggen.
          http://kasper.photography & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: gestolen materiaal

            Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
            Vind ik ook altijd een belangrijke vraag, al is het maar om jezelf een les te leren. Vanaf ik iets waardevols in de auto laat liggen, bedek ik dat met een laken, al is het natuurlijk slimmer om gewoon geen €6000 aan materiaal in je auto te laten liggen.
            Afdekken met een laken doe ik nooit. Omdat dat dus het meest gebruikt wordt dus om waardevolle pullen af te dekken. Zoiezo laat ik bij voorkeur mijn fotospullen niet achter in de auto maar als het dan echt niet anders kan, dan in de kofferbak en in geval van een open kofferbak zoals bij een break ofzo, het rolscherm gebruiken. Anders de spullen niet in een rugzak of herkenbare fototas maar doe ze zolang in een ander soort tas. Het liefst zo oud en smerig mogelijk . Maar altijd bij voorkeur: "Auto op slot en buit eruit!".

            Gr. X.

            Comment


            • #7
              Re: gestolen materiaal

              Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
              Afdekken met een laken doe ik nooit. Omdat dat dus het meest gebruikt wordt dus om waardevolle pullen af te dekken. Zoiezo laat ik bij voorkeur mijn fotospullen niet achter in de auto maar als het dan echt niet anders kan, dan in de kofferbak en in geval van een open kofferbak zoals bij een break ofzo, het rolscherm gebruiken. Anders de spullen niet in een rugzak of herkenbare fototas maar doe ze zolang in een ander soort tas. Het liefst zo oud en smerig mogelijk . Maar altijd bij voorkeur: "Auto op slot en buit eruit!".

              Gr. X.
              Raad van iemand van Carglass nadat ze geprobeerd hadden mijn achterruit (renault scenic) er uit te halen: doe nooit je rolscherm dicht want dan vermoed men dat er iets van waarde onder ligt. Kortom: laat nooit niks in je wagen liggen...

              Heeft er hier al iemand problemen gehad gewoon op straat? Ik loop met een 400d met grip en een pietepeuterig 50mm lensje over straat en in sommige buurten (en dat zijn geen extreme buurten) staan m'n nekharen al recht omhoog door de blikken die sommige werpen. Een keer, in Leuven, alles braaf in rugzak gestoken en stillekes er vanonder gemuisd...
              flickr.com/wernerwattenbergh
              flickr.com/vdpsportfotograaf
              http://voetbalfotografie.wordpress.com

              Comment


              • #8
                Re: gestolen materiaal

                Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk bericht
                Raad van iemand van Carglass nadat ze geprobeerd hadden mijn achterruit (renault scenic) er uit te halen: doe nooit je rolscherm dicht want dan vermoed men dat er iets van waarde onder ligt. Kortom: laat nooit niks in je wagen liggen...

                <KNIP>
                Tjsa het is een eis van mijn verzekeringsmaatschappij. Het spul is dus wel verzekerd mits het rolscherm maar dicht zit. Echter bij voorkeur raak ik het gewoon niet kwijt want niet alles is verzekerd, enkel de body en 3 lenzen van de ...
                verzameling.

                Gr. X.

                Comment


                • #9
                  Re: gestolen materiaal

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
                  Toch zeker aangifte gedaan bij politie.
                  Anders, ZEKER doen.

                  Bij vele kontroles worden er soms allerlei dingen aangetroffen in de auto en bij nadere gevraagde uitleg er soms een verwarrend antwoord word opgegeven.

                  Bijna altijd word er dan een kontrole gedaan via de databank om na te gaan of er geen gestolen goederen bij zijn.
                  Als je dit hebt aangegeven bestaat er alzo een kans dat jouw materiaal teruggevonden word.
                  nou ja...

                  een tiental jaar geleden werd ingebroken in de wagen van een medewerker (in één van de brusselse deelgemeenten), waarbij 'men' een endoscoop stal. Mijn medewerker deed dadelijk aangifte bij de politie. 6 maanden lang geen nieuws; intussen nieuwe endoscoop gekocht (da's een affaire van zo'n 20.000€ dus echt lachen doe je niet). Dan, 6 maand na de diefstal, telefoon op de gastro in het ziekenhuis (in een andere brusselse deelgemeente), met de vraag of de dienst geen tweedehands-endoscoop wou kopen. Dat was dus de politie (!!!) van die eerste Brusselse deelgemeente, die niet opgehaalde gevonden voorwerpen na 6 maand verkocht, om wat geld in kassa te krijgen (hun zwarte kas dus)... bleek dus dat de scoop de dag van de diefstal zelf al iets verder werd gevonden, de dief had gesnapt dat voor die toestellen er niet direkt een afzetmarkt bestaat, en de politie was 'vergeten' de eigenaar op de hoogte te brengen ...

                  moraal van het verhaal: als je aangifte doet van diefstal, vraag dan zelf proactief bij de politie regelmatig of ze niks gevonden hebben...

                  erik (in tegenlicht, met zonnebril en met vervormde stem )


                  erik
                  erik, Nikon materiaal

                  'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                  Comment


                  • #10
                    Re: gestolen materiaal

                    Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                    nou ja...

                    een tiental jaar geleden werd ingebroken in de wagen van een medewerker (in één van de brusselse deelgemeenten), waarbij 'men' een endoscoop stal. Mijn medewerker deed dadelijk aangifte bij de politie. 6 maanden lang geen nieuws; intussen nieuwe endoscoop gekocht (da's een affaire van zo'n 20.000€ dus echt lachen doe je niet). Dan, 6 maand na de diefstal, telefoon op de gastro in het ziekenhuis (in een andere brusselse deelgemeente), met de vraag of de dienst geen tweedehands-endoscoop wou kopen. Dat was dus de politie (!!!) van die eerste Brusselse deelgemeente, die niet opgehaalde gevonden voorwerpen na 6 maand verkocht, om wat geld in kassa te krijgen (hun zwarte kas dus)... bleek dus dat de scoop de dag van de diefstal zelf al iets verder werd gevonden, de dief had gesnapt dat voor die toestellen er niet direkt een afzetmarkt bestaat, en de politie was 'vergeten' de eigenaar op de hoogte te brengen ...

                    moraal van het verhaal: als je aangifte doet van diefstal, vraag dan zelf proactief bij de politie regelmatig of ze niks gevonden hebben...

                    erik (in tegenlicht, met zonnebril en met vervormde stem )


                    erik


                    Zulke verhalen kloppen dan ook !!!

                    En dat de politie zulks zou vergeten, neem ik dan ook als voor waarheid, spijtig genoeg.

                    Maar ik bedoel meer, niet dat uw verhaal afdoet van het gebeurde, al het voornoemde fotomateriaal is gekenmerkt door een nummer. Het is dat nummer dat via onze databank word gecontroleerd en alzo kunnen wij soms iets terug vinden.


                    Bachus (zonder licht, zonder zonnebril maar met leesbril en zonder stem (heb een lichte keelontstekening))
                    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                    BD0460BE

                    Comment

                    Working...
                    X