Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over 'fotobuch'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over 'fotobuch'

    Hallo!
    Ben voor het eerst iets aan het 'fabriceren' bij fotobuch.
    Nu zie ik rond mijn kaft een lichtpaars kader.
    Is dit ook zo bij het originele boek dat ik in handen ga krijgen en zo ja, is er een mogelijkheid deze kleur te veranderen?
    Ik heb dus als kaft een foto gekozen maar ik heb het over de lichtpaarse kleur die eromheen zit. Bij de andere paginas kan ik de volledige achtergrondkleur kiezen maar bij het kaft lukt me dit niet.
    Alvast bedankt voor de hulp!!
    Aned

  • #2
    Re: Vraagje over 'fotobuch'

    Bij fotobuch zie je telkens een lichtere rand als je beeld helemaal tot aan de rand loopt, normaal gezien ook in het boek zelf. Gewoon om er zeker van te zijn dat je beeld helemaal aflopend is: in het boek zelf wordt een stukje van het blad afgesneden. Bij de kaft wordt een deel om de kaft geplooid. Het deeltje dat dus afgesneden of geplooid wordt is dus lichter van kleur.
    Tenminste, dat is mijn interpretatie van wat ik op het scherm zie.
    Mijn flickr-foto's vind je hier (niet uitsluitend "ttv-brol")

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over 'fotobuch'

      bedankt voor Uw reactie.
      Maar is het dan niet mogelijk die kleur te kiezen want lichtpaars past helemaal niet bij mijn foto's...

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje over 'fotobuch'

        Ja hoor, je kan om het even welke kleur gebruiken. Gewoon dubbelklikken op de pagina (niet op een kadertje waar een foto of tekst in komt) en je kan de kleuren veranderen. Je kan ook foto's over de hele omslag laten lopen.
        Op http://users.telenet.be/meert/steven...mvoorbeeld.htm vind je een voorbeeld van een boekje dat ik met fotobuch gemaakt heb.
        Mijn flickr-foto's vind je hier (niet uitsluitend "ttv-brol")

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje over 'fotobuch'

          Waw, Mooi boekje!!!
          Bedankt voor Uw antwoord en heb het geprobeerd maar een deel van de boekrug en een stukje eromheen blijft lichtpaars?!? Heb de achtergrondkleur om de foto veranderd naar geel om het even te proberen en dan wordt dat stukje lichtgeel
          Volgens mij drukken ze dat deel gewoon niet af. Misschien is het enkel om te laten zien waar het boekje ophoudt.
          Ga het riskeren.
          Ben benieuwd!
          Aned

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje over 'fotobuch'

            De rand zal altijd lichter van kleur blijven op het scherm maar dat wordt uiteraard niet zo gedrukt. Het geeft in het geval van de kaft bv. aan welk deel er rond geplooid wordt. Je kan dat zien aan mijn boekje ook: als je het boekje opent, zie je nog een stukje van de kaft aan de randen verschijnen. Dat is dus dat lichtere gedeelte dat omgeplooid wordt.
            In ieder geval, bij fotobuch een boekje laten drukken is niet echt een risico. Ik ben er telkens al supertevreden over geweest. De afdrukkwaliteit is weliswaar minder dan een echte foto maar door de vele mogelijkheden blijf ik het leuker vinden dan een traditioneel album.
            Veel succes.
            Mijn flickr-foto's vind je hier (niet uitsluitend "ttv-brol")

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje over 'fotobuch'

              Bestel er eentje voor mijn ouders bij fotobuch (want die hebben kleinere formaten en goedkopere prijzen) en eentje voor onszelf bij Hofmann (vindt ik wel meer mogelijkheden hebben qua indeling).
              Ben benieuwd!

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje over 'fotobuch'

                Indien je de foto's "overtrekt" en ze dus aflopend maakt dan verschijnt die rand, maar die rand is buiten het bedrukbaar gebied en die zie je dus niet

                Comment

                Working...
                X