Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschillende vraagjes flitsen en studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verschillende vraagjes flitsen en studio

    1) heb hier is ergens een link gevonden om op een goedkope manier een fotostudio te maken.
    Om het doek op te hangen werden er plastieken buizen gebruikt de voeten (sokkels) waren ook plastieken buizen maar gevuld metzand.
    weet iemand de link terug te vinden ??

    2) men spreekt hier soms van zelf achtergrond doeken te maken of met papier/karton maar zo breed vind je deze toch ni deze papier/kartonnen oplossing.

    3) kan je deze dan zelf schilderen of spuiten om het gewensten effect te krijgen.

    4) Welke flitser kan ik best tweedehands/nieuw kopen voor een nikkon D70 toestel.

    5) Mijn zoon kan niet tegen het flitslicht (flits op toestel zelf) zou dit helpen met apart flitslicht op schoen (indirect flitsen) of kan ik voorlopig gebruik maken van bouwlampen??

    Ik zou kerstkaartjes moeten maken en heb dit alles dringend nodig ??
    heb elk jaar kindjes (3) appart getrokken en dan uitsnedes gemaakt en zelf een achtergrond gemaakt in PS en schaduw toegevoegd hier is wat werk aan en zou het dit jaar iets vlugger willen klaren.

    mvg sorvats
    Nikon D70 nikkor 18-70 mm
    , AF micro nikkor 60 mm , nikkon sb 600

  • #2
    Re: verschillende vraagjes flitsen en studio

    Achtergrondpapier kan je vinden op een lengte van 271 of 273 cm en kost dacht ik 73€

    Je kan bijna van alles gebruiken om het papier aan op te hangen ( buis, kobbejager, enz... )

    Indien je nog een flitser moet gaan kopen en er nu nog mee moet experimenteren zou ik die bouwlamp gebruiken.
    Probeer niet direct te belichten met die bouwlamp maar reflecteer
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: verschillende vraagjes flitsen en studio

      Ik moet akkoord gaan met Lieven: als je het niet gewend bent om met een flits te werken, dan werk je best met de bouwlamp. Die zorgt meestal voor een slagschaduw (tenzij je er mss twee hebt?), maar de foto is om naar vrienden en familie te sturen en ik neem aan dat die niet gaan klagen om een slagschaduw.

      Wat het flitsen en jouw zoontje betreft ... ik hoor regelmatig van mijn modellen dat ze met studioflitsers geen probleem hebben (die flitssen natuurlijk ook niet recht in hun ogen), maar met een flits op het toestel zelf wel. Dus als ik jou was en je wilt dit op lange termijn gaan doen dan zou ik ofwel studioflitsers gaan kopen, ofwel een studio met materiaal huren, ofwel bij een fotoclub gaan. Fotograferen met studioflitsers is zalig.

      De externe flits die je kan kopen voor de D70 is ofwel de SB600 of de SB800. Ik heb persoonlijk de SB600 en ben daar zeer tevreden van. Daarnaast heb je ook nog flitsen van Metz en Sigma, maar die zijn naar't schijnt (hoewel goed), niet even goed als die van Nikon. Ik kan niet vergelijken, dus ik kan niet bevestigen of dat ook klopt.
      http://www.dennisclaes.be

      Comment


      • #4
        Re: verschillende vraagjes flitsen en studio

        thx voor jullie reactie , zal het deze keer moeten stellen met de bouwlamp en eventueel een reflectiescherm ivm de slagschaduw.

        daarna zal ik zowieso uitkijken naar de aankoop van een flitser , kan ik immers overal meenemen die studio flitsers is al wat moeilijker.

        ja zelf een klein fotostudiooke maken he , Heb net gebouwd had de zolder voor ogen om dit te realliseren maar de kids (3) hebben zowat 3/4 ingepalmd

        in ieder geval thx voor jullie reactie
        Nikon D70 nikkor 18-70 mm
        , AF micro nikkor 60 mm , nikkon sb 600

        Comment

        Working...
        X