Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groenling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groenling

    Ook nog eens een poging gedaan.
    Wat kan er beter
    Waar moet ik beter opletten
    Alleen over de foto, niet kaders en zo



    Mvg
    Luc
    Last edited by remip; 6 december 2006, 16:44. Reden: Naam aangepast
    Nieuwe website

  • #2
    Re: Vink

    op het benoemen van je foto's, want ik denk dat dit een groenling is
    mooie achtergrond maar wat druk door alle takken op de voorgrond
    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
    www.koendd.be

    FZ50

    Comment


    • #3
      Re: Vink

      Ik vind dit best een goede poging, misschien iets minder takjes de volgende keer in beeld.

      Comment


      • #4
        Re: Vink

        Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
        op het benoemen van je foto's, want ik denk dat dit een groenling is
        mooie achtergrond maar wat druk door alle takken op de voorgrond
        Ik ben ook nog groen achter mijn oren als het vogels gaat
        Last edited by remip; 6 december 2006, 18:01. Reden: tik fout
        Nieuwe website

        Comment


        • #5
          Re: Groenling

          Voor mij best geslaagd hoor ! Vogels zitten nu eenmaal op takken hé...
          Hilde

          Comment


          • #6
            Re: Groenling

            Best een goede poging Luc ( zeker met 700mm F5.6 wat voor een lens is dit ??? Sigmonstertje ) , alhoewel hij volgens mij een tikkeltje overbelicht is?
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #7
              Re: Groenling

              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Best een goede poging Luc ( zeker met 700mm F5.6 wat voor een lens is dit ??? Sigmonstertje ) , alhoewel hij volgens mij een tikkeltje overbelicht is?
              Nee, Canon . De zon stond eigenlijk een beetje verkeerd of zat ik verkeerd maar je heb een punt en moet daar zeker beter op letten
              Last edited by remip; 6 december 2006, 18:47. Reden: te snel
              Nieuwe website

              Comment


              • #8
                Re: Groenling

                Edit : tuurlijk 500 F4 + 1.4 , moet er nog bereik zijn
                Last edited by RDB; 6 december 2006, 19:28.
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: Groenling

                  Ik popel om die Groenlingen terug op mijn voederplankje te mogen begroeten . Kan 't zijn dat de Groenling ietwat scherpte mist?
                  Monkey business
                  [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groenling

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk bericht
                    Ik popel om die Groenlingen terug op mijn voederplankje te mogen begroeten . Kan 't zijn dat de Groenling ietwat scherpte mist?
                    Dat zou best kunnen, enkel weet ik niet of het bewegings onscherpte is van de vogel maar van de andere kant moet ze ook nog gecallibeerd worden.
                    (snelheid was ook te laag om goed te zijn of tgv ext 1.4 II of meer USM )



                    DateTime : 2006:12:06 13:15:10
                    ExposureTime : 1/160Sec
                    FNumber : F5,6
                    ExposureProgram : Aperture Priority
                    ISOSpeedRatings : 320
                    Last edited by remip; 6 december 2006, 19:50. Reden: USM
                    Nieuwe website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groenling

                      idd, 1/160 is wat laag als je op 700mm gefotografeerd hebt...
                      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                      www.koendd.be

                      FZ50

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groenling

                        Ik denk dat de grootste "fout" die je hier maakt is, werken met de 1.4X extender op je 500 mm?.

                        De "onscherpte/minder details" is van de 1.4X extender mijn gedacht.

                        Als je de uitbrandingen op lichte plekken wilt vermijden moet je proberen om de zon in de rug te hebben en dan de lichtmeting doen op de lichtste plekken.

                        Uiteraard is bij het werken met deze mm's een statief of ten minste een monopod onontbeerlijk.
                        Groetjes
                        ----JO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Groenling

                          Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                          Ik denk dat de grootste "fout" die je hier maakt is, werken met de 1.4X extender op je 500 mm?.

                          De "onscherpte/minder details" is van de 1.4X extender mijn gedacht.

                          Als je de uitbrandingen op lichte plekken wilt vermijden moet je proberen om de zon in de rug te hebben en dan de lichtmeting doen op de lichtste plekken.

                          Uiteraard is bij het werken met deze mm's een statief of ten minste een monopod onontbeerlijk.
                          De zon dat wist ik wel, maar ja je hebt niet altijd die keuze , fout ext , als dat zo is had ik er toch meer van verwacht

                          Foto is uiteraad wel met een statief gemaakt.(Gitzo 1410)
                          Nieuwe website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Groenling

                            Je snelheid is te traag (die vogeltjes bewegen ook en een IS legt dat niet stil), je ISO staat beter op 400 ipv 320 (zal je minder ruis opleveren) en dan nog die kleur hé, lijkt mij zo artificieel . Werk jij in JPG met je MkII?
                            Last edited by hvr_oosterzele; 8 december 2006, 10:14.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Groenling

                              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Je snelheid is te traag (die vogeltjes bewegen ook en een IS legt dat niet stil), je ISO staat beter op 400 ipv 320 (zal je minder ruis opleveren) en dan nog die kleur hé, lijkt mij zo artificieel . Werk jij in JPG met je MkII?
                              Daar ik op de voetbal steeds in JPG werk (anders te veel werk) was ik vergeten om te veranderen naar RAW.

                              Maar als ik het goed begrijp maak ik de foto's best in RAW en daar levels, licht etc aanpassen en vervolgens omzetten naar TIFF 16 bit, bewerken in TIFF met PS en op het laatste moment omzetten naar JPG.

                              RAW in PS aanpassen of beter met programma van Canon

                              Mvg
                              Luc
                              Nieuwe website

                              Comment

                              Working...
                              X