Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CRT waar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CRT waar?

    Lekker die winter? Kan je eindelijk weer eens verder met dingen uitzoeken. Zo ben ik nog steeds bezig met mijn monitor. Mijn vraag van vandaag wie verkoopt er nog CRT’s in Nederland? Het lijkt wel of je staat te vloeken in de kerk als je er om vraagt in de winkel. Ik dacht aan 1 van deze 2 bakken.

    Philips 02P70_00

    Philips 109B70_00
    Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

  • #2
    Re: CRT waar?

    Oorspronkelijk geplaatst door tijgerhaai Bekijk bericht
    Lekker die winter? Kan je eindelijk weer eens verder met dingen uitzoeken. Zo ben ik nog steeds bezig met mijn monitor. Mijn vraag van vandaag wie verkoopt er nog CRT’s in Nederland? Het lijkt wel of je staat te vloeken in de kerk als je er om vraagt in de winkel. Ik dacht aan 1 van deze 2 bakken.

    Philips 02P70_00

    Philips 109B70_00
    Er worden al sinds januari geen CRT's meer gemaakt bij Philips. De 2 fabrieken werden gesloten.

    LG.Philips Displays heeft zich gisteren genoodzaakt gezien om een tweetal fabrieken waar CRT-beeldbuizen werden gemaakt te sluiten. Het gaat om een faciliteit in Eindhoven en een in de Duitse stad Aken.

    Comment


    • #3
      Re: CRT waar?

      Dat ze er 2 dicht gooien omdat er minder vraag naar is, is niet zo gek. Maar er zijn meer fabrieken in de wereld. En als Philips ze niet meer maakt waarom staan er dan nog 8 modellen op hun site?
      Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

      Comment


      • #4
        Re: CRT waar?

        Oorspronkelijk geplaatst door tijgerhaai Bekijk bericht
        Dat ze er 2 dicht gooien omdat er minder vraag naar is, is niet zo gek. Maar er zijn meer fabrieken in de wereld. En als Philips ze niet meer maakt waarom staan er dan nog 8 modellen op hun site?
        Stockverkoop?

        Comment


        • #5
          Re: CRT waar?

          Helaas staan er nog wel crt's op de website van Philips, maar ze worden niet meer gemaakt. Ik heb dit ook geprobeerd bij de personeelswinkel van Philips en die kon ze geeneens meer bestellen.

          Je zou kunnen kijken op de website van www.zercom.nl Hier heb ik vorige week mijn 21-inch scherm gekocht. Het is niet de perfecte monitor (wat scherpteverlies in de hoeken), maar nog altijd veel beter dan een tft.

          Je zou het ook kunnen proberen bij www.hardwarediscount.nl


          succes ermee
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #6
            Re: CRT waar?

            Waarom ni 2de hands ? iedereen koopt dezer dagen een LCD , en is blij dat iemand de oude CRT wil hebben

            Zo ben ik aan mijn 21"geraakt
            www.Klikkerdeklik.be
            Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

            Comment


            • #7
              Re: CRT waar?

              Schermen durven nogal vlug eens er plots kapot te gaan. Na jaren zit er ook sleet op en is het beeld niet meer wat het geweest is. Daarom zou ik persoonlijk nooit een 2ehands CRT kopen.

              Ik heb een 21-22" Phillips staan waar ik erg tevreden van ben (was).
              Als je vergelijkt met TFT krijg je daar toch heel wat meer contrast en scherpte op (op TFT bedoel ik dus).
              http://kasper.photography & Flickr

              Comment


              • #8
                Re: CRT waar?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                Schermen durven nogal vlug eens er plots kapot te gaan. Na jaren zit er ook sleet op en is het beeld niet meer wat het geweest is. Daarom zou ik persoonlijk nooit een 2ehands CRT kopen.

                Ik heb een 21-22" Phillips staan waar ik erg tevreden van ben (was).
                Als je vergelijkt met TFT krijg je daar toch heel wat meer contrast en scherpte op (op TFT bedoel ik dus).
                Klopt, ik zou zelf ook nooit een 2e handsje kopen.
                Qua scherpte vind ik persoonlijk een TFT te scherp en onnatuurlijk ogen voor fotobewerking.
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #9
                  Re: CRT waar?

                  Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                  Klopt, ik zou zelf ook nooit een 2e handsje kopen.
                  Qua scherpte vind ik persoonlijk een TFT te scherp en onnatuurlijk ogen voor fotobewerking.
                  Ik heb de 2. Een LaCie 22" CRT (toch niet één van de minste hé) en een Eizo Flexscan L568. Zou absoluut geen CRT meer kopen, zelfs al zouden ze ze nog maken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: CRT waar?

                    Daarbij komt natuurlijk ook het verminderde energieverbruik en plaatsbesparing als extra voordelen. Esthetisch is het ook iets mooier om een plat paneeltje op je bureau te hebben staan dan een bak met een diepte van halve meter.

                    Maar ik zou mijn 21-22" wel missen moest hij ooit kapot gaan
                    19" is veel te klein
                    http://kasper.photography & Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: CRT waar?

                      ik kom net terug van de Eos Discovery in Amsterdam. Apple was daar ook. Windows? laat maar zitten. de volgende wordt een Mac. dus ik ga nu ook geen geld meer uitgeven aan een scherm. toch bedankt.
                      Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

                      Comment


                      • #12
                        Re: CRT waar?

                        Oorspronkelijk geplaatst door tijgerhaai Bekijk bericht
                        ik kom net terug van de Eos Discovery in Amsterdam. Apple was daar ook. Windows? laat maar zitten. de volgende wordt een Mac. dus ik ga nu ook geen geld meer uitgeven aan een scherm. toch bedankt.
                        Hoezo? Werken die Appels dan zonder scherm misschien?

                        Comment


                        • #13
                          Re: CRT waar?

                          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Hoezo? Werken die Appels dan zonder scherm misschien?
                          kijk eens naar een I-Mac
                          Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

                          Comment


                          • #14
                            Re: CRT waar?

                            In de grafische industrie wordt uitsluitend op CRT schermen gewerkt omdat ze kleuren (pantone) veel realistischer weer kunnen geven dan TFT schermen. Heb een aantal vrienden in die sector en zijn allemaal Sony fans...
                            Grtz, G.
                            Canon Eos 400D + Tamron 17-55 f2.8 + Tokina 12-24 f4

                            Comment


                            • #15
                              Re: CRT waar?

                              Oorspronkelijk geplaatst door tijgerhaai Bekijk bericht
                              kijk eens naar een I-Mac
                              Potverdorie, je hebt nog gelijk ook.

                              Ik zou dat nooit durven kopen, scherm kapot en je kunt gans je computer weggooien .

                              Comment

                              Working...
                              X