Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Microstocks : Zegen of Vloek ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Microstocks : Zegen of Vloek ?

    UPDATE 23/12/06

    Ik was niet echt content met de vorige layout (deed te amateuristisch aan) dus ik iets nieuws bedacht.

    Bovendien heb ik dat artikel helemaal herschreven (we zijn van 5 pagina naar 26 gegaan ! ).

    Momenteel is enkel dit artikel in de nieuwe layout (rest van de site moet nog volgen), en enkel in het engels. Maar ik denk wel dat jullie het de moeite vinden om eens te kijken.

    en vooral feedback, feedback !! vooral wat je niet goed vindt.

    Normaal wordt de oude link (die van de engelse versie dan) doorgelinkt, maar ik geef hier toch maar de direkte link :



    Greetz
    Stefan

    - die nu even geen zin meer heeft in webdesign -



    ---------------

    Er is wat tijd ingekropen, maar uiteindelijk heb ik toch mijn ervaringen over microstocks online gekregen. 't is wat langer geworden dan ik oorspronkelijk gedacht had, maar dat mag de pret niet dempen.

    Voor wie geïnteresseerd is :



    enja, www.perrush.be is dan toch een feit
    Last edited by Perrush; 23 december 2006, 22:54. Reden: major update
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

  • #2
    Re: Microstocks : Zegen of Vloek ?

    hèhè, ik had al lekker een preview gehad

    Mooi !

    Comment


    • #3
      Re: Microstocks : Zegen of Vloek ?

      Mooi werk !!
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: Microstocks : Zegen of Vloek ?

        Goed verwoord.

        Ik steun ELK initiatief dat het aantal vlinderfoto's op een draaglijk peil kan houden

        Gegroet,
        Tom.

        Comment


        • #5
          Re: Microstocks : Zegen of Vloek ?

          Indeed, mooi werk
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Re: Microstocks : Zegen of Vloek ?

            Interessante artikels & een knappe site

            Comment


            • #7
              Re: Microstocks : Zegen of Vloek ?

              tnx voor de comments. (enne Tom, die vlinderfoto's moeten er binnenkort terug af, ik heb een exclusiviteitscontract voor dat soort foto's met fotonatura getekend )

              iig toch nog geen slechte commentaar gekregen dat het een 'platte' "referral site" is, want dat probeer ik zeker niet te zijn.

              Natuurlijk, als je een beetje dieper kijkt, probeer ik met die referrals en adsense een beetje financieel voordeel te halen. Maar ik wil daartegenover toch wel wat info bieden (dus niet enkel een "klik-op-mijn-linkje-site" )

              Dat financieel voordeel moet je trouwens ook niet overdrijven. Het blijft bij een 'paar' eurootjes.

              google adsense valt me precies goed mee. Ik heb al een paar clicks en gemiddeld leveren die me $0.XX per click op ... das veeeel meer dan ik gedacht had.

              enfin, als je comments ofzo hebt, dan hoor ik ze wel.
              Last edited by Perrush; 8 december 2006, 23:29.
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

              Comment


              • #8
                Re: Microstocks : Zegen of Vloek ?

                prachtwerk perrush!!!

                Misschien nog een aanvulling over de vermelde dreamstime prijzen:

                als 'exclusive photographer' bedraagt het deel voor de fotograaf voor een verkoopprijs van 1$ per beeld 0,60$. Daarnaast zal je als 'exclusive photographer' ook nog een uploadpremie van 0,20$ krijgen op voorwaarde dat je foto aanvaard werd.

                een groter 'maar' : je mag je foto's op geen andere stocksites aanbieden...

                (nogmaals prachtwerk van je om het in een verslag te gieten! )

                Comment


                • #9
                  Re: Microstocks : Zegen of Vloek ?

                  Amaai !!

