Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 20mm F1.8 EX DG ASPHERICAL RF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 20mm F1.8 EX DG ASPHERICAL RF

    Hi guys

    misschien koop ik er wel zo eentje binnenkort.
    Dit objectief zou meestal gebruikt worden om landschapjes te fotograferen. Maar met mijn 350D kom ik toch weer aan een 32mm dankzij de cropfactor van 1.6. Ik heb nu een Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC objectief. Die 18 komt meer in de buurt van een 28mm bij 35mm fotografie. Nu is mijn vraag zou ik mijn Sigma houden of zou ik de 20mm prime aankopen. De prime zal (vermoedelijk) scherper zijn dan de zoom. Beide objectieven zouden (bij landschapsgebruik toch) enkel op f11 of f22 gebruikt worden. Het voordeel van die prime is in mijn ogen het hyperfocaal scherpstellen, want op die zoom mis ik dit echt.
    Wat denken jullie?
    www.olivierdutre.com
    Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

  • #2
    Re: Sigma 20mm F1.8 EX DG ASPHERICAL RF

    Volgens mij heeft de Sigma 20mm geen eigen hsm motor.
    Op kleine lensopeningen zal je toch wel heel weinig verschil zien, behalve dat het contrat misschien toch iets mooier zal zijn met de Sigma prime.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 20mm F1.8 EX DG ASPHERICAL RF

      Het mag in feite zelfs een manueel objectief zijn! I don't care. Zolang ik maar op één of andere manier hyperfocaal kan werken!!!!
      www.olivierdutre.com
      Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 20mm F1.8 EX DG ASPHERICAL RF

        Oorspronkelijk geplaatst door Oli4 Bekijk bericht
        Het mag in feite zelfs een manueel objectief zijn! I don't care. Zolang ik maar op één of andere manier hyperfocaal kan werken!!!!
        Hi,

        Ik zie dat de sigma nieuw ongeveer 400 euro kost.
        ALs je manueel wil werken (met converter) dan komen een
        aantal andere in aanmerking:

        -Flektogon 20mm kost je 200-250 euro (meningen verdeeld, er zijn er goede en minder goede). Heb zelf een wedstrijd ermee gewonnen , dus van mij hoor je geen kwaad

        - Nikon 20mm Ais (kan op Canon) ik denk wel wat duur zelfs occasie
        - Mir 20mm: mensen vertellen daar goede dingen van maar ik kan dat niet bevestigen

        Top:
        Zuiko 21mm: allerbeste betaalbare (f3.5) Probleem, wordt teveel op gejaagd door kenners, dus 300 euro. De F2 versie drie keer zoveel.

        Topst: 21mm distagon (een paar duizend euro)

        Kijk eens op 16-9.net in de categorie 19-21mm.


        Het is zo dat de markt voor goede WA s heel druk bezet is, omwille van al die cameras met cropfactor.
        Wie vroeger op film tevreden was met een 28mm, moet nu naar een 20mm grijpen. Vandaar de soms gekke prijzen.
        Maar ebay heeft soms deals in petto. Zoeken is de boodschap.

        Paul.
        Last edited by DPaul; 13 december 2006, 07:27.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment

        Working...
        X