Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 55-200 VR?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 55-200 VR?

    Denkt Nikon aan het uitbrengen van een goedkope tele-zoom met VR? Op het forum van www.dpreview.com las ik een topic hierover.

    Op de site van Nikon http://www.nikondigitutor.com/eng/d40/index.shtml komt in de Highlight Movie van de Nikon D40, na ongeveer 3 minuten film een Nikkor 55-200 VR objectief in beeld.

  • #2
    Re: Nikkor 55-200 VR?

    Ze hebben dit jaar een 18-200 en 70-300 consumer VR lens uitgebracht.
    En dan nu een 55-200 VR. Het zou kunnen maar ik trek het toch in twijfel hoor.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 55-200 VR?

      Ik heb eens goed gekeken hoor, en ik zie alleen maar een consistent gebruik van de 18-55 en 55-200 DX lenzen...

      Ze hebben natuurlijk wel een 18-200VR, en ik zie niet direct wat een 55-200VR hen extra zou opleveren.
      BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 55-200 VR?

        Hier heb ik eigenlijk eerder toevallig de discussie gevonden. Er is in elk geval een rood VR logo te zien op een objectief dat begint bij 55mm en waarschijnlijk gaat tot 200. Misschien iets dat ze in de toekomst plannen?

        Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 55-200 VR?

          als er een duidelijk prijsverschil is met de 70-300 VR, dan kan dit best wel nog een leuke lens zijn. het blijft natuurlijk altijd afwachten...

          het ziet er precies wel naar uit dat nikon meer 'goedkopere' VR lenzen uitbrengt en ik denk dat dat wel nodig is, als ze willen blijven concurreren met de ingebouwde Shake Reduction systemen van Sony en Pentax
          Nice pen, bet you write good stories with it.
          Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 55-200 VR?

            Het zal waarschijnlijk wel waar zijn, want zo kan Nikon weer een gigantische hoop van die consumentenobjectieven verkopen Een 55-200 DX VR zal waarschijnlijk wel wat minder kosten dan een 70-300VR en/of een 18-200VR

            Ik had liever gezien dat ze hun lichtsterkste objectieven tussen 24 en 85mm verder zouden opwaarderen en speciallekes zoals die 58mm f1.2 noct in een modern jasje zouden uitbrengen... Maar ja, deze prachtobjectieven worden wel zeer veel besproken op verschillende fora, maar weinigen kopen ze ook daadwerkelijk, en dus valt daar waarschijnlijk veel minder winst te rapen voor Nikon

            MVG,

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 55-200 VR?

              En het is nu officieel.

              Pre-PMA 2007: Nikon has today announced an updated version of its AF-S DX 55-200 mm lens. The new AF-S DX VR 55-200 mm F4.0-F5.6G IF-ED has a Silent Wave Motor for fast and quiet focusing, ED glass lens element and most significantly optical Vibration Reduction. This lens provides 3.6x zoom and delivers an equivelant field of view of 82.5 - 300 mm when used on a DX digital SLR (1.5x FOV crop).

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 55-200 VR?

                Als 'ie inderdaad geprijsd staat voor $250 dan lijkt mij daat een zeer interessante lens als aanvulling bij de D40(x)


                Pib

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor 55-200 VR?



                  Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor 55-200 VR?

                    Nikon kennende gaat dat weer maanden duren voor die hier verkrijgbaar is !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor 55-200 VR?

                      F4-5.6 Niet mijn ding
                      Canikon 40D - D200, D300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikkor 55-200 VR?

                        Voor diegene die het nog niet wisten. Nu is dit type lens echt in het belgenland beschikbaar. 2 weken geleden besteld bij Rubens (via hun web) en gisteren was de lens reeds binnen!!! Voorlopig heb ik nog niet veel foto's kunnen nemen, maar de algemene indruk is veelbelovend.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikkor 55-200 VR?

                          Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                          F4-5.6 Niet mijn ding
                          't Ja, mijn lenzen zijn ook bijna allemaal 2.8 maar dat wil niet zegen dat je met een 4.5-5.6 geen mooie foto's kan maken Deze zijn allemaal gemaakt met de Sigma 80-400 f/4.5-5.6
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikkor 55-200 VR?

                            Ik heb enkele keren de afs 55-200 als wandellensje gebruikt en de scherpte is echt verbluffend! Jammer genoeg wel nogal wat (makkelijk te corrigeren) vertekening, maar qua contrast e.d. helemaal top. Gek genoeg heb ik van mijn hele Nikon set al aardig wat verkocht maar nog bijna geen mailtjes over dit lensje, dat optisch de 18-200 in het 55-200 bereik aardig overtreft.
                            VR op dit ontwerp toepassen is helemaal niet zo gek, al zal het voordeel van het super lichte gewicht hier gedeeltelijk door vervallen.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikkor 55-200 VR?

                              Het word altijd maar moeilijker,de 18-200 VR of de 55-200 VR + ?????
                              'k Ga dit jaar een aankoop doen,manmanman
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                              Comment

                              Working...
                              X