Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pixels

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pixels

    shippiedippie ik heb death pixels in mijn G2,
    exact in het midden een witte stip.
    de garantie van de camera is al bijna afgelopen,
    als het onder de garantie valt ??

    heeft iemand ervaring hier mee ?

    ik baal er wel heeeeeel erg van.
    ben nl verslaafd aan de camera
    mvg
    gabriella
    Canon 300D en 350D
    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
    canon 20-35 usm

  • #2
    Je hebt geen dead maar een hotpixel. Even goed erg vervelend als die storend is. Ik heb vele verhalen over deze materie op deze site gelezen, zoek er eens naar. Ik meen me te herinneren dat men over het algemeen binnen de garantietermijn netjes werd geholpen.

    Groetjes,
    Willem
    Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
    http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

    Comment


    • #3
      gabriella,

      Ik heb er ook eentje, maar op 6.000.000 is dat toch niet zo erg. Als ik een foto laat afmaken en ik denk eraan omdat hij toevallig in een donkere zone zit neem ik even de borstel in PS, stof is veel erger maar dat is natuurlijk voor de dslr's. Ik heb vandaag mijn D100 met succes gereinigd want er zaten meer dan 20 stofdeeltjes op en die zijn nu lekker weg. Bij Nikon denk ik dat ze die hotpixels software matig eruitmappen, daarvoor gaan ze geen nieuwe CCD steken, maar als je hem niet meer ziet voel het beter aan natuurlijk. Die ene had ik niet bij de aankoop van het toestel, dat heb ik nagezien in mijn archief.

      groetjes
      Frans

      Comment


      • #4
        hey gabriella, dit is meest onprettig om te vernemen. Is dit net nu gebeurd of bemerk je het nu pas ?

        Ik zou dit ook vervelend vinden, ik hoop dat je Canon kan overtuigen je onder garantie te helpen

        Comment


        • #5
          Sinds gisteren merkte ik het.
          toen was ik met een zwarte achtergrond aan het werken,
          maar het zijn dik 2 pixels langs elkaar.
          Vandaag ga ik bellen met kamera-express, daar komt ie vandaan..

          Je kan het wel in PS wegwerken, maar daar koop ik de camera niet voor natuurlijk.

          Ik heb de g2 al bijna 1 jaar trouwens
          mvg
          gabriella
          Canon 300D en 350D
          canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
          canon 20-35 usm

          Comment


          • #6
            Succes joh, laat zeker weten hoe zij reageerden !

            Comment


            • #7
              Je krijgt toch 3 jaar garantie op het toestel,kan dan toch geen probleem zijn
              EFL

              Comment


              • #8
                Even een korte uitleg:

                - dead pixels (ook wel stuck pixels genoemd) zijn pixels die bij ALLE foto's "kapot" zijn, ook op foto's met korte belichtingstijden
                - hot pixels zijn pixels die bij langere belichtingstijden op komen duiken.

                Een goede test is met verschillende belichtingstijden foto's maken (bv 1/60, 1/30, 1/15, 1/2, 1s, 2s, 4s etc) met de deksel op de lens (of lens afdekken met iets anders, zolang het maar geen licht doorlaat).

                DODE PIXELS moet de maker repareren, HOT PIXELS hoeft niet, is nl afhankelijk van je sluitertijd.

                er is een programmaatje "deadpixeltest" waarmee je analyses uit kan voeren.

                Als het echt een DODE pixel betreft, terugsturen en laten repareren! (kwestie van software aanpassing)

                Je kan ook dmv "dark frame substraction" hot en stuck pixels wegpoetsen:
                neem foto
                noteer sluitertijd & ISO
                neem nog een foto, met ZELFDE settings en objectief afgedekt
                in photoshop of met een tooltje te vinden op http://www.mediachance.com (naam even vergeten windows only) trek je de zwarte opname van de originele opname af.. resultaat, veel minder hot/stuck pixels te zien.
                en alles wat zwart is, heeft geen invloed op je foto (is nl 0, en X-0=X)

                suc6!
                http://marcof.net - geheel nieuw!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by frans_vdm
                  maar dat is natuurlijk voor de dslr's. Ik heb vandaag mijn D100 met succes gereinigd want er zaten meer dan 20 stofdeeltjes op en die zijn nu lekker weg. Bij Nikon denk ik dat ze die hotpixels software matig eruitmappen, daarvoor gaan ze geen nieuwe CCD steken, maar als je hem niet meer ziet voel het beter aan natuurlijk. Die ene had ik niet bij de aankoop van het toestel, dat heb ik nagezien in mijn archief.
                  Frans, kun je ons eens vertellen hoe je je CCD gereinigd hebt ? Pec Pads + Eclipse ? En waar haalde je je producten ?
                  BTW, ik had in mijn nieuwe D100 een hotpixel die zelfs bij 1/20s nog altijd zichtbaar was, en bij langere sluitertijden zelfs de buurpixels infecteerde. Bij 8" vertelde hotpixeltest mij zelfs dat ik een stuk of 20 hot pixels had. Ik was toch serieus opgelucht en gemoedsrustig nadat ze bij De Beukelaer alle pixels eruit gemapt hadden waardoor ik zelfs bij 8" geen ene hot pixel meer heb.

                  Henk.

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb ook zoiets gehad met mijn olympus 3030. Was bijna uit de garantie, maar hebben ze toch nog gerepareerd. Omdat ze hem hebben opgestuurd weet ik niet wat ze precies hebben gedaan. Eerste keer was niet goed, toen zat ie er nog in (op een andere plaats). Maar na de tweede keer was ie goed.
                    Gelijk terug gaan dus en laten opsturen.