                  Dikke merci voor het werk
                  www.fotofolio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Microstocks : Zegen of Vloek ?

                    tnx voor de duimpjes. Gezien de reacties was er blijkbaar wel nood aan zo'n artikeltje. (ik heb trouwens nog wel meer van dit soort artikels in gedacht, maar man, dat vreet echt tijd )

                    Dat over dreamstime klopt wel, maar ge moet het ook een beetje overzichtelijk houden, daardoor laat je bepaalde dingen weg.
                    --
                    Play Drakensang - a free online mmorpg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Microstocks : Zegen of Vloek ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                      tnx voor de duimpjes. Gezien de reacties was er blijkbaar wel nood aan zo'n artikeltje. (ik heb trouwens nog wel meer van dit soort artikels in gedacht, maar man, dat vreet echt tijd )
                      Jammer voor de verkeken kans, dit soort artikels "kant en klaar" zien we héél graag verschijnen op de BD website. Met een link in het artikel kan dan nog steeds doorgepraat worden in een topic.
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Microstocks : Zegen of Vloek ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                        Jammer voor de verkeken kans, dit soort artikels "kant en klaar" zien we héél graag verschijnen op de BD website. Met een link in het artikel kan dan nog steeds doorgepraat worden in een topic.
                        Maybe een linkje leggen bij tips ?
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Microstocks : Zegen of Vloek ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                          Er is wat tijd ingekropen, maar uiteindelijk heb ik toch mijn ervaringen over microstocks online gekregen. 't is wat langer geworden dan ik oorspronkelijk gedacht had, maar dat mag de pret niet dempen.

                          Voor wie geïnteresseerd is :



                          enja, www.perrush.be is dan toch een feit
                          Ik vond het superinteressant om te lezen Aangezien ik voorlopig slechts een compactje heb (Canon PowerShot S70) heb, zal ik wel niet in aanmerking komen hiervoor zeker? Ik denk dat ik wel enkele foto's heb die in aanmerking kunnen komen, maar vanzodra ze mijn cameratype in de exif zien zal het waarschijnlijk njet zijn zeker?
                          Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                          http://www.orlik.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Microstocks : Zegen of Vloek ?

                            Mijn idee? Volgens mij is het een vloek.

                            Een hobby is een hobby en moet dat blijven. Zoniet wordt je hobby een verplichting en zit je voor dat je het weet met twee jobs...

                            Ik snap best die drang om foto's te delen en er geld mee te verdienen om het materiaal terug te betalen of te verdienen, maar ik ben er van overtuigd dat dat op lange termijn negatieve gevolgen heeft.


                            sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                            http://supermasj.zenfolio.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Microstocks : Zegen of Vloek ?

                              @ Olriksken :

                              je cam levert 7 MP af, das meer dan voldoende voor alle sites (SS is het strengste hierin en vereist minimaal 4 MP). Voor de rest zal het een beetje aan je skills liggen. Als ik zie wat fillipo hier allemaal uit zijn mouw schudt met zijn compactje ... ...

                              @ Sugar :

                              Overal waar geld mee gemoeid is zou je een vloek kunnen noemen. Geld veranderd mensen en meestal niet in de goede zin.

                              Je moet die microstocks ook al een bijverdienste zijn, niet als een inkomst. Het positieve hieraan is dat je free-lance pur sang bent. Heb je geen zin, dan doe je niets en zal je minder verdienen. Maar ondanks dat je niet doet verkoop je toch nog altijd je foto's uit het verleden. Dus zo erg vind ik het niet.
                              Het is iig beter dan huwelijksfotograaf ofzo worden, dan MOET je op dag en uur je diensten leveren. Dit druk heb je hier niet.

                              Wat ik wel erg zou vinden is dat ik mijn technieken bvb voor mezelf zou houden omdat anderen toch maar niet dezelfde foto's zouden kunnen maken ... ik moest eens een centje minder verdienen
                              En dat soort gedrag is nu net wat je vaak ziet eenmaal dat er geld in het spel komt.

                              ps : je zou in deze discussie geld ook kunnen vervangen door sex ... ... maar das buiten de scope van dit forum denk ik
                              --
                              Play Drakensang - a free online mmorpg

                              Comment

                              Working...
                              X