Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portretten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • portretten

    na een tijdje bezig te zitten met fotografie van vanalles zou ik mij nu toch een beetje willen verdiepen in de portret/modelfotografie. Dit zou ik op mijn kot doen aangezien ik niet echt anders kan. Nu hoor ik van goede portretlenzen zoals 135mm 2.0 en 85 1.8 maar mijn kot meet 4 bij 5 meter. zijn deze lenzen dan niet wat te ver? momenteel heb ik een 50mm 1.8.
    mijn interesse in modelfotografie gaat van enkel de gezichten tot het hele lichaam. welke lens zouden jullie mij aanraden voor de portretten en welke voor het hele lichaam? (rekening houdende met het feit dat ik niet meer dan 4m afstand kan hebben tussen het fototoestel en het model)
    belichting zou ik doen met bouwlamp,onbrandbare filterstof en wat zelf geïmproviseerd spul (zodat ik wat meer geld in een lens kan steken) zoals fotodoeken en daglicht uit mn raam
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: portretten

    Er is een wezenlijk verschil tussen een lege ruimte van 4 bij 5 meter en een bemeubelde studio van 4 bij 5 met waar je woont en waar je dan nog eens modelfotografie wil plegen. In uw geval zou ik kiezen om op lokatie te werken en eventueel aan te sluiten bij een fotoclub om daar de studiofotografie van modellen beter te kunnen beoefenen.

    Met je 50mm F1.8 kan je starten, langere brandpunten vragen ook meer ruimte , een 85 mm zou nog gaan voor echte close-up's.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: portretten

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      na een tijdje bezig te zitten met fotografie van vanalles zou ik mij nu toch een beetje willen verdiepen in de portret/modelfotografie. Dit zou ik op mijn kot doen aangezien ik niet echt anders kan. Nu hoor ik van goede portretlenzen zoals 135mm 2.0 en 85 1.8 maar mijn kot meet 4 bij 5 meter. zijn deze lenzen dan niet wat te ver? momenteel heb ik een 50mm 1.8.
      mijn interesse in modelfotografie gaat van enkel de gezichten tot het hele lichaam. welke lens zouden jullie mij aanraden voor de portretten en welke voor het hele lichaam? (rekening houdende met het feit dat ik niet meer dan 4m afstand kan hebben tussen het fototoestel en het model)
      belichting zou ik doen met bouwlamp,onbrandbare filterstof en wat zelf geïmproviseerd spul (zodat ik wat meer geld in een lens kan steken) zoals fotodoeken en daglicht uit mn raam
      Voor pasfotoformaat is uw ruimte geschikt, voor een totaal is hij veel te klein.
      Om geen vertekening te krijgen bij een closup kun je het beste een brandpunt gebruiken tussen de 85mm en 105mm. Bij een totaal is 50mm brandpunt geschikt. Wil je bewust vertekening dan gebruik je hele korte objectieven- alles wordt uiteengetrokken- of hele lange objectieven en alles wordt platgedrukt.

      Comment


      • #4
        Re: portretten

        De nieuwe Sigma 50-150 EX F/2.8 is eveneens uitermate geschikt voor portretten.

        Deze lens werd hier besproken

        Comment

        Working...
        X