                    Succes!!
                    Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

                    Comment


                    • #11
                      henkvw,

                      Frans, kun je ons eens vertellen hoe je je CCD gereinigd hebt ? Pec Pads + Eclipse ? En waar haalde je je producten ?
                      Ik zal proberen vrijdag avond een nieuwe topic hierover te starten met volledige info, vandaag en morgen kan ik mij niet voldoende vrijmaken voor die voorbereiding.

                      Groetjes
                      Frans

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by marcof
                        Even een korte uitleg:

                        - dead pixels (ook wel stuck pixels genoemd) zijn pixels die bij ALLE foto's "kapot" zijn, ook op foto's met korte belichtingstijden
                        - hot pixels zijn pixels die bij langere belichtingstijden op komen duiken.

                        Een goede test is met verschillende belichtingstijden foto's maken (bv 1/60, 1/30, 1/15, 1/2, 1s, 2s, 4s etc) met de deksel op de lens (of lens afdekken met iets anders, zolang het maar geen licht doorlaat).

                        DODE PIXELS moet de maker repareren, HOT PIXELS hoeft niet, is nl afhankelijk van je sluitertijd.

                        er is een programmaatje "deadpixeltest" waarmee je analyses uit kan voeren.

                        Als het echt een DODE pixel betreft, terugsturen en laten repareren! (kwestie van software aanpassing)

                        Je kan ook dmv "dark frame substraction" hot en stuck pixels wegpoetsen:
                        neem foto
                        noteer sluitertijd & ISO
                        neem nog een foto, met ZELFDE settings en objectief afgedekt
                        in photoshop of met een tooltje te vinden op http://www.mediachance.com (naam even vergeten windows only) trek je de zwarte opname van de originele opname af.. resultaat, veel minder hot/stuck pixels te zien.
                        en alles wat zwart is, heeft geen invloed op je foto (is nl 0, en X-0=X)

                        suc6!
                        Sorry hoor, maar dead is niet gelijk aan stuck, en een hot pixel is altijd wit, maakt niet uit welke sluitertijd, je hebt het verward met een stuck pixel. Hier is al eens een heeeeeeeele lange discussie over geweest, en er zijn verschillende goede sites over. Let wel dat er ook websites zijn die er zelf ook niet goed uit zijn.
                        Tiggy - Nikon Coolpix 4300

                        Comment


                        • #13
                          even ter info, iedere camera heeft death of hot pixels, zelfs als hij nieuw is en naarmate hij ouder word komen er natuurlijk bij.
                          Je kan dit testen door je lenskap op de camera te laten en eens een paar foto's nemen met verschillende sluitertijden, bv eentje op 1sec, 2sec, 4sec, 8sec enz. naarmate de sluitertijd langer word hoe meer de pixels zullen opvallen.
                          (verschiet niet hoeveel je er zal zien bij bv een sluitertijd van 16sec, dit is normaal.
                          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tiggy
                            Sorry hoor, maar dead is niet gelijk aan stuck, en een hot pixel is altijd wit, maakt niet uit welke sluitertijd, je hebt het verward met een stuck pixel. Hier is al eens een heeeeeeeele lange discussie over geweest, en er zijn verschillende goede sites over. Let wel dat er ook websites zijn die er zelf ook niet goed uit zijn.
                            Erm... ik vrees dat je er toch wel naast zit. Een hot pixel is een pixel die snel 'verhit' geraakt en daardoor snel hoge values genereert, en des te erger bij lange sluitertijden. Een hot pixel is daardoor typisch ofwel rood, groen of blauw, omdat de ernaast gelegen pixels juist niet die hoge belichtingsvalues geven.
                            Verwar jij niet met pixels op een LCD ? Bij mijn weten spreekt men bij CCDs niet over stuck pixels, wel bij LCDs.

                            Henk.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by henkvw
                              Originally posted by Tiggy
                              Sorry hoor, maar dead is niet gelijk aan stuck, en een hot pixel is altijd wit, maakt niet uit welke sluitertijd, je hebt het verward met een stuck pixel. Hier is al eens een heeeeeeeele lange discussie over geweest, en er zijn verschillende goede sites over. Let wel dat er ook websites zijn die er zelf ook niet goed uit zijn.
                              Erm... ik vrees dat je er toch wel naast zit. Een hot pixel is een pixel die snel 'verhit' geraakt en daardoor snel hoge values genereert, en des te erger bij lange sluitertijden. Een hot pixel is daardoor typisch ofwel rood, groen of blauw, omdat de ernaast gelegen pixels juist niet die hoge belichtingsvalues geven.
                              Verwar jij niet met pixels op een LCD ? Bij mijn weten spreekt men bij CCDs niet over stuck pixels, wel bij LCDs.

                              Henk.

                              Eeum ja, ik heb hot met stuck verward excuses, my mistake.

                              http://pixels.homestead.com/HowTo.html:
                              Dead Pixel: a pixel that reads zero or is always off on all exposures. This state produces a black pixel in the final image.
                              Stuck Pixel: a pixel that always reads high or is always on at maximum intensity on all exposures. This produces a white pixel in the final image.
                              Hot Pixel: a pixel that reads high on long exposures and can produce white, shades of red/orange or green pixels. These pixels become more evident with longer exposures.
                              (en meerdere websites gevonden die dit zeggen)
                              Tiggy - Nikon Coolpix 4300

                              Comment

                              Working...
                              X