Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concert...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Concert...

    vanop het balkon







    Groeten
    risto
    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

  • #2
    Re: Concert...

    1e foto
    2e, 3e iets te onscherp (zanger).

    Is het mijn indruk of staan de foto's wat scheef? Ik denk dat het te wijten is aan de tapijtgrens onderaan ?
    -flickr-

    Comment


    • #3
      Re: Concert...

      3 mooie!
      maar voorkeur voor de kleur-foto's

      Comment


      • #4
        Re: Concert...

        kleur is mooi, maar ga hier toch voor de laatste opname.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Concert...

          Hele mooie, maar ik zou ze ook een tikkeltje draaien.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #6
            Re: Concert...

            welke instellingen gebruik je het beste voor concerten te fotograferen?
            sluitertijd,diafragme,iso?
            Nikon d2x, 12-24 f4, 18-55, 80-200 2.8, sb600,
            http://eysedide.wordpress.com

            Comment


            • #7
              Re: Concert...

              Tille,

              Hierbij mijn eerste ervaringen m.b.t concertfotografie (eos 300d):
              Afhankelijk van de hoeveel licht, de beweging op het podium en mijn positie t.o.v. het podium veranderen mijn instellingen voortdurend. Een algemene regel is dus moeilijk te geven. De beste foto's bekom ik met mijn 50mm 1.8.
              Bij weinig licht stel ik in op iso 800 en fotografeer dan met diafragma 1.8 enkel situaties waarin niet te veel diepte zit. Bij veel diepte verklein ik het diafragma. Indien veel beweging op het podium schakel ik over naar iso 1600 zodat ik met een voldoende kleine sluitertijd kan werken. De ruis is dan wel erg groot. Door de beperkte lichthoeveelheid is het dus voortdurend compromissen sluiten tussen bewegingsonscherpte, lichthoeveelheid en ruis. Maar toegeven op bewegingsonscherpte vermijd ik zoveel mogelijk. Wacht daarom ook steeds de momenten af wanneer er voldoende licht is. Op die momenten maak je de beste foto's. Tijdens het concert verander ik ook regelmatig van lens. Een breedhoeklens heb je wel nodig als je vooraan staat. Ook regelmatig van positie veranderen is belangrijk. Goede foto's nemen vergt dus een enorme alertheid. Een gedeelte van het concert gebruik ik dan ook steeds om enkel van de muziek te genieten.
              De sigma 70-200 2.8 wordt wss mijn volgende aankoop. Als je niet vooraan staat heb je wel een telelens nodig die bovendien voldoende lichtsterk is.
              Toen ik begon met foto's te nemen van concerten gebruikte ik ook mijn (invul)flits. Maar dit raad ik af. De sfeer van het concert verdwijnt hier grotendeels door. En dat kan toch niet de bedoeling zijn.

              Mijn beste wensen
              Jaak

              foto 1:
              facebook

              Comment


              • #8
                Re: Concert...

                Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
                Tille,

                Hierbij mijn eerste ervaringen m.b.t concertfotografie (eos 300d):
                Afhankelijk van de hoeveel licht, de beweging op het podium en mijn positie t.o.v. het podium veranderen mijn instellingen voortdurend. Een algemene regel is dus moeilijk te geven. De beste foto's bekom ik met mijn 50mm 1.8.
                Bij weinig licht stel ik in op iso 800 en fotografeer dan met diafragma 1.8 enkel situaties waarin niet te veel diepte zit. Bij veel diepte verklein ik het diafragma. Indien veel beweging op het podium schakel ik over naar iso 1600 zodat ik met een voldoende kleine sluitertijd kan werken. De ruis is dan wel erg groot. Door de beperkte lichthoeveelheid is het dus voortdurend compromissen sluiten tussen bewegingsonscherpte, lichthoeveelheid en ruis. Maar toegeven op bewegingsonscherpte vermijd ik zoveel mogelijk. Wacht daarom ook steeds de momenten af wanneer er voldoende licht is. Op die momenten maak je de beste foto's. Tijdens het concert verander ik ook regelmatig van lens. Een breedhoeklens heb je wel nodig als je vooraan staat. Ook regelmatig van positie veranderen is belangrijk. Goede foto's nemen vergt dus een enorme alertheid. Een gedeelte van het concert gebruik ik dan ook steeds om enkel van de muziek te genieten.
                De sigma 70-200 2.8 wordt wss mijn volgende aankoop. Als je niet vooraan staat heb je wel een telelens nodig die bovendien voldoende lichtsterk is.
                Toen ik begon met foto's te nemen van concerten gebruikte ik ook mijn (invul)flits. Maar dit raad ik af. De sfeer van het concert verdwijnt hier grotendeels door. En dat kan toch niet de bedoeling zijn.

                Mijn beste wensen
                Jaak

                foto 1:
                Goede gewoonte van geen flits te gebruiken: bij de meeste 'grote' concerten is dit trouwens compleet verboden...

                Comment


                • #9
                  Re: Concert...

                  Die eerste foto vind ik best wel ok, op een paar puntjes na.

                  -> geschoten vanaf de verkeerde positie. Zo'n overzichtsfoto zou je moeten maken vanaf het midden van de zaal.
                  -> het licht dat op de zanger valt vind ik niet zo ideaal. Toch niet als je net een overzicht van wat er op het podium gebeurt wil geven. Wanneer de lampen aan de achterkant zouden mee oplichten krijg je met dit soort composities een veel leuker resultaat. Eventueel zelfs wanneer die het podium zouden overbelichten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Concert...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                    Goede gewoonte van geen flits te gebruiken: bij de meeste 'grote' concerten is dit trouwens compleet verboden...
                    dat het bij de meeste grote concerten verboden is, daar heb je gelijk in.
                    dat je geen flits mag gebruiken daar heb je m.i. geen gelijk in.
                    het hangt ervan af welke sfeer je in je foto's wil brengen.
                    er zijn voorbeelden genoeg (ook van mensen die hier af en toe concertfoto's plaatsen) waarbij je prachtige effecten krijgt door het gebruik van een (invul)flits.
                    wil je dynamische foto's dan is het gebruik van flitslicht op achterste sluitergordijn en lange sluitertijd een bijzonder leuk gegeven.

                    de foto's die hier gepresenteerd worden vind ikzelf te statisch. (maar het zal dan ook een vrij statisch/rustig concert geweest zijn, neem ik aan)
                    www.peterdejongh.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Concert...

                      De derde foto doet me aan de jaren '70 denken.
                      [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

                      FotoBlog

                      Comment

                      Working...
                      X