Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen 70-200mm F2.8 EX en niet EX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil tussen 70-200mm F2.8 EX en niet EX

    Ik kan via via een Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX APO HSM kopen voor ongeveer 600 euro deze lens is zo'n 14 maanden oud en is in bijna nieuwstaat. Nu kan ik nergens vinden wat het verschil is tussen deze lens en de nieuwe Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO / HSM? De lens ziet er iets anders uit, er staat geen "MACRO" in het typenummer en ook de goude ring aan de boven zijkant ontbreekt.

    En wie kan wat zeggen over de vraagprijs van 600 euro is dit een goeie prijs (als aankoper)?

  • #2
    Re: Verschil tussen 70-200mm F2.8 EX en niet EX

    De nieuwe uitvoering met de toevoeging "macro" heeft een kortere scherpstelafstand en DG coating. Voor de rest is dat dezelfde lens dan de oudere. Let op : de toevoeging "macro" maakt de nieuwe uitvoering eerder een close uplens dan een macrolens : minimum scherpstelafstand 1 meter en vergrotingsmaatstaf 1:3.5, niet bepaald de kenmerken van een echte macrolens.
    Voor de rest blijven beide uitstekende sport en actielenzen.
    Prijs moet je evalueren als je de lens ziet : de vraagprijs is 2/3 van de nieuwprijs dus dit lijkt me zeker niet overdreven.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Verschil tussen 70-200mm F2.8 EX en niet EX

      Oorspronkelijk geplaatst door druup Bekijk bericht
      Ik kan via via een Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX APO HSM kopen voor ongeveer 600 euro deze lens is zo'n 14 maanden oud en is in bijna nieuwstaat. Nu kan ik nergens vinden wat het verschil is tussen deze lens en de nieuwe Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO / HSM? De lens ziet er iets anders uit, er staat geen "MACRO" in het typenummer en ook de goude ring aan de boven zijkant ontbreekt.

      En wie kan wat zeggen over de vraagprijs van 600 euro is dit een goeie prijs (als aankoper)?
      Voor zover ik weet zijn er al zeker 3 versies van dat objectief

      - niet-DG versie
      - DG versie
      - DG MACRO versie

      Gaande van goedkoper naar duurst : niet-DG versie is mij 500 euro waard, DG versie is mij 600 euro waard en de DG MACRO versie zou ik nieuw kopen.

      Mvg,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

      Comment


      • #4
        Re: Verschil tussen 70-200mm F2.8 EX en niet EX

        de sigma 70-200 f2.8 is altijd EX.
        er is schijnbaar geen merkbaar verschil tussen de DG en non-DG versie.
        zorg wel dat de lens volledig is! met zonnekap én statiefgondel!

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Verschil tussen 70-200mm F2.8 EX en niet EX

          Afgaande op jullie reacties ben ik tot de conclusie gekomen dat het gemis van de DG coating best een punt is om deze lens maar niet te kopen. Ik wil deze lens gebruiken op een Canon 400D en de coating is juist in het leven geroepen zijn om rare effecten (ik las elders op het internet iets van overmatige CA en andere dingen) op digitale camera's tegen te gaan!

          Comment


          • #6
            Re: Verschil tussen 70-200mm F2.8 EX en niet EX

            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            er is schijnbaar geen merkbaar verschil tussen de DG en non-DG versie.
            Oorspronkelijk geplaatst door druup Bekijk bericht
            ben ik tot de conclusie gekomen dat het gemis van de DG coating best een punt is om deze lens maar niet te kopen.
            wist je trouwens dat heel wat van die lenzen reeds DG waren zonder dat dit expliciet vermeld staat? wie weet is het wel zo enen?
            en zoals reeds gezegd: de DG is naar het schijnt enkel een psychologisch ding. (de coating zal er wel zijn, maar nog niemand kon in de praktijk een voordeel aantonen!)

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment

            Working...
            X